סיכום המחזור ה-18 והאחרון בליגת העל לנוער

מאת אילון סלוס

הסתיימה העונה הסדירה בליגת העל לנוער. אלה משחקי רבע גמר הפלייאוף שנקבעו בסיום המחזור ה-18 והאחרון

מכבי רעננה עירוני – אליצור יבנה

הפועל עמק יזרעאל – מכבי טדי ת"א

הפועל ת"א – א.ס. רמת השרון עלומים

מכבי ראשל"צ – מכבי אסי חיפה

ברבע הגמר ייערכו המשחקים בשיטת הטוב מ-3 משחקים, כשהקבוצה הבכירה בדירוג הליגה תארח את המשחק הראשון והשלישי (במידת הצורך).

בחצי הגמר ובגמר, המשחקים ייערכו בשיטת הטוב מ-5 משחקים כשהקבוצה הבכירה בדירוג תארח את המשחק הראשון, השלישי והחמישי (במידת הצורך). במידה ושתי הקבוצות תתפוסנה את אותו מקום המשחק החמישי יתקיים באולם נייטרלי.

בית תחתון

מקומות 5-10 בכל מחוז , יורדות לבית התחתון, שבו יתקיים סיבוב אחד של משחקים, כשהקבוצות גוררות עימן את כל הנקודות והתוצאות מהליגה הרגילה. שתי האחרונות מכל מחוז יורדות לליגה הלאומית ושתיים מכל מחוז בלאומית עולות לליגת העל.

 

מחוז צפון

 

הפועל כפר סבא אביב – א.ס. רמת השרון עלומים 83-65

רמת השרון הגיעה למשחק חוץ כשהיא חייבת ניצחון מול כפר סבא כדי להעפיל לרבע גמר הפלייאוף.

רמת השרון פתחו היטב את המשחק עם שלשה של אדם קליין ו-7 רצופות של אלון גילאי דותן מנגד היו אלה רשליין עם סל ונקודה מהקו ושלשה של רועי פריצקי והלוח מורה 6-10 לרמת השרון. נדב צנגר ורשליין דאגו לשוויון 10-10. המשחק המשיך להיות צמוד, יואב אדר, אלון גילאי דותן  וארקין בילו על הקו וקלעו בקור רוח מנגד עילי שאול ופריצקי קלעו מהשדה 17-18 לרמת השרון. סיומת טובה של גילאי דותן וגיא ארטמן חתמו את תוצאת הרבע 17-22 לרמת השרון.

רמת השרון המשיכה לרוץ בפתיחת הרבע השני. טום רביבו, גילאי דותן, אדר ושלשה של ארטמן מספקים את הנקודות והפער צומח לדו ספרתי 19-31. עילי שאול עם שלשה משלו לכפ"ס, אבל נדב נעים מגיב עם אחת משלו מהעבר השני וביחד עם סלים של אדר וקליין ורמת השרון עולה ליתרון הגבוה ביותר שלה 22-38. רשליין לא מוותר ומשלים רבע נהדר מבחינה אישית עם 7 רצופות כולל סל ועבירה על הבאזר ובמחצית 29-38 לרמת השרון.

ארטמן ואדר פתחו את הרבע טוב עבור האורחים בדרך ליתרון 36-51. טיומקין ופריצקי מנגד נגסו בפער. נדב נעים, קליין ורביבו שוב יצרו בריחה ושלשה של רותם לוינשטיין חתמה את תוצאת הרבע השלישי 45-58.

לוינשטיין פתח את הרבע עם שלשה והחזיר את כפ"ס למשחק 48-58. אבל מכאן רמת השרון החלה לרוץ. נעים, קליין רביבו וגילאי דותן מול פריצקי שניסה להחזיר את המקומיים למשחק והפער שוב צומח 53-69. ארטמן, רביבו ונעים סגרו את הסיפור מול נקודות של עילי שאול בדרך לעשרים הפרש 59-79. עידו ברזם ועמית טוריצקי עלו מהספסל וזכו לדקות כשהם חתמו את תוצאת המשחק 65-83 לרמת השרון ונתנו את האות לחגיגה של רמת השרון שמעפילה לפלייאוף

העליון.

