סדרה ביום: באר שבע נגד רעננה, קרב בין האחים לבית אריאלי

ביום שלישי הקרוב יצא לדרך הפלייאוף של הליגה הלאומית עם סדרות רבע הגמר. בימים הקרובים נציג את 8 הקבוצות שעלו לפלייאוף, סדרה אחרי סדרה, השמות, המספרים והמאזנים.

הסדרה השלישית שלנו היא בין הפועל באר שבע מהמקום השלישי נגד מכבי רעננה מהמקום השישי. לד"ר יגאל אריאלי יהיה קל להחליט לאיזה משחק ללכת, כי שני הבנים שלו טמיר ולירז משחקים אחד נגד השני..

המפגשים הקודמים

בסיבוב הראשון 77-82 לבאר שבע במטרווסט

בסיבוב השני 81-85 לרעננה בקונכייה

 

הפועל באר שבע

מאמן: ישראל ברוך

מאזן: 8-18

מאזן בית: 4-9

מאזן חוץ: 4-9

תוצאה ממוצעת: 75.7-79.8

מלך הסלים: פול מריגני 16.2 נקודות

מלך הריבאונדים: ריימונד סייקס 10.8

מלך האסיסטים: טמיר אריאלי 5.4

מלך החטיפות: ריימונד סייקס 1.6

מלך האיבודים: פול מריגני 2.8

העונה הסדירה: באר שבע בנתה קבוצה שרוצה לעלות ישירות לליגת העל. השקיעו שם הרבה כסף בעיקר סביב ישראלים מוכחים כמו אלעד הופמן, אנטון שוטבין, טמיר אריאל ואוהד כהן. אבל לאורך כל העונה ובעיקר אחרי הפציעה הקשה של אלעד הופמן התחושה הייתה שצריך יותר. יניב סולמון המוכשר הגיע מיבנה, אלן סקוורר בא כדי לחזק את הקו האחרוי ובמהלך של הרגע האחרון קית' קלנטון הגדול והאיטי הוחלף ע"י ריימונד סייקס האתלטי והקצת חלש. הקבוצה לא הראתה יציבות גודלה מדי ורק בשבועות האחרונים אפשר היה לראות את זה עם ניצחון גדול על עפולה 61-89 ושבועיים לאחר מכן הפסד בית קשה לקרית אתא במחזור הסיום. הבשורה הגדולה היא שהופמן חוזר. צריך לראות איך הוא יתקדם לאורך הפלייאוף ואם הופמן חוזר באר שבע מועמדת לעלייה.

יתרונות: לבאר שבע יש את אחד הסגלים הישראלים העמוקים בליגה ובפלייאוף זה משמעותי. אם הקונכייה יתמלא, זה יכול להיות היתרון הכי גדול של הקבוצה מהדרום, אבל בינתיים האולם הוא לא מבצר והקבוצה הפסידה בו יותר מדי פעמים.

חסרונות: אין ספק שהפציעה של הופמן שינתה את התוכנית של ישראל ברוך. אבל ההחלטה לקראת סיום העונה להחליף את קית' קלנטון בריימונד סייקס משמעותית לא פחות ולא בטוח שזה האיש להתמודד עם האנשים הגדולים של היריבות לעלייה, ג'מיס סמית', דמימטירוס תרידוול, דאליס ג'וינר ומרשל מוזס.

 

מכבי רעננה

מאמן: ברק פלג

מאזן: 11-15

מאזן בית: 6-7

מאזן חוץ: 5-8

תוצאה ממוצעת: 78.2-79.6

מלך הסלים: ראיין פירסון 20.1 נקודות

מלך הריבאונדים: סמואל גיבנס 11.3

מלך האסיסטים: גיא לביא 7.4

מלך החטיפות: גיא לביא 2.7

מלך האיבודים: גיא לביא 3

העונה הסדירה: קצת לפני העונה קיבל ברק פלג מתנה גדולה כשעמית בן דוד חתם בקבוצת נעוריו ויחד איתו העמיד את אחד הקו האחוריים האיכותיים בליגה עם גיא לביא, רום גפן ולירז אריאלי. רעננה לחמה כמו פלג וכמו דניאל גור אריה, הייתה כמעט כל העונה בתוך השמיניה הראשונה, הפתיעה מדי פעם את הגדולות, הפסידה קצת יותר מדי לקטנות ומגיעה רגועה מאוד לפלייאוף.

יתרונות: את רעננה בנו כדי לא לרדת שוב ליגה ולחכות כדי שמישהו אחר יתפרק והקבוצה כבר עמדה ביעדים שלה ובגדול. אין ספק שלניסיון של בנדה יש משקל גדול במשחקי פלייאוף לחוצים והוא לא המנוסה היחיד בקבוצה הזו…

חסרונות: משהו חסר בקבוצה הזו ורואים את זה כל העונה. רעננה לא עמוקה מספיק, בעיקר בקו הקדמי ולא מוכשרת מספיק, כדי ללכת עד הסוף .