שמינית גמר גביע המדינה ווינר סל: נצחונות לאילת, הפועל ב"ש וגלבוע/גליל

משחקי שלב שמינית גמר גביע המדינה ווינר סל נפתחו הערב (ראשון), ויש כבר 3 עולות לשלב רבע הגמר.

הפועל אילת, הפועל ב"ש וגלבוע/גליל הבטיחו את מקומן ברבע גמר גביע המדינה אחרי ניצחון בשלב שמינית הגמר והן מצטרפות אל הפועל חולון, מכבי ת"א והפועל ירושלים. מחר יתקיים המשחק בין מכבי ראשל"צ לעירוני נהריה וביום שלישי הפועל ת"א תארח את מכבי אשדוד בקרב על המקום השמיני והאחרון ברבע הגמר.

הפועל אילת הלוהטת בליגה המשיכה את המומנטום גם בגביע כשניצחה את בני הרצליה באולם "היובל" בהרצליה 88-97. דווקא המקומיים פתחו טוב, אור לאומי השתלט על המשחק בדקות הראשונות וקלע את כל 10 הנקודות הראשונות של המקומיים, אבל אילת, דווקא בלי שני שחקנים חסרים – לזלי סמית' ג'וניור ויונתן שולדברנד הפצועים – ידעה לקחת את היתרון החל מפתיחת הרבע השני, יתרון אותו לא איבדה עד הסיום.

סולימאן בריימו שעלה מהספסל היה האקס פקטור של שרון דרוקר כשקלע 24 נקודות ויחד עם ג'יי פי טוקוטו שקלע 19 נקודות ולקח 9 ריבאונדים הובילו את אילת לניצחון. אלייז'ה בראיינט הוסיף 14 נקודות ו-7 אסיסטים, פרדריק בורדיון תרם 13 נקודות ואבי בן שימול הוסיף 12 נקודות. אצל הרצליה שחסרה את כארם משעור הפצוע, קלע אור לאומי 18 נקודות, ג'יימס רובינסון הוסיף 15 נקודות.

באולם הקונכיה בבאר שבע רבע שני יוצא מהכלל של הפועל ב"ש הפך פיגור דו ספרתי ליתרון דו ספרתי מול עירוני נס ציונה. טל דן פתח מצוין עבור הכתומים, אבל ערב קליעה מרשים מאד של ג'ורדן סווינג, כולל 5 שלשות וסה"כ 18 נקודות ברבע השלישי שלו, הוליכו את באר שבע לרבע הגמר עם ניצחון 83-93.

סווינג סיים את הערב עם 31 נקודות וקלט גם 7 ריבאונדים, טיילר ברון הוסיף 19 נקודות ו-8 אסיסטים, טל דן קלע 16 נקודות לנס ציונה ולקח 10 ריבאונדים, גולן גוט ודקוואן קוק קלעו 13 נקודות כ"א, כריס דואו קלע 11 נקודות וחילק 11 אסיסטים, שלא הספיקו לכתומים .

ברוממה, מכבי חיפה מהליגה הלאומית ניסתה לתת פייט לגלבוע/גליל, אבל למעט הרבע הראשון זה לא היה כוחות. האדומים של אריאל בית הלחמי שייטו לניצחון קל כאשר פתחו פער גדול כבר ברבע השני. בראיינט קרופורד נפצע בקרסול, אך זה לא הפריע לגרג וויטינגטון ולנתנאל ארצי להפגיז מעבר לקשת ומתחת סל בדרך לניצחון 58-87.

וויטינגטון קלע 18 נקודות, ארצי הוסיף 16 נקודות, ג'יימס קלע קלע 13 נקודות וקלט 8 ריבאונדים. לחיפה קלע רומן סורקין 14 נקודות.