סיפורו של כרוז: ניב זהבי מוכן ליורובאסקט: "אירוע השיא בקריירה שלי"

ביום שני הבא יחגוג ניב זהבי יום הולדת 41, ואת יום ההולדת הזה הוא בוודאי לא ישכח, לאחר שבדיוק בשבוע בו יחגוג הוא גם ייטול חלק פעיל באירוע הספורט הכי גדול שנערך בישראל – משחקי היורובאסקט. אם עדיין לא נפל לכם האסימון, מדובר בכרוז של נבחרת ישראל, שגם הוא ערך בשבוע האחרון הכנות אחרונות לאירוע השיא בקריירה שלו.
זהבי מתגורר בת"א, אבל את ילדותו העביר בירוחם. הוא משמש ככרוז משנת 2003/04 כשהתחיל את דרכו באולם אוסישקין ז"ל בתפקיד הכרוז של הפועל ת"א. "מאז אוסישקין עברתי עוד הרבה קבוצות ונכנסתי לאיגודי הספורט השונים בישראל. התחלתי זאת כסוג של תחביב, ובמשך השנים הפכתי את זה למקצוע של ממש, כאשר אני משמש ככרוז של הנבחרת כבר קרוב לעשור", אומר זהבי השבוע, רגע לפני משחק הפתיחה של נבחרת ישראל מול איטליה מחר בערב.
איך ההרגשה רגע לפני שהאירוע הענק יוצא לדרך?
"התחושה היא עילאית. זה מרגש מאוד. אני כבר סופר את הימים תקופה ארוכה, ובזמן האחרון אני חולם כל לילה על הצגת השחקנים".
זהו אירוע השיא מבחינתך ככרוז?
"ללא צל של ספק מדובר באירוע הספורט הכי גדול שאני משתתף בו. היה פה את היורו של הכדורגל מתחת לגיל 21, אבל הפעם זה משהו שונה. היה גם את ישראל בוסניה בכדורגל, ומשחקי גמר גביע בכדורסל במעמד כבוד נשיא מדינת ישראל. היו הרבה מאוד ארועי ספורט שנטלתי בהם חלק, אבל היורובאסקט אכן עולה על כולם".
אתה מתכנן משהו מיוחד לקהל הישראלי?
"האמת שאין תיכנון גדול כל כך. זה צריך פשוט לזרום. אין ספק שבטקס הצגת השחקנים האמוציות יהיו בשיאן, ויהיה יותר מ-100 אחוזים של ריגוש ותשוקה, גם מצידי וגם מצד הקהל. ספורטאי ניזון מאנרגיות של הקהל, ואני בטוח שזה מה שיהיה".
האם אתה והקהל תהיו השחקן השישי של הנבחרת ביורובאסקט 2017?
"אני מקווה מאוד שנוכל, אני והקהל יחד, להיות פקטור משמעותי. שתבין, המעטפת שמעבר למשחק עצמו היא חשובה מאוד. ברגע שהכרוז יהיה בשיא והקהל יהיה בטירוף, השחקנים ישאבו מזה אנרגיות ויביאו הכל אל הפרקט. השילוב הזה אמור להיות מושלם, ואני מאוד שזה מה שיקרה".
איך תכין את עצמך בשעות שלפני משחק הפתיחה מול איטליה?
"קודם כל, אני מתכנן לאותו יום לבלות זמן איכות עם רוני, הבת שלי. תהיה גם ארוחת צהריים טובה, כי אני לא מסוגל להכניס שום דבר לפה שעתיים וחצי לפני אירוע. אולי איזה משחק באקס-בוקס, שינה קלה ושקט. ויפאסנה כדי לשמור על מיתרי הקול. המטרה היא להגיע לפוקוס מקסימלי לקראת המשחק"..
לסיום, כמה מילים שלך לקהל הישראלי לפני פתיחת אירוע הספורט הכי חשוב ומשמעותי שמתקיים בארץ?
"אנחנו בפתחו של אחד מרגעי השיא של הספורט הישראלי בכלל, והכדורסל הישראלי בפרט. קחו זאת כחוויה, תגיעו לעודד ותהיו קשובים לכרוז. בסה"כ כולנו רוצים בהצלחת הנבחרת. הרי אין לנו עוד ייצוג למדינה חוץ מנבחרת ישראל. ספורטאים ניזונים מאנרגיות, תמיכה ועידוד. יחד איתכם נגיע ליעד הנכסף, ונכוון כמה שיותר גבוה להישגים חדשים שיעשו רק טוב לספורט הישראלי, לענף הכדורסל וכמובן יגרמו לנחת ולגאווה בכל בית בישראל".