סיכום היום השישי: ספרד וסלובניה היחידות שנשארו מושלמות, הפסד ראשון לקרואטיה ולרוסיה

היום השישי ביורובאסקט היה מרתק בדיוק כמו חמשת הימים שקדמו לו, והביא עימו לא מעט תוצאות מרתקות. ספרד נשארה מושלמת אחרי ניצחון מול קרואטיה שספגה הפסד בכורה. גם סלובניה מושלמת אחרי ניצחון קליל על איסלנד. הפסד ראשון לנבחרת רוסיה מול לטביה. בבית א' יוון עשויה לסיים את דרכה מחר כשתשחק נגד פולין בקרב על העלייה.

בית א': יוון בסכנת הדחה, ניצחון קשה לצרפת

צרפת – פולין 75-78

צרפת כמעט ואיבדה משחק שלפני האליפות הגדירה אותו כדי נוח. הפולנים היוו יריב לכל אורך המשחק, אולם בסוף איבדו את הראש ונכנעו לניסיון והאיכות של הצרפתים. במחצית השנייה צרפת קלעה 52 נקודות כשהארטל בולט עם 23 נקודות ו-6 אסיסטים. הצרפתים עולים למאזן של שלושה ניצחונות ויתחרו מחר עם סלובניה על ראשות הבית. פולין תשחק נגד יוון בקרב על מקום רביעי.

פינלנד – יוון 77-89

לא להאמין אבל נבחרת יוון עשויה למצוא עצמה מחוץ לשמינית הגמר. ההפסד היום לפינלנד היה השלישי שלהם באליפות ופולין מחכה להם במחזור האחרון כדי לקבוע מי תעלה מהמקום הרביעי. מנגד, פינלנד ממשיכה להדהים והיא תשחק מחר נגד איסלנד. במקרה של ניצחון פיני והפסד של סלובניה לצרפת יווצר בית משלוש בין שלוש הנבחרות הללו.

סלובניה – איסלנד 75-102
סלובניה  ברבע הראשון קצת התקשתה, אבל ברבע השני קלעה לא פחות מ-37 נקודות בדרך לניצחון. מכאן הסלובנים כבר שייטו בחצי השני ואיפשרו לשחקני המפתח שלהם לנוח לקראת המשחק החשוב מחר נגד צרפת. חמישה שחקנים קלעו בדאבל פיגרס.

בית ב': ישראל בחוץ, ליטא וגרמניה בקרב על ראשות הבית

ליטא – אוקראינה 62-94

זה לא באמת היה כוחות כבר מהרגע הראשון. הבדלי הרמות באו לידי ביטוי מן הפתיחה וליטא ניצלה דקות טובות בסוף הרבע השני כדי לרדת למחצית ביתרון מבטיח 30-44. המומנטום נמשך עם פתיחת הרבע השלישי ומכאן אוקראינה כבר הרימה ידיים. למרות זאת, האוקראינים עוד יכולים לעלות שלב אבל יהיו חייבים לנצח את ישראל בשביל זה.

איטליה – גרמניה 61-55

המשחק הזה קבע שבמקרה של הפסד ישראלי לגאורגיה, הנבחרת לא תעפיל וזה מה שאכן קרה. האיטלקים ספגו הפסד שני ברצף ואילו גרמניה רשמה ניצחון שלישי והיא תתמודד מחר (רביעי) נגד ליטא בקרב על ראשות הבית. בדיוק כמו שעשו לגאורגים, הגרמנים ידעו מתי לייצר מומנטום ועשו זאת באמצע הרבע האחרון. ההתקפה האיטלקית שקלעה שלשות באחוזים גבוהים, נתקעה על 7 כאלה ב-24 אחוז.

בית ג': נצחונות למונטנגרו, ספרד 

מונטנגרו – צ'כיה 75-88

ניצחון שני למונטנגרו שככל הנראה מבטיח לה את ההעפלה לשלב הבא, לעומת הפסד שלישי לננו גינזבורג וחבורתו שקבע כי הצ'כים סיימו את דרכם באליפות. המונטנגרים סגרו עניין עם חצי ראשון נהדר שהסתיים ב-15 הפרש, 34-49. החצי השני כבר היה גארבג' טיים, ובסיום ניצחון גדול למונטנגרו. ווצ'ביץ' ואיבאנוביץ' עם 17 נקודות כ"א בלטו אצל המנצחים. 14 נקודות של אודה לא עזרו לצ'כים.

ספרד – קרואטיה 73-79

מפגש ראש בראש בין שתי המושלמות של בית ג' הסתיים בניצחון ספרדי ובהפסד ראשון של הקרואטים. המשחק היה שקול לכל אורכו, אך בסיום היו אלה הספרדים שנשארו מושלמים. ריקי רוביו עם 13 נקודות, סאן אמטריו וסרחיו רודריגז עם 12 כ"א בלטו בספרד. סאריץ' עם 18 הצטיין אצל הקרואטים.

הונגריה – רומניה 71-80

ניצחון שני ברציפות להונגרים שעד אתמול לא ניצחו ביורובאסקט מאז 1969, והם מבטיחים העפלה לשלב הבא. הרומנים עם הפסד רביעי באליפות, כמובן סיימו את דרכם. ווז'וודה עם 26 נקודות ואדם האנגה עם 25 נקודות הצטיינו בהונגריה.

בית ד': נצחונות ללטביה, סרביה וטורקיה

לטביה – רוסיה 69-84

הפסד ראשון לרוסים אחרי שלושה נצחונות, ואילו הלטבים עם ניצחון שלישי באליפות. דווקא הרוסים שלטו בחצי הראשון וסיימו אולתו ביתרון 34-44. אבל החצי השני היה כולו של לטביה שניצחה אותו 25-50 וסידרה קרב משולש על ראשות הבית במחזור האחרון מול רוסיה וסרביה. טימה עם 22 נקודות הוביל את הלטבים. שבד שוב הוליך את הרוסים עם 21.

סרביה – בריטניה 68-82

הסרבים עם ניצחון שלישי ייאבקו על המקום הראשון בבית. הבריטים עם אליפות מאכזבת במיוחד סגרו הפסד רביעי. בוגדנוביץ' עם עוד ערב בעבודה עם 18 נקודות, 7 אסיסטים ו-7 ריבאונדים. אוקרפור עם 17 בלט אצל הבריטים.

טורקיה – בלגיה 65-78

הטורקים הגיעו למשחק עם הגב לקיר כשהם יודעים שהפסד שולח אותם הביתה, אבל הצליחו להתעלות ולנצח ולהבטיח את ההעפלה לשלב הבא שייערך אצלם בבית. אלפי האוהדים הטורקים כססו ציפורניים במשך 3 רבעים וחצי עד שהטורקים הצליחו לפתוח פער ולהבטיח את הניצחון הכל כך יקר. קורקמאז עם 14 נקודות הצטיין אצל הטורקים. ואן רוסום עם 13 בלט אצל הבלגים.