שלישי בלאומית – כפר סבא נגד רעננה הקרב על המקום הראשון

מחר יתקיים המחזור המחזור החמישי בליגה הלאומית, בסופו תשאר רק קבוצה אחת בלתי מנוצחת במקום הראשון

הפועל כפר סבא – מכבי רעננה
שידור: ספורט 5+
שעה: 19:00
אולם: תיכון היובל רח' אז"ר 51 – כפר סבא
שופטים: גיא שמואלי שרון נחמן מרקו בני
היה קשה להאריך בתחילת העונה שדווקא כפר סבא ורעננה יהיו שתי הבלתי מנוצחות האחרונות בליגה הלאומית ומחר יהיה חם באולם היובל בכפר סבא. רעננה הפתיעה כבר את נס ציונה, כפר סבא ניצחה בעפולה, כך ששתיהן במקומן בזכות. לכפר סבא יש את ההתקפה הטובה בליגה וזה בזכות חמשייה שכולה קולעת במספרים כפולים בממוצע, טרנס ווטסון 18.5, דנזל ליווינגסטון 18.3, עדי כהן סבן 17 וגם 7.3 אסיסטים, איתן רוטנברג וגל גילינסקי 12.8 כל אחד. לעומת זאת הספסל די דל אבל עשוי להשתפר עם כניסתו של מירון רווינה שחקן נבחרת הנוער לרוטציה אחרי טירונות. רעננה היא קבוצת ההגנה השנייה בטיבה בליגה עם ממוצע ספיגה של 67.8. היא פחות מוכשרת התקפית, אבל יש לה עוגן גדול בשם סמואל גיבנס עם 20.8 נקודות וכמעט 10 ריבאונדים לערב. רעננה משחקת עם שני שחקני נבחרת הנוער ברוטציה הבכירה יובל זוסמן וגיל בני, מחליפו של גיא לביא שנמצא בתקופה מצויינת עם 9.5 נקודות, 5 ריבאונדים ו-6.5 אסיסטים. שתי הקבוצות עם המאמנים של העונה שעברה ברק דמיציאן וברק פלג וזה מורגש.
עירוני ר"ג – א.ס רמה"ש
שעה: 18:30
אולם: זיסמן
שופטים: זיו רדומסקי רותם קוזה שלומי מערב
משחק חשוב עבור השתיים להמשך העונה. ר"ג אחרי שני הפסדים רצופים בדרבי ולרעננה, איבדה את שון דניאל שעזב והחליפה את ורנון טיל שהלך להוד השרון במיילס מקי. רמה"ש שפתחה את העונה נהדר עם ניצחון בבאר שבע ועוד אחד על קרית אתא, סופרת גם היא שני הפסדים רצופים נגד הגליל העליון ונס ציונה בבית. ר"ג אחת מקבוצות ההגנה הגרועות בליגה סופגת 83.8 נקודות לערב, רמה"ש מהטובות שבהן עם 69.8. מפגש בין שניים משחקני הפנים הטובים בליגה, איוואן אסקה של ר"ג מלך הסלים של הליגה עם 28 נקודות בממוצע, לדריק קרקטר של רמה"ש 17.5 נקודות ו-9.5 ריבאונדים.
הפועל גליל עליון – הפועל באר שבע
שעה: 19:00
אולם: כפר בלום
שופטים: ירון צ'צ'יק יואב לובושיץ ארנון לביא
גליל עליון במקום האחרון והיא אחת משש קבוצות להן רק ניצחון אחד. באר שבע שפתחה את העונה עם הפסד ביתי, סופרת מאז 3 ניצחונת וזה בזכות ההגנה הכי טובה בליגה. למרות הניצחונות ההתקפה של באר שבע עדיין לא שם ואת שני המשחקים האחרונים היא ניצחה בקושי בהפרש ממוצע של 4 נקודות. ההרכב של באר שבע מרשים הרבה יותר מזה של הגליל, אבל לצפוניים יש את ג'רמין ג'ורדן ששווה 23 נקודות ו-13 ריבאונדים, מהזרים הטובים ויעילים בליגה ומהמחזור שעבר גם את רום גפן שייתן להם עומק בקו האחורי.

