קטש: "נצטרך להתמודד עם לא מעט בעיות"; פניני: "להיות הקפטן זה חלום שהתגשם"

נבחרת ישראל החלה הערב בהכנות לקראת צמד המשחקים הקרוב מול סרביה וגאורגיה. איגור קולשוב והקפטן גל מקל הפצועים שוחררו מהסגל, בן אלטיט וגולן גוט זומנו כאשר כל השחקנים התאמנו. גיא פניני ישמש כקפטן הנבחרת בחלון המשחקים הקרוב במקומו של מקל הפצוע.

המאמן עודד קטש אמר לקראת המשחק: "אנחנו מתרכזים קודם כל בדרך. בחלון הקודם שיחקנו טוב יותר מאשר התוצאות שלנו. הפעם, אנחנו מגיעים קצת פצועים, חלק מהשחקנים הדומיננטיים לא בשיא הכושר שלהם, נצטרך להתמודד עם לא מעט בעיות – כמו שחקני מכבי תל אביב שבאים רק יום וחצי לפני המשחק וגם יוצאים בערב לפני כן. יש כאן שחקנים שמקבלים ביטחון ומרגישים טוב יותר. חלק מהצעירים כאן נראה אותם עוד הרבה שנים במדי הנבחרת. בסופו של דבר, שחקני הבית מראים את מצב הכדורסל במדינה. בשנים האחרונות יש שיפור בעניין הזה. השחקנים הצעירים מבינים טוב יותר מה הם צריכים לעשות כדי להגיע לרמות הגבוהות, כשגם באיגוד עצמו הפיקו לקחים והסטנדרטים עלו".

על חסרונו של מקל: "גל, מעבר להיותו קפטן, הוא שחקן של הרבה דקות ואחד מהבסיסים של הנבחרת. הוא חווה קצת חוסר מזל עם הנבחרת. שחקנים אחרים יצטרכו לקחת על עצמם יותר".

על שון דאוסן אמר המאמן: "שון פוטנציאל גדול, שחקן מיוחד. ברור שהוא יהיה כאן רק כשנוכל לגרום לו להיות שחקן דומיננטי. הוא בכושר מצוין כרגע וזה בהחלט נלקח בחשבון".

גיא פניני: "לא חשבתי שאהיה קפטן, אבל זה כבוד גדול עבורי, חלום שמתגשם. אנחנו מאמינים שאפשר לנצח את סרביה. כולנו יודעים שזו נבחרת חזקה גם ללא השחקנים הגדולים שלה. נעשה את המקסימום ונהיה בפוקוס הכי גבוה שאפשר".

עוד הוסיף פניני: "כמובן שזה לא אידיאלי ששחקני מכבי לא יהיו איתנו כל הזמן, היינו רוצים להיות כאן שבוע יחד ולהתכונן, אבל אנחנו מבינים את המצב, זו השיטה שלא מאפשרת. אנחנו מכירים מחלונות קודמים, נסתדר. יש לי מה לתת לצעירים מהניסיון שצברתי. בשבילם לשחק מול סרביה זה דבר גדול לקריירה, זה רק יתרום להם ואני כאן כדי לעזור להם".