ניצחון ראשון לנבחרת במוקדמות אליפות אירופה: 72-76 על בוסניה

 

1,500 אוהדים של הכדורסל הישראלי הגיעו לדרייב-אין כדי לתת רוח גבית לנבחרת הנשים של ישראל שאירחה את בוסניה במוקדמות אליפות אירופה. שי דורון עם ערב נהדר ו-22 נקודות שהעלו אותה למקום השלישי בטבלת קלעיות כל הזמנים של הנבחרת, כשהיא חולפת על פני אלומה גורן ולפניה רק לירון כהן וענת דרייגור, ונעמה שפיר עם שיא קריירה במדי הנבחרת של 18 נקודות, הובילו את הבנות לניצחון ראשון במסגרת קמפיין מוקדמות היורו.

צילום: עודד קרני
צילום: עודד קרני # עלתה למקום ה-3 ברשימת הקלעיות של נבחרת ישראל בכל הזמנים

 

המשחק התנהל בשליטה ישראלית לאורך שלושת הרבעים הראשונים, כאשר דורון ושפיר מובילות את הנבחרת ליתרון קטן. מהעבר השני הייתה זו קייזר המתאזרחת של הבוסניות ששמרה אותן בתמונה כל הזמן. הרבע האחרון היה דרמטי במיוחד. הבוסניות החלו לנגוס בהפרש של ישראל, ואחרי שכבר פיגרו ב-10 נקודות, שלשה בוסנית קבעה שיוויון 64-64. שי דורון בשלשה גדולה משלה, מחזירה את היתרון לנבחרת ישראל, 64-67. קייזר מחזירה את הבוסניות להפרש של נקודה בלבד, 66-67. בצד השני קטיה לויצקי מחטיאה, והבוסניות עם שתי קליעות עונשין מוצלחות עולות ליתרון, 67-68. המתח בשיאו, האם הבנות ימצאו את האנרגיות לקחת את המשחק כשנותרו 3 דקות לסיום? והנה קטיה אברמזון, שרק בהתקפה הקודמת החטיאה שלשה, לא מיצמצה ותפרה שלשה גדולה מהפינה, 68-70 לישראל. האנרגיות חזרו לבנות של עדן ענבר שייצרו חטיפה, ובצד השני סל של הבנות מעלה אותן ליתרון 4, 68-72. שתי קליעות עונשין של הבוסניות שלא מחטיאות מהקו, מורידות את ההפרש ל-2 בלבד, 70-72, דקה וחצי לסיום. נעמה שפיר הנהדרת עם 2 מהקו, קובעת 70-74 לישראל, 55 שניות לסיום. איבוד כדור של הבוסניות, האם הנבחרת בדרך לניצחון ראשון בקמפיין? זה עוד לא גמור. 2 נקודות מהעונשין, וזה רק 2 לישראל, 72-74. נעמה שפיר עם קור רוח מהקו, מוסיפה עוד 2 ומבטיחה את הניצחון הראשון של הבנות, 72-76.

קלעו לישראל: דורון 22, שפיר 18, קלארק 16, לויצקי 8, בנט 7, אברמזון 5.

צילום: עודד קרני
צילום: עודד קרני

 

ענבר: "בואו לשיר איתנו את ההימנון מול טורקיה"

ענבר: "אני חושב ששיחקנו נגד טורקיה כדורסל מצוין. גם נגד רומניה במשך 3 רבעים. היום לקחנו החלטות נכונות בסוף. אנחנו קבוצה קטנה שרצה ויודעת את המגבלות שלנו. עשינו עבודה מצוינת בהגנה. ההפרש לא חשוב היום, אלא היה חשוב מאוד לנצח. אנחנו עם הפנים לטורקיה ביום רביעי. הימרנו על הרכב יותר נמוך, והצלחנו. טורקיה מעצמה עולמית, אבל שיחקנו שם מצוין. אם הקהל ידחף כמו היום, השמיים הם הגבול. לא היה נעים מה שקרה שם עם ההימנון, אבל אלה היו רק כמה פרחחים. כל מי שהיה כאן נהנה, ואנחנו מתחייבים להשאיר הכל על המגרש גם מול הטורקיות. בואו לשיר איתנו את התקווה מול הטורקיות".

דורון: "החלטנו שאנחנו לא מפסידות היום. אני בוקשי עומדת על הרגליים. קייזר שידרגה אותם מאוד. הנבחרת היא תמיד מעל הכל, ואני רוצה לעלות לאליפות אירופה. מזמן לא היינו שם, וזה חסר לי. אם מול הסלובניות נתנו מאה אחוז, מול הטורקיות צריך לתת 200 אחוז. יש מוטיבציה להחזיר על מה שקרה לנו בטורקיה".

שפיר: "נלחמנו 40 דקות. עדן אמר שזה כמו גביע כי אחרת הסיכויים שלנו יהיו נמוכים מאוד. אני שמחה שזה נגמר כמו שקיווינו. אני מקווה שהקהל יבוא לדחוף אותנו מול הטורקיות".