 

קלעו לכפ"ס:

עילי שאול 16 (7 ריב', 6 אס', מדד 19), רועי פריצקי 15 (6 ריב') אלעד רשליין 13 (19 ריבאונדים, סחט 8 עבירות, מדד 22), אפי טיומקין 9, רותם לוינשטיין 8 (4 ריב'), נדב צנגר 4.

קלעו לרמת השרון:

אלון גילאי דותן 19 (9 ריב', 6 אס', מדד 25), גיא ארטמן 14 ( 5 ריב'), יואב אדר 13, נדב נעים (7 ריב', 4 חט') וטום רביבו 10, אדם קליין 9,  עדן קוטלר ארקין 4 (9 ריב'), עמית טוריסקי ועידו ברזם 2.

 

אליצור עירוני נתניה – מכבי רעננה עירוני 73-78

מכבי עירוני יורם רעננה הבטיחה כבר בתחילת השבוע את המקום הראשון, אבל כמו נגד עמק-חפר בחמישי היא הפגינה גם במוצאי-שבת ספורטיביות מול יריבה שצריכה את הניצחון – אליצור עירוני נתניה מהתחתית.

המשחק היה צמוד ושוקל לכל אורכו, כשהאורחים מפנינת השרון חסרים את יהל מלמד (שקיבל מנוחה לקראת היציאה לגיבוש סיירת מטכ"ל). לעומתו חזר איתי גבע, שהחמיץ את הניצחון על עמק-חפר לאחר שעבר גיבוש טיס. רבע הראשון טוב שלו יחד עם איתמר סאקס ואופק גופר נענה בנקודות של עומר ותד ובן ספוקויני ואנחנו ב-21-20 לכחולים אחרי בתום הרבע הראשון.

רעננה, שהגיעה עם 5 ניצחונות רצופים, הצליחה להגדיל מעט את יתרונה עם סלים של סאקס ועידו פרידלנדר, שכמו יונתן מושקוביץ וגופר דייק מעבר לקשת. סער יהודה, אקס נתניה, העלה ל-41-34, כאשר עבור קבוצתו של רובי בלינקו היה זה בעיקר יהונתן שישפורטיש ששמר אותה קרובה. ספוקויני ניסה לצמק אבל גופר בשלשה סגר את המחצית על 44:38.

המארחת, שקיוותה לקטוע רצף של 3 הפסדים ולצמק את הפער מהקו האדום ל-2 ניצחונות בלבד, נהנתה מיד חמה של נדב שיוביץ ברבע השלישי, שיחד עם וותד, ספוקויני ושישפורטיש הגבירו את הלחץ על שחקניו של רון נוה. גלעד מלניק עם דקות טובות וסאקס דאגו לשמור את קבוצתם על ראש מעל למים וזה 63-61 דרמטי.

הצהובים קיוו להמשיך במומנטום אל דקות ההכרעה בדרך לניצחון מפתיע וחשוב, אולם יריבתם שיפרה את הגנתה ונהנתה מנקודות חשובות של מלניק ומושקוביץ, שאפשרו לה לשמו על יתרון קטן. ספוקויני ו-ותד עוד ניסו, אך סאקס, פרידלנדר וגבע שמרו את הניצחון בידיים של אלופת המחוז עם 78-73 בדרך למפגש ברבע גמר הפלייאוף נגד אליצור יבנה (ולפני-כן מפגש כפול נגד הצהובים בחצי-גמר הגביע(.

