מוקדמות אליפות אירופה לנשים: ניצחון לנבחרת ישראל על פורטוגל 56-59

אחרי ההפסד האכזרי במוצ"ש במשחק פתיחת קמפיין מוקדמות אליפות אירופה מול בריטניה, הגיעה נבחרת הנשים של ישראל למשחק השני כשהיא יודעת שהיא חייבת לנצח בבית את פורטוגל כדי להשאיר את עצמה בתמונת הסיכויים להעפיל לאליפות אירופה.

אחרי שהעשן התפזר חגגה הנבחרת הישראלית ניצחון גדול וחשוב 56-59 אחרי שלשת ניצחון ענקית של טל לב שנייה אחת לסיום המשחק. הנבחרת כעת במאזן של 1-1 אחרי שני משחקים.

הנבחרת עלתה ליתרון מוקדם של 3-8 אחרי שלשה של נעמה שפיר אבל עבירה שנייה מהירה של דניאל דיאמנט הורידה אותה לספסל והפורטוגליות ניצלו את זה לחדירות שקבעו 12-18 לפורטוגל בסיום הרבע הראשון.

פציעה של נעמה שפיר באפה בפתיחת הרבע השני יחד עם העבירה השלישית של דיאמנט תקעה את הנבחרת בהתקפה אבל נקודות של קלארק ושלשה של צעירי צימקו עד 20-22, 5 דקות להפסקה. לויצקי מהקו החזירה לישראל את היתרון אבל דווקא אז התעוררה הנבחרת מפורטוגל ורצה עד 28-37 בסיום המחצית הראשונה.

שלשה של צעירי בפתיחת המחצית השניה צימקה את הפער ל-5 נקודות בלבד אחרי 4 דקות ושלשה של רוני בן נון פתחה את המשחק מחדש וקבעה 42-45 בלבד לקראת הרבע האחרון, אחרי רבע שלישי הגנתי מצוין של הנבחרת.

נעמה שפיר עם נקודה מהקו קבעה שיוויון 47-47 אחרי 2 וחצי דקות ברבע האחרון ומיד אח"כ לויצקי וצעירי העניקו יתרון לישראל, אבל שלשה של דומינגש עצרה את המומנטום בכחול לבן והחזירה את היתרון לפורטוגל עם 52-53, 5 דקות לסיום.

דיאמנט וקלארק החזירו את היתרון לישראל וקבעו 53-56 כשנשארו 2 דקות לסיום אבל 29 שניות לסיום סילבה הפורטוגלית קלעה מהקו כדי לקבוע שיווין 56-56 ולהשאיר לנבחרת כדור אחד. שפיר החטיאה אבל הכדור חזר לישראל ל-6 שניות. שפיר שוב לקחה אחריות, חדרה ומצאה את טל לב פנויה לשלשה מהפינה שצללה פנימה עם שניה אחת לסיום המשחק, שלשת ניצחון גדולה.

קלעו לישראל: קלארק 19 (10 ריב'), צעירי 10, שפיר 8, לויצקי 8, לב 6, דיאמנט 3, בן נון 3, קדם 2.