ליגת העל לנוער, מחזור 4: אין בלתי מנוצחות בצפון, מכבי ת"א וראשל"צ מושלמות בדרום

מאת אילון סלוס המחזור הרביעי בליגת העל לנוער הביא עימו מספר תוצאות מעניינות, ובמחוז הצפוני לא נותרו קבוצות בלתי מנוצחות. במחוז הדרומי רק מכבי ת"א ומכבי ראשל"צ עדיין במאזן מושלם.

מחוז צפון:

מחזור דרמטי עם מפגשי צמרת מרתקים וצמודים שבסיומו במחוז צפון, אין קבוצה בלי הפסד ואין קבוצה בלי ניצחון. במפגשי הצמרת, הפועל כפר סבא מנחילה הפסד ראשון העונה לגלבוע/מעיינות ועמק יזרעאל מנצחת את עירוני רעננה. 4 קבוצות בצמרת הטבלה עם מאזן 1-3: עמק יזרעאל, עירוני רעננה, אליצור נתניה גלבוע/מעיינות אחריהן עם מאזן 2-2:  מכבי אסי חיפה, הפועל משגב וכפר סבא. ובתחתית 5 קבוצות עם ניצחון אחד: בני הרצליה, הפועל גליל עליון צפת, הוד השרון, עמק חפר (משחק חסר) ומכבי חיפה צעירים (משחק חסר).

תוצאות המשחקים:

הפועל כפר סבא אביב – הפועל גלבוע מעיינות 75-77

(מתוך אתר סל הגלבוע)

גלבוע/מעיינות הגיעה למשחק הצמרת בכ]ר סבא בהרכב חסר. 8 שחקנים בלבד עמדו לרשותו של ליאור קרת כולל גלעד אונה שעולה לשחק עם נקע בקרסול על מנת לעזור במצבת השחקנים הדלילה שנותרה בריאה בסגל. יותם חנוכי (גלבוע/גליל) לא הגיע למשחק ועידו סגל, איתמר ברסון, מקסים רומנוב והראל יוחנן פצועים ולא התלבשו כלל.

ברבע הראשון, סרור ומושקוביץ היו המוציאים לפועל אצל האורחים, והוליכו אותה ליתרון 8-2 בפתיחה אך מנגד רשליין ושחף המקומים פתחו מצויין ובסיום הרבע הראשון 14-17 לכפר סבא .

ברבע השני הייתה קבוצה אחת על המגרש והיא גלבוע/מעיינות שבריצה מדהימה של 23-2 עלתה להפרש השיא שלה 37-19 באמצע הרבע השני. טיומקין המצויין בשלשה עוד נתן סיבות לאופטימיות לירוקים. גלבוע/מעיינות מחזיקים את המקומיים על 6 נקודות בלבד כל הרבע ובמחצית 37-23 גלבוע/מעיינות .

ברבע השלישי גלבוע/מעיינות המשיכו להוביל בפערים דו ספרתיים שהמקומיים רותחים אמנם מחוץ לקשת אבל חיון וננקין שומרים על מרחק סביר ובסיום הרבע השלישי תוצאה נמוכה אבל היתרון של האורחים 49-42 שהמקומיים נראים בשלים לקאמבק.

הרבע האחרון היה דרמה אחת גדולה. גלבוע/מעיינות התחילו להראות סימני עייפות שמרו פחות והמקומיים ניצלו את זה בכל רגע כדי להעניש. עד 3 דקות לסיום היתרון היה של האורחים, אבל המופע של טיומקין וזילברשג שיצא לדרך בתחילת הרבע המשיך גם בדקות ההכרעה עם מקבץ סלים מכל טווח שעשו מהפך והמקומיים עולים ל66-64 , 2 וחצי דקות לסיום. סרור בריבאונד התקפה מאזן, אך טיומקין הגיב מקליעה מחוץ לטרפז (66-68). ננקין בחדירה נהדרת מסיים בפלואטר ושוב שוויון 68-68. טיומקין נשלח אל הקו ומעלה ל68-70 אבל מושקוביץ המשיך את הנדנדה ואיזן בסל נהדר (70-70). עצירה חשובה של גלבוע/מעיינות בהגנה שלחה את ננקין לסל מחוף לחוף ו1:06 לסיום היתרון חוזר לאורחים 72-70 .

