אחד מהגדולים: סיכום הקריירה של עמרי כספי

אחרי קריירה ענקית בה שבר שיאים, עמרי כספי פורש מכדורסל ומשאיר אותנו עם הזכרונות. לא מעט תחנות עבר כספי בקריירה שלו, רובן מעבר לים בליגה הטובה בעולם אבל אנחנו נזכור אותו גם מהתקופה הנהדרת בנבחרת ישראל.

לכספי יש 92 הופעות בנבחרת הבוגרת של ישראל, בהן הוא קלע 1341 נקודות, ממוצע של 14.6 נקודות למשחק. משחק השיא שלו בנבחרת היה במוקדמות יורובאסקט 2011 כשקלע 30 נקודות במשחק מול מונטנגרו. במסגרת אותו טורניר מוקדמות הוא סיים כקלע המוביל של ישראל עם 16.9 נקודות ומעל 5 ריבאונדים למשחק.

כספי השתתף ב-3 אליפויות אירופה, החל מ-2013, דרך 2015 בצרפת וכמובן ב-2017 כאן בישראל. בטורניר בצרפת ב-2015 הוא שימש גם כקפטן הנבחרת לאחר פציעתו של יותם הלפרין. הוא עזר להעלות את ישראל לאליפות אירופה 2009 כאשר שיחק בכל משחקי המוקדמות כבר בגיל 20, הוא שיחק גם במוקדמות היורובאסקט ב-2011 שם היה בשיאו אך נאלץ לראות את היורובאסקט מהבית בגלל פציעה.

כספי שיחק בנבחרת הנוער של ישראל, שזכתה במקום השביעי באליפות אירופה בשנת 2005. באליפות שנערכה בשנת 2006, בה זכתה ישראל במקום ה-11, היה כספי השלישי בטבלת הקלעים של הטורניר, עם 21.4 נקודות למשחק, והיה למוסר האסיסטים המצטיין של הנבחרת, עם 7.1 אסיסטים למשחק.

כספי מול דונצ'יץ' וסלובניה במשחק הכנה לקראת יורובאסקט 2017

בשנת 2007 שיחק בשורות נבחרת העתודה שזכתה במקום השישי באליפות אירופה. גם בטורניר זה היה השלישי בטבלת הקלעים, עם 17.9 נקודות למשחק. באותה שנה זומן לראשונה גם לסגל נבחרת העתודה לקראת טורניר "ההזדמנות האחרונה", אך בסופו של דבר לא נטל חלק באליפות אירופה.

בדראפט 2009 עשה כספי היסטוריה לאחר שהיה לישראלי הראשון אי פעם שנבחר בסיבוב הראשון בדראפט הNBA, מה שהבטיח לו חוזה מקצועני בליגה הטובה בעולם. הוא נבחר ע"י סקרמנטו קינגס במקום ה-23 ושיחק בקבוצה שנתיים, שם תפס לעצמו מקום של קבע בליגה, כשחקן לגיטימי וחשוב. בהמשך הקריירה בNBA הוא שיחק גם בקליבלנד, יוסטון, עבר שוב לסקרמנטו, ניו אורלינס, מינסוטה, גולדן סטייט ווריורס וממפיס.

בתקופתו בגולדן סטייט שיחק בקבוצת החלומות שזכתה באליפות, יחד עם קווין דוראנט, סטף קרי וקליי תומפסון. כספי אמנם נפרד מהקבוצה לפני הפלייאוף אך קיבל את טבעת האליפות בטקס מיוחד בעונה שלאחר מכן. מקריירת הNBA שלו נזכור עשרות רגעים גדולים, משחקים של 20 נקודות ומעלה, דאבל דאבל כמעט בכל קבוצה בה שיחק, קרב השלשות האדיר מול סטף קרי שנכנס לפנתיאון של הליגה בו קלע שיא קריירה של 36 נקודות, הדאנק המפורסם בעונת הרוקי על דנילו גלינארי, הדאנק המיוחד על בלייק גריפין, 23 הנקודות שקלע מול הלייקרס וקובי בראיינט, ההצגה הגדולה במדיסון סקוור גארדן, השמירה הטובה על לברון ג'יימס ועוד הרבה הרבה רגעים גדולים.

את כספי ליוו בכל הקריירה לא מעט פציעות, חלקן קשות עם זמני החלמה לא פשוטים ובכל פעם הוא חזר בכח הכוח לטופ של הכדורסל העולמי, הוא ניחן באופי מיוחד ומקצועני, לא מתפשר שהטיס אותו אל שמי עולם הכדורסל, דבר שחלם עליו בתור ילד והצליח להגשים.

כספי, שגדל ביבנה, גדל במחלקת הנוער של מכבי ת"א ושיחק בה שלוש שנים בקבוצת הבוגרים לפני היציאה לNBA, בנוסף לעונת השאלה בהפועל גליל עליון. לאחר תקופת הNBA, חזר לשורות מכבי ת"א לשנתיים נוספות. יחד עם מכבי ת"א זכה ב-3 אליפויות, גביע המדינה אחד ושני גביעי ווינר. הוא נבחר לשחקן השישי בליגת העל ב-2008 ולחמישיית עונה ב-2009.