הרבו לקלוע לאליצור נתניה:

בן ספוקויני 27, עומר ותד 19, יהונתן שישפורטיש 13, נדב שיוביץ 10

הרבו לקלוע לרעננה:

איתמר סאקס 18, אופק גופר 15, גלעד מלניק 14, יונתן מושקוביץ ועדו פרידלנדר 11

 

הפועל גלבוע מעיינות – הפועל גליל עליון צפת 89-98 (לאחר הארכה)

מוצאי שבת המאוחרים אמש באולם עין חרוד לעיני 150 צופים הפגישו את שתי הקבוצות הצפוניות במשחק שהוא המחזור האחרון בליגה הסדירה ששתי הקבוצות יודעות שמי שתפסיד תסיים במקום השמיני שמשמעותו יותר משחקי חוץ בבית התחתון מעבר ליוקרה והכבוד.

גלבוע/מעיינות הגיעה בהרכב חסר מאוד למשחק ללא 4 משחקניה אראל מלינרסקי ,אלון מורגנשטרן אלון קוזניציקי ונדב לוי .

לפני פתיחת המשחק, זכר למשחק הקודם בכפר בלום שהסתיים בטעם מר, העניקו שחקני גלבוע/מעיינות והצוות המקצועי מתנה צנועה לכל איש צוות ושחקן מהגליל על מנת לגרום לאווירה טובה יותר ונעימה בין שני הצדדים ולהשאיר מאחור את שהיה בכפר בלום.

כבר מהפתיחה התמקדו שחקני גליל עליון בדביר אוחנה שכבר אחרי 2 דק נשרקה לחובת מרדכי האורח בלתי ספורטיבית. האות למשחק שהיה הרבה מעבר לאגרסיבי ספורטיבי ולגיטימי רק התחיל. בגלבוע/מעיינות היה זה עידו סגל שאחרי שלשה של אוחנה עשה 9 רצופות והשאיר אותה ביתרונות קטנים ונזילים. האורחים בעזרת הטריו אדרי/מעוז/גיא השאירו את גליל חזק בתמונה ובסיום הרבע הראשון 18-21 למקומיים שחן ארצי מסיים עם 4 רצופות אישיות.

ברבע השני המומנטמים המשיכו לעבור מצד לצד. ההתחלה של הרבע הייתה שלנו שהמקומיים עולים ליתרון במשחק 20-29 עם דקות טובות של צ'יבוטרו תורגמן וקופר ופסק זמן ראשון של הגליל. מהפסק זמן גליל חוזרת עם ריצת 0-9 ודאנק מהדהד של חן גיא והתור של קרת לקחת פסק זמן הגיע. אדרי האורח נפצע בכניסה לסל בקרסולו ולא חזר עד תם המשחק וזה היה התור של גלבוע/מעיינות לריצת 0-8 עם נקודות של ציבוטרו וסדרס המצויין שהסתבך בעבירות והם ביתרון 29-37 והגליל בפסק זמן שני ואחרון. עד סוף המחצית הספיקה גליל עליון לקבל עוד בלתי ספורטיבית אבל חן גיא המצויין דאג שבתם המחצית האורחים ישארו בתמונה ובסיום המחצית הראשונה 40-45 גלבוע/מעיינות .

פתיחת הרבע השלישי הייתה במעמד צד אחד וזה הצד של הגליל שפתחה טוב יותר עם ריצה של 0-10 שהיא מטפסת עד 50-45 יתרון השיא שלה במשחק. קרת בחר לסמוך על השחקנים ולא לקח פסק זמן ותורגמן עם שלשה פתח את האות למומנטום שלנו שאחריו הגיעו נקודות של אוחנה קופר וסגל והיתרון עובר שוב לאדומים מגלבוע/מעיינות. עד תם הרבע תורגמן וסגל למול יתח וגיא סיפקו נקודות ברבע לא מספיק טוב של שתי הקבוצות ובסיום הרבע השלישי 58-61 גלבוע/מעיינות.

