שבת בגביע: הרצליה – ראשל"צ; מכבי חיפה – מכבי ת"א

שבת וראשון – רבע גמר גביע המדינה ווינר
ארבעה משחקי רבע גמר גביע המדינה ווינר יתקיימו במוצאי שבת וביום ראשון. הגרלת חצי גמר הגביע לנשים ולגברים תתקיים ביום שלישי הקרוב בשעה 16:10 במשרדי איגוד הכדורסל

בני הרצליה – מכבי ראשל"צ – 18:15
שידור: ספורט 5
אולם: היובל הרצליה
שופטים: עומר אסתרון, עמית בלק, גיא שמואלי
הרצליה זכתה בגביע המדינה לפני 20 שנה בדיוק, ראשל"צ מעולם לא. שתי הקבוצות מגיעות אחרי ניצחונות. הרצליה ניצחה את עירוני נס ציונה 92-95, ראשל"צ התאוששה מההפסד למכבי קרית גת עם ניצחון מצוין על וילרבאן במסגרת היורופ-קאפ 71-82 בזכות משחק גדול של מרק ליונס. השתיים נפגשו העונה פעמיים בשני המקרים הרצליה ניצחה, 67-83 במחזור הרביעי. תום מעיין הצטיין אז עם 6 נקודות ו-13 אסיסטים, אבל מאז נפצע ואת מקומו תפס בהצלחה גדולה יפתח זיו שהגיע ממכבי חיפה. בפעם השנייה הקבוצות נפגשו בשבוע שעבר בראשל"צ, גם את המשחק הזה הרצליה ניצחה 71-73 מסל ניצחון של סטיבן דניס. לדריל מונרו, נכון להיום ה-MVP של הליגה, קשה נגד הרצליה. נגד כל שאר קבוצות הליגה הוא שווה 16.7 נקודות למשחק ו-9 ריבאונדים. בשני המשחקים נגד הרצליה הוא עומד על 13.5 נקודות ו-5 ריבאונדים. מי שמרגיש מאוד נוח נגד ראשל"צ הוא דרו קרופורד ששווה נגד שאר קבוצות הליגה 15.5 נקודות, נגד ראשל"צ הרבה יותר מזה עם 22 עם 4 שלשות בכל אחד מהמפגשים מולה.

מכבי חיפה – מכבי ת"א – 20:10
שידור: ספורט 5
אולם: רענן כץ (רוממה)
שופטים: ספי שמש, צחי הבדלי, פיני רימון
מכבי ת"א זכתה בגביע המדינה 42 פעמים כולל 6 הגביעים האחרונים, חיפה הגיעה לגמר 4 פעמים ותמיד נוצחה. השתיים נפגשו בשנה שעברה בחצי הגמר בפיס ארנה ת"א ניצחה 87-90 אחרי הארכה ודרמה גדולה בדרך לניצחון על הפועל ירושלים בגמר. חיפה מגיעה אחרי הפסד בהיכל שלמה להפועל ת"א 85-74, שקטע רצף של שלושה ניצחונות. מכבי ת"א ניצחה אמש את לובליאנה 73-84 במשחקה הראשון מאז ומעולם ביורוקאפ והתאוששה מהפסד הליגה להפועל ירושלים. את המשחק האחרון בין השתיים לא שוכחים כל כך מהר והוא נגמר על 63-103 מהדהד באחד המשחקים הטובים של מכבי ת"א העונה עם 13 שלשות 5 מהן של גיא פניני הקפטן שרוצה להניף עוד גביע. בחיפה מי שנמצא בכושר קליעה מצוין הוא וויל גרייבס ובשלושה המשחקים האחרונים הוא קלע 13 שלשות מ-25 ניסיונות ממוצע של 8.3 שלשות לערב, לעומת רק 3.3 זריקות לשתי נקודות. זה לא סוד שטיילור רוצ'סטי הפך לשחקן המשמעותי ביותר של מכבי ת"א, בטח לאור יכולתו הלא טובה של ג'ורדן פארמר והמצב הבריאותי של יוגב אוחיון. בארבעה הפסדי הליגה של הקבוצה העונה הוא לא הגיע אפילו פעם אחת למאזן דו-ספרתי ועומד על ממוצע של 6.7 נקודות עם 3 מ-16 משתי נקודות, לעומת 12.7 נקודות למשחק בניצחונות בהם שותף. לשתי הקבוצות אין סקורר גדול בליגה ואף שחקן בשתיהן לא עומד על ממוצע גבוה מ-14.6 (לנדסברג), אבל בעוד לחיפה יש רק 3 שחקנים בממוצע של דאבל פיגרס (ורגאס, גרייבס ורוז'ו) לת"א יש חמישה כאלו (לנדסברג, סמית', רוצ'סטי, רנדל ופארמר. כן, פארמר). לפני המשחק תקיים חיפה טקס הוקרה לדגן יבזורי ואייק אופייבו, כשגם לנדסברג ורנדל שיחקו בשורותיה בעבר. האולם בחיפה יהיה מלא ב-5,000 צופים, דבר שלא קרה הרבה מאוד פעמים מאז חודש. מכבי ת"א רכשה כ-600 כרטיסים עבור אוהדיה ושאר הצופים יהיו אוהדי מכבי חיפה.

יום ראשון
מכבי אשדוד – מכבי קרית גת 19:40
הפועל ר"ג\גבעתיים – עירוני נס ציונה 19:45
שני המשחקים בשידור משולב בערוץ הספורט