אליצור שומרון חוגגת העפלה היסטורית לליגה הלאומית

בניגוד לכל התחזיות – אליצור שומרון גברה על הפועל כפ״ס בסדרת גמר הפלייאוף של המחוז הצפוני בליגה הארצית וחגגה העפלה היסטורית ללאומית. מאמן הקבוצה, דן ג׳י: "עשינו את הבלתי ייאמן".

מאת: אלירן כהן
צילום: אלי אציון

רק לפני שנתיים העפילה אליצור שומרון לליגה הארצית. אמש, היא רשמה פרק נוסף במסע המרגש שלה וחגגה העפלה היסטורית לליגה הלאומית, אחרי ניצחון ביתי על הפועל כפר סבא – 78:88 – במשחק השלישי בסדרת גמר הפלייאוף של המחוז הצפוני בליגה הארצית. שומרון, שסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון, זכתה ליתרון הביתיות לאורך כל שלבי הפלייאוף – ובכולם נעזרה בקהל הביתי שלה שסחף אותה לניצחונות במשחקי הבית. ברבע הגמר גברה על הפועל עמק חפר, בחצי הגמר על הפועל עכו, ובגמר, כאמור, על הפועל כפ״ס.

לדן ג׳י, מאמן הקבוצה, שהוביל אותה מליגה א׳ לליגה הלאומית תוך שלוש עונות: ״התחלנו עם בסיס שחקנים שרץ שנתיים ושלוש אחורה״, הוא מספר. ״בכל שנה התחזקנו בעמדות בהן היה לנו חשוב להשתדרג, ועם הזמן – האולם בתפוח הפך למבצר. הצניעות ויחסי האנוש של המועדון יחד עם הניסיון והמקצועיות שהבאתי יצרו נוסחה ייחודית שרק הלכה וגברה״. על העונה שהייתה, הוסיף: ״צלחנו משברים לא פשוטים. חווינו שתי פציעות ברך של שחקנים, אבל ידענו לבצע התאמות יצירתיות. מצאנו שחקנים שהיו מתחת לרדאר ובתקציב צנוע עשינו את הבלתי יאומן וניצחנו במשחק השלישי בשלוש הסדרות כל הדרך לאליפות. ילדי השומרון הציפו אותנו כקהל תומך ואוהב. אפשר לעשות סדרה בנטפליקס על העונה הזו, אבל מה שחשוב – שומרון על המפה!״.

"כבר היום התחלנו לעבוד במלוא המרץ כדי להתכונן הכי טוב שאפשר לעונה הבאה בלאומית." סיכם יו"ר המועדון ומנהל מחלקת הספורט במועצה האיזורית שומרון, מאיר ברכיה. "יוסי דגן, יו"ר המועצה מסייע לנו בכל הנדרש, ובפרט בהתאמתו של האולם לתקני הליגה הלאומית. כבר עכשיו אנחנו נמצאים במו"מ מתקדם עם ספונסרים ייעודיים, בהם חברת התחבורה תנופה, ואין לי ספק שנעמיד תקציב ראוי לליגה השנייה".