הרבע האחרון היה מותחן שמלווה בהרבה יותר מדיי אמוציות שלמזלנו אלכס נפתלי לא נתן למשחק לאבד מערכו כי זה היה קרוב לכך מספר פעמים. תורגמן פתח את הרבע עם 7 אישיות שמנגד זיו מעוז הספורטיבי וההגון משאיר את הגליל במשחק . סגל עם שלשה העלה כבר ל+9 (63-72) אבל אלבז הקטין למינוס 7 . סגל תורגמן שוב היו שם ו-4 דקות לסיום המשחק יתרון דו ספרתי גלבוע/מעיינות 66-76 . חן גיא נשלח אל העונשין וצימק .משם החלה שרשרת קבלת החלטות מאוד לא טובה של גלבוע/מעיינות ויציאה בחמש עבירות בזה אחר זה של ציבוטרו וסדרס ושלשה של זיו מעוז נוספת מקטינה עד 73-76 גלבוע/מעיינות ופסק זמן מקומי. תורגמן עם סלי ענק העלה את המקומיים ל75-80 לבדו וזיו מעוז עם שלשה גדולה נוספת (רביעית במספר) הקטין עד 78-80 ופסק זמן קרת. התקפה שלא צלחה שלחה את הגליל להתקפה משלה ואאוט מהצד עם פסק זמן אורחים. את הכדור הזה הגליל מאבדים בעבירת תוקף של יתח ומנגד גלבוע/מעיינות לא מנצלים זאת 40 שניות לסיום בהתקפה שיכולה לגמור את המשחק. הגליל יצאו להתקפה משלהם וחן גיא נשלח בעבירה אל הקו 7 שניות לסיום וקבר בקור רוח שאת שתיהן 80-80 ואנחנו בפסק זמן אחרון של קרת. ההתקפה האחרונה נתקעה וזריקה קשה של סגל לא פוגשת את הרשת ואנחנו הולכים להארכה.

בהארכה הפתיחה הייתה של תורגמן, כשחן גיא מאזן מהר מאוד. הנדנדה נמשכה שארצי העלה ל82-84 אבל יתח וחן גיא הפכו ל85-84 מהקו . תורגמן ספג את העבירה החמישית והאורחים היו עמוק בתוך בוקס אנד וואן על אוחנה שמאמן האורחים מחליט להמר על הקליעה של קופר סגל ושאר חבריהם. קופר וסגל שניצחו את הגליל בכפר בלום הוכיחו שוב שברגעי ההכרעה הם פה. קופר התחיל בשלשה גדולה והעלה ל87-85 לגלבוע/מעיינות. יתח נשלח אל הקו ודייק 87-87 קופר שוב נשאר בודד על קשת השלוש וענה בעוד שלשה 87-90 למקומיים. האורחים לא מצאו טבעת וסגל בסל גדול העלה דקה וקצת ל87-92 לגלבוע/מעיינות. פסק זמן של מאמן האורחים לא עזר וסגל קבר שוב סל חשוב 87-94 פחות מדקה לסיום. התקפה של גליל לא צולחת ומאבק על כדור חוזר הפך למהומה שבסיומה אלבז סופג בלתי ספורטיבי ביחד עם כוכבי , שלחובתו של כוכבי זאת עבירה חמישית ו-4 שחקני הספסל הורחקו משדה המגרש ומי שנותר על המגרש היו אלה 4 שחקנים בלבד לגלבוע/מעיינות (קופר/סגל/אוחנה/ארצי) שעל הספסל נמצאים רק אלה עם 5 עבירות מול 5 שחקנים של הגליל כאשר נותרה חצי דקה לסיום ובעקבות כניסת השחקנים של גלבוע/מעיינות למגרש חן גיא נשלח לקבל את עונש הפסילה עם 2 זריקות וכדור מהצד . חן גיא מדייק בשתיהן והוריד ל89-94 . גליל יצאה להתקפה 5 שלהם מול 4 שלנו אבל זריקה של זיו מעוז לא צלחה ואוחנה נשלח אל הקו ומדייק בשתיהן . גליל יצאה שוב להתקפה אבל גם ביתרון מספרי של שחקן זה לא עזר לה שקופר נשלח אל הקו וחותם את תוצאת המשחק 89-98 לאדומים של גלבוע/מעיינות שעולים למקום השישי וזהו ניצחונם השישי מ-7 המשחקים האחרונים.

