קטש: "ניצחון מרגש, אני הכי מרוצה מהרוח"; פניני: "להיות קפטן זה אומר לקחת אחריות"

בסיום משחק הניצחון על סרביה התייחסו עודד קטש, גיא פניני ויובל זוסמן למה שקרה על הפרקט.

קטש: "אני מאוד שמח, זה ניצחון מרגש, לראות את מה שהשחקנים נותנים…הם נתנו מעצמם המון, לא הלכתי לרוטציה הכי ארוכה שלי כ המשחק היה צמוד כל הזמן, אבל האנרגיות החיוביות והמלחמה, אני הכי מרוצה מהרוח. ומגיא פניני אחד".

על גיא פניני: "גיא עושה את זה גם כשהוא לא קפטן, תמיד יש לו רגעים של התעלות. רק השנה הוא כבר עם שלושה סלי ניצחון, והיה יפה לראות שכולם מחפשים אותו, אצל אלה שלא התלבשו, אצל אלה שלא שיחקו. אמרתי לשחקנים לפני שהייתי צריך לקבוע את ה-12 הסופיים שלכולם יהיה את החלק שלהם. אנחנו נבחרת צעירה ולכולם יהיה זמן".

על הציפיות שלו מהקמפיין: "אנחנו אוספים חוויות טובות. אני חייב להודות שהכדורסל הרבה יותר טוב ממה שציפיתי. הם מרגשים והם מוכיחים את עצמם, הם מוכיחים יכולת. גם בחלון הקודם הראינו יכולת רק שזה לא התחבר לנו לניצחון. סרביה הגיעה עם סגל חסר אבל איכותי, וכל פעם שניסינו לברוח הם חזרו.

על הסיכוי להעפיל לשלב הבא: "הסיכוי היה ונשאר בחיים. כל עוד יש משחק, אנחנו משחקים בשביל לנצח. יש לנו משחק בגאורגיה שהוא לא פחות קשה".

כוכב הניצחון, גיא פניני: "להיות קפטן זה אומר לקחת אחריות, אבל בכל משחק אני מנסה להביא את אותם דברים והיום זה הצליח, אז זה בכלל כיף. אבל עזבו אותי, יש פה חבר'ה כל כך כיפיים – רוצים, נהנים, מחייכים ובסופו של דבר זה מה שיביא דברים טובים. יש לנו במה להתגאות.

"אנחנו באים לעשות את העבודה, גם בקבוצות וגם בנבחרת, ויש לנו חומר טוב. כמובן שלפעמים הציפיות גבוהות יותר מדי בהתחשב במה שיש לנו, אבל צריכים להאמין בנו ולתת לנו סבלנות. להגיד את כל הרע זה הכי קל, אבל בואו נסתכל על הדברים החיוביים". פניני דיבר גם על עצמו: "אני מרגיש טוב, הדבר הכי חשוב בקריירה של שחקן זה הרעב, ואצלי זה הולך וגובר. לא ידעתי שזה יקרה, אבל זה קרה, אני מאוד נהנה עכשיו מהכדורסל, היו תקופות שפחות, וגם משחק עם שחקנים שטוב לי איתם".

יובל זוסמן שעוד שיחק אתמול עם מכבי ת"א מול באיירן מינכן וקלע 9 נקודות, תרם 10 בניצחון הנבחרת. "לא ישנתי מספיק טוב, אבל הכנתי את עצמי מספיק טוב למשחק", הוא אמר, "ניסיתי לתת כל מה שיכולתי ואני שמח שניצחנו. סרביה זו מעצמת כדורסל ולמרות שהיא לא הגיעה עם הנבחרת הכי חזקה, זו עדיין סרביה".

זוסמן דיבר גם על פניני: "מדהים מה שהוא עשה, הוא הווינר הכי גדול שראיתי. הרבה אנשים מספידים אותו, אבל הוא מוכיח את עצמו כל פעם מחדש ומוכיח שהוא משחקני הקלאץ' הגדולים. גדלתי עליו וזה כיף גדול לשחק איתו"

בצד המפסיד, מאמן הסרבים אלכסנדר ג'ורג'ביץ': "זאת נבחרת מאוד מאומנת. שחקני מכבי תל אביב ממש עזרו להם. לא הבנו את חשיבות התוצאה ואת ההפרש, זה יום קשה עבורנו. אני מרוצה מהמאמץ אבל 22 איבודים זה יותר מדי, יחד עם חוסר הניסיון שלנו. אין ניצחון בטוח".

על הסגל החסר: "העובדה שאנחנו ללא שחקני יורוליג ו-NBA מאוד מקשה עלינו. יוון נבחרת חזקה ואנחנו מקווים שנשיג ניצחון בבית. תמיר בלאט משחק בשיאו כרכז. היום בעמדה הזו אתה חייב לקלוע מהשלוש. הוא קלע שלשה מאוד חשובה והוא לא פוחד לקחת אחריות".