מכבי הוד השרון – מכבי רחובות
שעה: 19:30
אולם: חטיבת עתידים רח' יאנוש קורצק – הוד השרון
שופטים: איציק טולדו ערן שמואל שגיא שדה
שתיים משש קבוצות התחתית נפגשות למשחק חשוב. שתיהן מגיעות אחרי ניצחון ראשון העונה, רחובות ניצחה את הפועל מגדל העמק 61-75 והוד השרון הפתיעה בחוץ את הפועל עפולה 77-92 בזכות רבע אחרון מדהים של 15-29. ורנון טיל עשה את הבכורה שלו בהוד השרון במחזור שעבר וזו הייתה חתיכת בכורה עם 33 נקודות, 10 ריבאונדים ו-10 עבירות שסחט כשהוא לא יורד מהמגרש לשנייה. זה היה משחק שיא גם עבור כרמל בוכמן עם 17 נקודות. רחובות, במפתיע יש לאמר, היא אחת מקבוצות ההתקפה החלשות בליגה עד כה עם 73.5 לערב וזה מפתיע כשיש לך בסגל ישראלים עם כישרון כמו גור פורת, גל איתן וינעם אירם.

הפועל מגדל העמק – הפועל ר"ג\גבעתיים
שעה: 19:30
אולם: בי"ס יערת העמק – מגדל העמק
שופטים: אייל פוהורילס שי מרון אלכס נפתלי
מגדל אחרי 3 הפסדים רצופים והחלפת זר, ר"ג גבעתיים מזגזגת מתחילת העונה בין ניצחון להפסד ובשבוע שעבר הפסידה בבית לכפר סבא 88-73. יניב סולמון מר"ג\גבעתיים הוא מלך הסלים הישראלי של הליגה עד כה עם 17.2 נקודות לערב ובהתאם למעמדו הוא גם זורק 15 פעמים למשחק לסל וגם מוריד 6.8 ריבאונדים. למגדל יש שני זרים טובים, מרכוס רלפורד ועכשיו גם כריס גאסטון, אבל היא צריכה לקבל יותר מהישראילם הצעירים והמכשרים שלה אלון לוין, אליאב אוחנון, לירז אריאלי ויבגני חודולוב כדי לנצח את הישראלים המנוסים של ר"ג\גבעתיים.

עירוני נס ציונה – אליצור קרית אתא
שעה: 19:30
אולם לב המושבה
שופטים: דרור גלפז תומי וובר גיל גורדון
נס ציונה התאוששה מהפסד הבכורה שלה בליגה וחזרה לנצח במחזור שעבר ברמת השרון. קרית אתא חגגה ניצחון ראשון העונה וגם הוא היה קשה 80-84 על גליל עליון. קרית אתא עם זר חדש ומעניין, סרדומיניק פוינטר ששוחרר מהפועל אילת בליגת העל ויחליף את שון גלובר שדווקא העמיד ממוצעים לא רעים של 19.7 נקודות ו-7 ריבאונדים. הכוח של נס ציונה מעבר לכישרון שלה זה העומק וזה בעיקר רביב פיטשון שמהספסל נותן לה 7.5 נקודות ו-5.5 ריבאונדים. גיל אמיתי. גולן גוט קלע בשבת במשחק אימון נגד נבחרת הנוער 25 נקודות, דרך לא רעה לשפר את הביטחון אחרי 0 נקודות נגד רמה"ש בשבוע שעבר.

ביום חמישי

הפועל חיפה – הפועל עפולה
שעה: 19:30
אולם: רוממה
שופטים: עופר מנהיים רועי נקר אור זרור
שתיים מארבע הקבוצות שמחזיקות במאזן מאוזן 2-2 למפגש שאחת מהן בסופו תלך למעלה והשנייה תסתגל למטה. עפולה עם זר חדש ומוכר בליגה, איזייה סייקס שיחליף את דימיטריוס טרידוול הפצוע. עפולה אחרי הפסד ביתי כואב ב-15 הפרש בבית להוד השרון תרצה לחזור למסלול הניצחונות. גם חיפה אחרי הפסד בבאר שבע והיא חוזרת למשחק שני בבית, האולם הגדול בליגה ברוממה. לחיפה יש את ג'ון באוורס מהזרים היעילים בליגה עם 23.5 נקודות (שני בליגה) ו-12.5 ריבאונדים (שלישי) וגם הזר השני דייויד הארסט מעמיד ממוצעים יפים 22.5 נקודות (רביעי בליגה) ו-6.8 ריבאונדים. ניב משגב מחיפה הוא מתגליות הליגה עד כה והישראלי היחיד שלה בממוצע דו-ספרתי עם 10.8 נקודות וגם 6 אסיסטים.