קלעו לגלבוע/מעיינות :

עידו סגל -29 נק' , 7 כ"ח, 6 חט' , ירין תורגמן -25 נק' (22 במחצית השנייה),8 כ"ח , רון קופר -17 נק' (8 נק' בהארכה), כ"ח 4 אס' , דביר אוחנה -8 נק',7 כ"ח 2 חט' , איתי סדרס – 7 נק' , 3 אס', 5 חט' , חן ארצי -6 נק' ,11 כ"ח, יובל כוכבי -3 נק' ,3 כ"ח 4 אס' , תומר ציבוטרו – 3 נק' , שותף אך לא קלע אסף דליות

הרבו לקלוע לגליל עליון :

חן גיא -37 , זיו מעוז -12, צחי יתאח- 11, אורי אלבז- 10

 

הפועל עמק חפר – מכבי הוד השרון 43-69

עמק חפר שהיו חייבים ניצחון כדי להשאיר סיכוי להתברג בין ארבע האחרונות עשו את שלהם בניצחון קליל על סוגרת הטבלה מהוד השרון.

ההתרגשות והלחץ בפתיחת המשחק עבדו שעות נוספות אצל המקומיים כשהאורחים מנצלים זאת לעלות ליתרון מפתיע, כשאלון דורי מריץ אותה היטב. מנגד ניר גל שומר את עמק חפר במשחק ובתום הרבע הראשון 14-18 להוד השרון.

ברבע השני עמק חפר חוזרים אט אט למשחק וחניכיו של יהוא אורלנד משתחררים ורצים היטב. שלשות של אביתר מור יוסף וים בן שבת שהיה הבולט ברבע ובמחצית 26-32 לעמק חפר.

ברבע השלישי עמק חפר טרפו את המגרש בראשות ניר גל ושוהם גת כשהם פותחים פער דו ספרתי 36-56 בתום הרבע השלישי.

הרבע האחרון היה נינוח כשהאורחים מתקשים לייצר נקודות. דקות טובות של ניתאי רוזנברג ובן שבת סגרו את הסיפור  ובסיום 43-69 לעמק חפר.

 

הרבו לקלוע לעמק חפר:

ניר גל 11, אביתר מור יוסף 10, ים בן שבת 9

הרבה לקלוע להוד השרון

אלון דורי 11

 

מכבי אסי חיפה – הפועל עמק יזרעאל 79-70

עמק יזרעאל מסיימת את העונה בצורה מוצלחת כשהיא מנצחת בחוץ את מכבי חיפה והיא פוגשת כבר ברבע הגמר את מכבי טדי ת"א, אותה היא עשויה לפגוש גם בגמר גביע המדינה לנוער.

הרבע הראשון היה שקול כשדניאל נג'ר מוביל את המקומיים ומנגד היו אלה שלו לוגשי ואוהד דקל והרבע מסתיים בשוויון 19-19.

ברבע השני מכבי חיפה רצה היטב עם מטח שלשות של נועם פרץ, עמית בינייש וטל אריאלי מהעבר השני רותם גורן שומר את האורחים במשחק ובמחצית 36-39 לחיפה.

ברבע השלישי סל רודף סל עמית רבקין ונג'ר סיפקו נקודות לחיפה אבל סיומת טובה של איתמר שוורץ ואנחנו שוב בשוויון 57-57.

הרבע האחרון היה שייך כולו לאורחים מהעמק בראשות הטריו אוהד דקל, ליאל מלה ושלו לוגשי שמריצים אותה עד לניצחון 70-79 בסיום.