פסק זמן של המקומיים מוציא התקפה ואחרי החטאה לוקחים ריבואנד התקפה ומוצאים את טיומקין שמהפינה מעלה את הירוקים ליתרון בשלשה גדולה 72-73 כפר סבא , 46 שניות לסיום. פסק זמן של קרת הוציא התקפה שבסופה מושקוביץ נשלח אל העונשין ומדייק בראשונה ומחטיא את השנייה ואנחנו בשיוויון 73-73. אם חשבתם שטיומקין סיים את השרשור שלו אז טעיתם ושוב אפי האיום בעוד שלשה על הפנים של ההגנה קובע 76-73 כפר סבא 10 שניות לסיום. פסק זמן אדום שלח את הכדור למושקוביץ שנשלח אל הקו וקבר את שניהם (76-75) 7 שניות לסיום. פסק זמן אחרון בירוק . המקומיים נשלחים לקו 2.5 שניות לסיום. את הראשונה חכמון מחטיא …וקולע את השנייה 75-77 לכפר סבא. הוצאת כדור טובה של גלבוע/מעינות, אחרי פסק זמן, משאירה את הכדור אצלם בבייס ליין 1.5 שניות לסיום שהכדור מגיע למושקוביץ שמגיע לזריקה סבירה כדי לכפות הארכה אך הכדור לא פוגש את הרשת והחגיגות בירוק נפתחו.

קלעו לגלבוע/מעיינות :

איתי מושקוביץ -25 נק' , 6 כ"ח, 4 אס' , רזיאל חיון -17 נק', 3 כ"ח, 2 אס', 3 חטיפות , בניהו סרור – 13 נק' , 11 כ"ח  , אייל ננקין -11 נק', 6 כ"ח, 4 אס' , אמיר שפיר -5 נק' , 9 כ"ח , גלעד אונה – 4 נק' , שיחקו ולא קלעו : עומר אלבז ואלון מורגנשטרן

הרבו לקלוע לכפר סבא (14 שלשות סה"כ):

אפי טיומקין -25 (6 שלשות) ,אלעד רשליין -20, שגיא זילברשלג – 13

 

מכבי אסי חיפה – הפועל משגב 73-80

 

מכבי אסי חיפה פגשו את הקבוצה המפיעה של משגב שהגיעו למשחק בהרכב חסר מאוד כאשר 3 שחקני הקבוצה (פלג אברהם עוז, גל רוביסה, ואופק לוי) נימצאים בטיול וסגל הקבוצה מנה 8 שחקנים בלבד.
רבע ראשון מצויין של האורחים ממשגב תוך תצוגה התקפית נהדרת מביאה אותם ליתרון 29-21 בסיום רבע ראשון !!! בתחילת הרבע השני עוד מכה נחתה על משגב כאשר ישע דודאי רכז הקבוצה נפצע ולא יכל להמשיך במשחק….
שמותיר את משגב עם 7 שחקנים בלבד מול הקבוצה העמוקה והמוכשרת מחיפה.
הרבע השני המשיך להיות מצויין מבחינת משגב כאשר שחקני הספסל נותנים רוח גבית לקבוצה ופרגון רב בהתקפה מביא לתוצאה של 45-37 מדהים במחצית!!
מכבי חיפה ניסתה ללחוץ על ההרכב הקצר של משגב ולהתיש אותו ברבע השלישי אך הלוחמים ממשגב המשיכו בשלהם וגם בסיום הרבע השלישי משגב ביתרון 56-54.
ברבע האחרון התנהל משחק אגרסיבי ביותר שהביא לעייפות רבה של שחקני משגב ושתי דקות לסיום לוח התוצאות מראה שוויון 71.
בשתי הדקות האחרונות שחקני חיפה במספר פעולות טובות הצליחו לבסוף להכריע את משגב שנשארים עם הרבה מחמאות כבוד וגאווה, ובסיום 80-73 לאסי חיפה.

קלעו למשגב:

רועי בר חן 20 , אור לוין 19 , בן כץ 15 , אורי שוחט 11 , ירדן לרון 4  , קורן אלגאלי וישע דודאי 2  כ"א.

