סיכום העונה בליגה א'

עונה נוספת הסתיימה לה בליגה א', אז מי עלתה לארצית, מי נפרדה מאיתנו וירדה לליגה ב' ומי במבחנים. כל התשובות בכתבה הבאה

מאת אודי בורנשטיין – אתר איגוד הכדורסל

מחוז צפון:

מכבי כרמיאל, שהוליכה את הטבלה במהלך כל העונה, היא אלופת מחוז הצפון.

הפועל נצרת עילית אמנם הפסידה במחזור הסיום להפועל מגידו 67 -61 אך היא במבחנים. הפועל עמק הירדן מסיימת במאזן זהה לזה של נצרת עילית אך בעקבות המאזן בין הקבוצות היא מסיימת במקום השלישי.

מכבי קריית ביאליק מסיימת עונה עם הפסד 82 -80 להפועל אחווה חיפה שנשארה בליגה גם היא לעונה נוספת.

הפועל גוש זבולון ומכבי נצרת גם הן מסיימות במרכז הטבלה והן יהיו איתנו שוב בעונה הבאה בליגה.

הפועל משגב ניצחה במחזור הסיום את הפועל עמק יזרעאל, שכבר ירדה לליגה ב', ושרדה עונה נוספת בליגה א'

מכבי טבריה והפועל גליל חיספין סגרו את היורדות מהמחוז הצפוני ושתיהן תשחקנה בעונה הבאה בליגה ב'.

מחוז שרון:

אליצור גבעת שמואל היא אלופת מחוז השרון. הקבוצה חגגה כבר בשבוע שעבר את אליפות הליגה אחרי עונה מצוינת. במשחק הסיום יצאה ג"ש למשחק נגד זכרון/מעגן מיכאל. משחק צמוד שהוכרע בסל לטובת זכרון/מעגן מיכאל שבעקבות כך שורדת עונה נוספת בליגה. 89- 87 בסיום.

א.ס. רמה"ש כוכבים גברה על מכבי תל כביר, שירדה ליגה שנייה בשנתיים וצונחת לליגה ב', 69- 63. רמת השרון לא ציפתה אך בעקבות הפתעה ענקית, בה ניצחה מכבי בנץ הוד השרון את הפועל חוף השרון 60 -58. מצאה את עצמה הקבוצה במבחני העלייה לארצית. חוף השרון, שהייתה מועמדת לעליית ליגה, מסיימת את העונה במקום השלישי בעקבות ההפסד.

מכבי רעננה יאיר מסיימת עוד עונה בצמרת הטבלה והיא במקום הרביעי. הפועל כפ"ס מאמנים מסיימת עונה לא רעה במרכז הטבלה, כמו גם אליצור כוכב יאיר והפועל פ"ת.

הפועל אריאל אמנם גברה על מכבי אום אל פאחם 58 -35 במחזור הסיום אך בעקבות ניצחונה של מעגן מיכאל גם היא נושרת יחד איתה לליגה ב'.

מחוז מרכז:

הפועל נען/גזר היא אלופת מחוז המרכז אחרי עונה מצוינת. הקבוצה הביסה במחזור הסיום את מכבי בית דגן 80 -47 והיא בשנה הבאה בליגה הארצית.

אליצור גבעת שמואל, שבנתה קבוצת חלומות, הביסה במחזור הסיום את היורדת אליצור חולון 96 -69 והיא תנסה לעלות במשחקי המבחן. חולון, חוזרת לליגה ב' אחרי עונה אחת בלבד בליגה א'.

הפועל תל אביב עודפים סוגרת עונה מצוינת במקום השלישי אחרי ניצחון על מכבי תל כביר סיון 65 – 57. תל כביר בעקבות ההפסד יורדת ליגה גם היא אחרי עונה אחת בלבד בליגה א'.

הפועל נצר סירני סיימה סיבוב שני מצוין עם ניצחון על מכבי גדרה 79-53. גדרה מצטרפת לחולון ותל כביר וגם היא בשנה הבאה בליגה ב'.

אליצור פ"ת גבעתיים עם ניצחון על מ.ס. הדג פ"ת 82 -56 ובית"ר ת"א/נווה אליעזר עם הפסד לאליצור ר"ג 61 – 48 מסיימות במרכז הטבלה. הניצחון של רמת גן במחזור הסיום, יחד עם ההפסד של תל כביר השאיר את הקבוצה בעונה נוספת בליגה א'.

מחוז דרום:

הפועל מרחבים/מבועים עם ניצחון על הפועל ברנר מסיימת עונה מצוינת במקום הראשון 90- 56. הקבוצה ניצלה את ההפסד הטכני של הפועל פסגת זאב בכדי לסיים לפניהם בטבלה. פסגת זאב הולכת למבחנים. מהעבר השני ברנר מסיימת עונה פחות טובה ויורדת לליגה ב'.

אליצור גוש עציון מסיימת עונה טובה במקום השלישי אחרי הפסד למכבי באר שבע 89 -68. ב"ש למרות הניצחון יורדת לליגה ב'.

אס"א ירושלים ניצחה את בית"ר ירושלים 65 -54 ומסיימת במקום הרביעי. בית"ר יורדת מהמקום האחרון לליגה ב'. מכבי דימונה עם הפסד 87 – 79 לא.ס. אשקלון והפועל ירושלים מרכז עם ניצחון 70 – 63 על הפועל ב"ש אסא, כל 4 הקבוצות הללו יהיו גם הן בשנה הבאה בליגה א'.

אתם רוצים לשתף אותנו בתוצאות השבועיות שלכם. להעביר תוצאות רבעים, קלעים וכמובן לשלוח לנו תמונות מהמשחקים. אתם מוזמנים להעביר לכתובת מייל oudybornshtein@gmail.com  מיד בסיום המשחק שלכם בשבוע הבא. אנחנו מחכים לסיקור המשחקים והתמונות שלכם.