 

הרבו לקלוע למכבי חיפה:

דניאל נג'ר 17, עמית בייניש 11

הרבו לקלוע לעמק יזרעאל:

שלו לוגשי 16, רותם גורן 12, אוהד דקל 11

 

טבלת סופית עונה רגילה – מחוז צפון

מס'        קבוצה                                                            ניצ'/הפ'           נק'

  1. מכבי רעננה עירוני 14/4                   32
  2. הפועל עמק יזרעאל 12/6                   30
  3. א.ס.רמת השרון עלומים 11/7                   29
  4. מכבי חיפה אסי 10/8                   28
  5. הפועל עמק חפר 10/8                   28
  6. הפועל גלבוע מעיינות 9/9                     27
  7. הפועל כפר סבא אביב 8/10                   26
  8. הפועל גליל עליון צפת 8/10                   26
  9. אליצור עירוני נתניה 5/13                   23
  10. מכבי הוד השרון 3/15                   21

 

מחוז דרום

 

אליצור יבנה – הפועל ת"א אברהם 92-69

אליצור יבנה אירחה בבית את הפועל ת"א וחטפה תבוסה גדולה. למקומיים, שיפתחו את הפלייאוף במפגש מול רעננה, לא צפויים חיים קלים מול רעננה ברבע הגמר.

האדומים השתלטו על המשחק מתחילתו ורצו היטב ברבע הראשון עם הטריו לוטן אמסלם, גיא עלוש ועומר בן דוד מנגד עוז חולי היה ספק הנקודות העיקרי של המקומיים ובתום הרבע 16-29 להפועל ת"א.

ברבע השני האדומים המשיכו לשטוף את המגרש ולא הורידו הילוך בראשות גיא עלוש ויונתן דורי שאופק לוי עם רבע טוב מחזיק את המקומיים ובמחצית 33-56 להפועל ת"א.

ברבע השלישי הפער צמח וחצה את גבול ה-30 הפרש ושוב הטריו אמסלם, עלוש ובן דוד בלטו בהתקפה ובתום הרבע 51-79.

ברבע האחרון האדומים נרגעו בהתקפה אבל הפער צמח. חולי ואופק לוי ניסו להמתיק את הגלולה ללא הועיל אבל אופק גול וסיומת טובה של אמסלם ובסיום 69-92 להפועל ת"א.

 

הרבו לקלוע ליבנה:

עוז חולי 31, אופק לוי 16, נועם פוקס 14

 

הרבו לקלוע להפועל ת"א:

גיא עלוש 18, לוטן אמסלם 16, עומר בן דוד 9

 

הפועל יורם חולון – הפועל נס ציונה איתי 65-79

הפועל חולון רושמת ניצחון ביתי חשוב על נס ציונה ומבטיחה כמעט סופית את מקומה בליגת העל בעונה הבאה.

הרבע הראשון היה צמוד כשהאורחים מנס ציונה בראשות גל כץ ואופיר גולדשטיין מסיימים אותו ביתרון 15-16 מנגד עילי ברגיל שומר את המקומיים במשחק.

ברבע השני המקומיים רושמים מהפך. אלמוג ניסמזון בדקות טובות מחזיר את היתרון לחולון. תומר אברמוביץ שומר את נס ציונה בתמונה ובמחצית 29-33 לחולון.

ברבע השלישי נדנדת הסלים נמשכת.גולדשטיין וכץ משחזרים את היכולת שלהם מהרבע הראשון ומהעבר השני סיומת טובה של אלמוג ניסמזון ובתום הרבע השלישי 50-52 לחולון.

ברבע האחרון סל רדף סל והמתח עלה על גדותיו. שלשה של אברמוביץ מול סל ושלשה של עילי ברגיל. מכאן שגיא שטינמן המקומי לוקח את המשחק על כפתיו וביחד עם ברגיל מריצים אותה עד לארץ המובטחת בדמות ניצחון 65-79.

 

הרבו לקלוע לחולון:

עילי ברגיל – 21, שגיא שטיינמן 15, אלמוג ניסמזון 13, יוני אמינוב 10.

הרבו לקלוע לנס ציונה:

אופיר גולדשטיין 14, תומר אברמוביץ 13, גל כץ 10.