ראש הטופס


אליצור עירוני נתניה – מכבי הוד השרון 68-75

הפועל עמק יזרעאל – מכבי רעננה עירוני 50-53

הפועל גליל עליון צפת – בני הרצליה 45-94

הפועל עמק חפר – מכבי חיפה צעירים (נדחה למוצ"ש 11.11)

 

מחוז דרום:

מכבי ת"א ראשונה במחוז דרום עם מאזן מושלם 0-4, אחריה בצמרת הטבלה 3 קבוצות עם מאזן 1-3: הפועל ת"א (גוברת על עוד יריבה לצמרת, הפועל ירושלים יהב), הפועל חולון והפועל ירושלים יהב .מכבי ראשל"צ איציק ללא הפסד עם מאזן 0-3 ומשחק חסר. במרכז הטבלה: נס ציונה ואליצור יבנה (מאזן 2-2), הפועל ירושלים יובל,  מכבי ר"ג ועירוני אשקלון עם מאזן 3-1 ובתחתית עדיין ללא ניצחון: גן יבנה, ומכבי עופר ראשל"צ

תוצאות המשחקים:

הפועל ת"א – הפועל ירושלים יהב 68-97

מפגש הצמרת בין הפועל ת"א להפועל ירושלים יהב באולם תיכונט הסתיים בניצחון מוחץ ומשכנע של האדומים מת"א. הפועל ת"א פתחו עם שחר עמיר, גיא פלטין, גיא עלוש, יובל אדוסי וים מדר מנגד ירושלים עם אייל פסיר, אריאל דרעי, דניאל מור, טמיר בראלי ויונתן ידיד.

הרבע הראשון היה צמוד. פלטן עם שלשה ונקודות של אדוסי אצל המקומיים, ומנגד טמיר בראלי החזיק את ירושלים במשחק. עומר הראל עלה מהפסל וניפק שתי שלשות להפועל ת"א, כשיונתן ידין מירושלים עם שלשה משלו והרבע מסתיים 18-19 להפועל ת"א.

הרבע השני היה שייך כולו למקומיים שיצרו בריחה משמעותית. ים מדר פתח היטב עבור הפועל ת"א, עומר הראל המשיך לפגוע מה-3, שחר עמיר הוסיף נקודות ובמחצית 35-49 להפועל ת"א.

ברבע השלישי הפועל ת"א לא עוצרת ובמשחק נפלא משני צידי המגרש (9-30 ברבע) סוגרת את המשחק. יובל אדוסי, גיא פלטין ושחר עמיר הובילו את המקומיים ברבע. רועי אריאלי חתם את תוצאת הרבע 44-79.

הרבע האחרון היה לפרוטקול. אריאל דרעי מירושלים הוביל את האורחים לרבע טוב שבסיומו הם ממזערים נזקים ותוצאת הסיום ניצחון משכנע 68-97 להפועל ת"א.

הרבו לקלוע להפועל ת"א: עומר הראל 20 (6 שלשות), שחר עמיר וגיא פלטין 13, יובל אדוסי 11

הרבו לקלוע להפועל ירושלים: טמיר בראלי 16, יונתן פלד, אריאל דרעי ויונתן ידיד 8

 

הפועל נס ציונה איתי – הפועל גן –יבנה 62-86

נס ציונה אירחו את גן יבנה שמחפשת ניצחון ראשון העונה. המשחק הוכרע ברבע הראשון כשנס ציונה עובדת היטב משני צידי המגרש. אלון דרוקר, עומר דמתי, יונתן בן בסט וגיל דרוקר לוהטים ומורידים את המקומיים ליתרון 11-31 בתום הרבע הראשון.

ברבע השני הורידו נס ציונה הילוך והסתייעו במטח שלשות בראשות נדב עטיה כשמנגד בגן יבנה עומרי פולברש ונועם קוגל מספקים נקודות ובמחצית 27-51 לנס ציונה.

ברבע השלישי בן בסט דואג להגדיל את הפער, ועומרי פולברש ממשיך להיות ספק הנקודות העיקרי של האורחים ובתום הרבע 43-71.

ברבע האחרון התנחמו האורחים בהקטנת הפער וניצחון ברבע, עם שתי שלשות של פולברש. בנס ציונה בלטו ברבע, אור גטה ותומר אברמוביץ ובסיום ניצחון 62-86 לנס ציונה.

הרבו לקלוע לנס ציונה: יונתן בן בסט 15, עומר דמתי ואלון דרוקר 14, גיל דרוקר 11, אור גטה 10, נדב עטיה 9

הרבו לקלוע לגן יבנה: עומרי פולברש 18, נועם קוגל 8

 

א.ס. אשקלון – הפועל יורם חולון 95-86

מכבי ת"א טדי – עירוני אהרון ר"ג 40-95

הפועל ירושלים יובל – אליצור יבנה 69-85

מכבי עופר ראשל"צ – מכבי ראשל"צ איציק (נדחה למוצ"ש 11.11)