רביב לימונד: "ימים מוזרים ולא פשוטים. צריך להעריך כל דבר"

בגיל 35 רביב לימונד חשב שראה כבר הכל, עד שהגיעה מגיפת הקורונה והשביתה את הכדורסל שהוא היה חלק ממנו למעלה מ-20 שנה.

"שלומי טוב סה"כ למרות הימים המוזרים והלא פשוטים שעוברים על כל העולם", אומר לימונד. "אני משתדל לשמור על כושר גופני כמה שיותר באימוני כח וכושר בקרבת הבית שלי וסה"כ מרגיש לי שכרגע הדבר החשוב ביותר זה לכבד את הנהלים כדי שנעבור את התקופה הזו ומהר ואז יהיה זמן לחזור ולהתאמן כרגיל".

כמה זה מתסכל לעצור את החיים ככה? במיוחד כשבליגה אתם במאבק על הפלייאוף?

"מאוד מתסכל לעצור ודווקא בשלב הזה כי אנו נמצאים בדיוק בפתחה של הישורת האחרונה של העונה וזו התקופה הכי מרגשת של העונה
ועבדנו מאוד קשה בשביל זה. אבל כל דבר זה שיעור בחיים והשיעור שאנחנו מקבלים בעקבות המשבר הזה הוא ששום דבר לא מובטח לנו ושצריך להעריך כל דבר וללמוד לזרום עם הדברים כי הם כל הזמן משתנים. אז כן ברור שהתסכול קיים אבל חייבים להסתכל תמיד גם על החצי כוס המלאה".

האם אתה חושב שהליגה תחזור העונה?

"הלוואי שאני טועה, אבל אני חושב שכבר לא נחזור העונה לשחק כדורסל לצערי. כל יום אנחנו רואים שההנחיות הולכות ומחמירות וקשה לי להאמין שבחודש הקרוב דברים ישתנו באופן קיצוני כזה שיאפשר לנו לחזור להתאמן ולשחק. וכמובן ככל שהימים חולפים ואנחנו מתרחקים מהנקודה שבה עצרנו, גם אם יהיה אפשר לחזור עוד חודש וחצי חודשיים, זה יהיה לא ספורטיבי לחלוטין לטעמי לפחות".

אחרי לא מעט שנים בהפועל ת"א, עברת בקיץ לשחק בנס ציונה, איך הייתה ההרגשה העונה בקבוצה אחרת?

"בהחלט אחרי כ"כ הרבה שנים במקום אחד יש חששות להגיע למקום חדש. אבל לשמחתי נס ציונה היתה נחיתה רכה מבחינתי מאוד נהנה מכל מה שקשור בזה".

האם אתה חושב שמיציתם את הפוטנציאל שהיה בקבוצה? אתה מרוצה בינתיים מהתוצאות?

"אני חושב שסה"כ עמדנו עד כה ברוב המטרות שהמועדון שם לעצמו בליגה. פתחנו מצוין ואנחנו חזק בתמונת הפלייאוף, הגענו לחצי גמר גביע המדינה, באירופה עברנו את הבית הראשון ללא הפסדים ורק חוסר מזל של פציעות ומשחק מיותר שהפסדנו לא עלינו לשמונה הגדולות של המפעל ואני חושב שבפלייאוף בכלל היינו יכולים להיות הכבשה השחורה של כל קבוצה שהייתה פוגשת אותנו כך שאני סה"כ מבסוט עם מה שהשגנו עד כה".

איך אתה מסכם את העונה האירופית ביורוקאפ של פיב"א? זו הייתה הצלחה מבחינתך או שיכולתם להשיג יותר?

"אני חושב שיכולנו ללכת עוד קדימה, אך לפעמים במהלך עונה יש נסיבות שאין שליטה עליהם . כמו שאמרתי מקודם כל מיני פציעות שהיו לנו שבאו בזמן לא טוב מנעו מאיתנו להתקדם ועם זאת אני חושב שייצגנו את המועדון בכבוד והבאנו הרבה רגעים שמחים לאוהדים שלנו".

אתה כבר מהוותיקים של הכדורסל הישראלי, מה אתה חושב על הדור הצעיר? אבדיה, מדר, דוברת, האם יש עתיד ורוד לנבחרת?

"אני חושב שיש דור צעיר מוכשר של שחקנים שבשנים הקרובות ייקח אט אט על גבו את הכדורסל הישראלי ואני בטוח שאנחנו יכולים להיות רגועים שהכדורסל יהיה בידיים טובות".

מה אתה יכול להגיד לכל מי שנמצא בבית וחסר לו הספורט? גם הצפייה וגם העשייה?

"למזלנו היום יש לנו את הטכנולוגיה לראות מהלכים ומשחקים גדולים מהעבר בכל מיני פלטפורמות וזו יכולה להיות תקופה נהדרת להתרפק על העבר ולהוקיר אותו. וכמובן שהיום באינטרנט אפשר למצוא המון סרטונים כיצד להתאמן בבית כאשר אי אפשר לצאת למכון או לפארק אז אין תירוצים זה רק עניין של לעשות את זה".