 

הפועל ירושלים עזרא – מכבי ראשל"צ איציק 99-89

הפועל ירושלים אירחה את מכבי ראשל"צ כשהאורחת יודעת שניצחון יקנה לה את המקום הראשון בתום העונה הסדירה. ירושלים פתחו עם אריאל דרעי, טל בן עטר, רוי ג'וסלה, טמיר בראלי וגלעד אילוז. ראשל"צ עם אפק שפיר, טל פלד, נועם דוברת, גיא נצר ואורי קושט.

ירושלים פתחו את המשחק ביכולת התקפית טובה ועלו ל 12-6 עם שלשות של אריאל דרעי וטל בן עטר. אבל גם בראשל"צ הכדורים התחילו להיכנס ועם נקודות של אורי קושט ונעם דוברת הורידו ל 17-15 בלבד שנותרו עוד 4 דקות לסיום הרבע. שתי הקבוצות המשיכו לקלוע באחוזים טובים והכתומים הפכו את התוצאה 26-20. ראשל"צ עם 3 שלשות של אלן פטריאייב ברבע הראשון ירדו ביתרון 31-24.

ההתקפה היעילה של הכתומים המשיכה גם ברבע השני והפער צמח ל 43-29 אבל אז ריצת 11-0 של ירושלים עם סלים של רז אפיק, גלעד אילוז וניר סופרי פתחו את המשחק מחדש. ראשל"צ עצרו את המומנטום הירושלמי ועם נקודות של טל פלד וגיא נצר ירדו למחצית ביתרון דו ספרתי 56-44.

ירושלים לא התכוונו לוותר על המשחק ונקודות של דרעי, בן עטר ורוי ג'וסלה שוב הורידו את ההפרש ל-5. ההתקפות עבדו יפה בשני הצדדים וראשל"צ המשיכו להעניש מחוץ לקשת והפער שוב צמח. ירושלים גילו אופי, טמיר בראלי ואפיק קלעו וזה רק 5 לכתומים. טל בן עטר במשחק טוב מאוד שלו חדר לצבע והשאיר את ירושלים בתמונה. אבל כמו כל המשחק גם מזה ראשל"צ ידעו לחזור ובסיום הרבע ירדו ביתרון 79-69.

הרבע הרביעי היה דומה מאוד לכל המשחק כולו, ראשל"צ בורחת, ירושלים משפרת את ההגנה וההתקפה מורידה את ההפרש אבל ראשל"צ עם שלשות, נקודת בצבע ולחץ על כל המגרש בורחת שוב. דרעי, בן עטר ובראלי שמרו את ירושלים בתמונה אבל זה לא הספיק וראשון לציון מנצחת בסיום 99-89 מבטיחה לעצמה את המקום הראשון בעונה מרשימה עם שני הפסדי ליגה ובמטרה ללכת על התואר כשירושלים תתרכז בפליאוף התחתון.

 

קלעו לירושלים:

טל בן עטר 26, אריאל דרעי 17, רוי ג'וסלה 11, טמיר בראלי 10, רז אפיק 9, רון דואניס 4, גלעד אילוז 4, אלון אפל 4, ניר סופרי 3, אילון ששון 1.

קלעו לראשל"צ:

נועם דוברת 23, גיא נצר 22, אלן פטריאייב 17, טל פלד 14, אורי קושט 13, אפק שפיר 4, ליאור ברקוביץ 4, ירין גולדנברג 2

 

בני הרצליה – א.ס. אשקלון 75-93

מכבי ת"א טדי – מכבי רחובות עומר 57-77

 

טבלת סופית עונה רגילה – מחוז דרום

מס'         קבוצה                                                             ניצ'/הפ'             נק'

  1. מכבי ראשלצ איציק 16/2                   34
  2. הפועל תל אביב אברהם 16/2                   34
  3. מכבי תל אביב טדי 15/3                   33
  4. אליצור יבנה 10/8                   28
  5. מכבי רחובות עומר 9/9                     27
  6. הפועל יורם חולון 7/11                   25
  7. הפועל נס ציונה איתי 7/11                   25
  8. הפועל ירושלים עזרא 5/13                   23
  9. בני הרצליה 3/15                   21
  10. א.ס. אשקלון 2/16                   20