סיכום קיץ 2016 של נבחרות ישראל

מאמן הנבחרת הבוגרת ארז אדלשטיין נתן מנוחה לכוכבי הנבחרת עקב היעדר משחקים רשמיים הקיץ וזימן סגל צעיר לחמישה משחקי ידידות מול נבחרות בוגרות המתכוננות למוקדמות אליפות אירופה. הנבחרת השיגה 3 ניצחונות – על בלארוס, אלבניה ואסטוניה ושני הפסדים – מול בלארוס ואוקראינה, וסיימה שניה בטורניר הידידות באסטוניה.

0c316063-11a6-4294-b119-bf1b4a9696be

נבחרת הנשים לא פעלה הקיץ. היא תשחק בחודש נובמבר את שני המשחקים האחרונים שלה במוקדמות אליפות אירופה ברומניה ובבוסניה. הנבחרת שהפתיעה בפברואר האחרון את טורקיה החזקה, נמצאת בעמדה נהדרת לעלות לאליפות אירופה 2017. ניצחון ברומניה ייתן לה בוודאות את המקום השני בבית וניצחון נוסף בבוסניה יבטיח לה את העלייה לאליפות אירופה עם אחד מששה המקומות השניים הטובים ביותר. כבר בחודש ספטמבר תתחיל הנבחרת את הכנותיה למשחקים.

נשים

נבחרת העתודה סיימה במקום ה-12 באליפות אירופה דרג א' והשיגה את מטרתה – הישארות בדרג א'. ישראל סיימה את הבית במוקדם במקום השלישי אחרי ניצחונות מרשימים על פינלנד וצרפת והפסד לספרד. בשמינית הגמר הפסידה ישראל לגרמניה, הפסד ששלח אותה למשחקי ההישרדות במשחק הראשון מול בלגיה ניצחה ישראל 89-93 והבטיחה את ההישארות בדרג א'.

עתודה

נבחרת העתודה נשים של ישראל סיימה את אליפות אירופה דרג ב' במקום ה-10. הנבחרת נוצחה ע"י בריטניה וליטא בשני משחקים הבית המוקדם, אך במשחקי הדירוג 9-13 השיגה שלושה ניצחונות (בלארוס, בולגריה ואירלנד) שהקנו לה את המקום השני במשחקי הדירוג, העשירי סה"כ בטורניר.

עתודה נשים

נבחרת הנוער של ישראל לא שיחקה הקיץ באליפות אירופה עקב דחיית הטורניר ע"י פיב"א בגלל המצב הבטחוני בטורקיה באותה תקופה, שם היתה אמורה להיערך האליפות. האליפות מתוכננת להתקיים בסוף השנה האזרחית, אבל עדיין לא נקבע לה מקום ומועד סופי.

BE9P5524

נבחרת הנערות של ישראל סיימה את אליפות אירופה דרג א' במקום ה-14 מתוך 16 וירדה לדרג ב' יחד עם הולנד וסלובקיה. הנבחרת הפסידה את 3 המשחקים בבית המוקדם (טורקיה, איטליה ורוסיה), הפסידה גם בשמינית הגמר ללטביה וירדה למשחקי הדירוג 13-16 משם שורדת רק נבחרת אחת, אחרי הפסד לקרואטיה. במשחקים אלו גברה ישראל על סלובקיה 64-66 אך במשחק ההישרדות האחרון הפסידה בשניות האחרונות לצ'כיה 84-87 וירדה לדרג ב'.

נערות

נבחרת הקדטים של ישראל סיימה את אליפות אירופה דרג ב' במקום השני אחרי טורניר פנטסטי ועליה לדרג א'. הנבחרת למעשה לא הפסידה עד הגמר וסיימה במאזן נהדר של 1-7 את האליפות. בבית המוקדם היא גברה על סקוטלנד, מקדוניה, אנגליה, הונגריה ואירלנד כדי לסיים ראשונה בבית. ברבע הגמר ניצחה הנבחרת 69-84 את בלארוס ובחצי הגמר שהיה גם משחק העליה לדרג א' ניצחה ישראל את סלובניה 71-83. בגמר הפסידה ישראל לרוסיה 76-82 אך התנחמה במדליית הכסף, טורניר מצוין ועמידה במטרה.

קדטים

נבחרת הקדטיות של ישראל סיימה במקום הרביעי באליפות אירופה דרג ב' ופיספסה צ'אנס גדול לעלות לדרג א'. ישראל סיימה שניה בבית המוקדם עם מאזן 1-4 והפסד בודד להולנד. ברבע הגמר גברה ישראל על יוון 51-56 ובחצי הגמר הפסידה לרומניה 52-63. המשחק על המקום השלישי היה גם המשחק על העליה לדרג א', אבל ישראל הפסידה שוב להולנד 44-50 אחרי משחק מותח וצמוד וסיימה רק רביעית.

קדטיות

לסיכום: שלושת נבחרות הבנים ישחקו באליפות אירופה הבאה בדרג א' וזהו הישג נהדר. שלוש נבחרות הבנות ישחקו בדרג ב' וינסו לחזור לדרג א' בפעם הבאה.