אליצור ת"א עלתה לסדרת גמר הפלייאוף

אליצור תל אביב העפילה לסדרת גמר הפלייאוף אחרי 0-2 על אס"א ירושלים, כולל ניצחון חוץ מרשים. היא תמתין למנצחת בסדרת חצי הגמר השניה בין בני יהודה להפועל כפ"ס. בבית התחתון ניצחון קריטי לרמה"ש, ניצחון שני ברציפות לבאר טוביה.

מאת: לילך וייס

אס"א ירושלים – אליצור ת"א 64:46

ת"א מעפילה לגמר הפלייאוף אחרי שהשלימה 2-0 בסדרה. אחרי רבע ראשון שקול האורחות החלו בבריחה ועלו ליתרון דו ספרתי, עליו שמרו עד לסיום. פרט לרבע הראשון ירושלים הציגה משחק חלש מבחינה התקפית כשהיא מתקשה לייצר נקודות, וזה עלה לה בהפסד ביתי וסיום העונה בחצי הגמר.

ת"א פתחה את המשחק עם מיני ריצת 5-0. ירושלים התעוררה והשוותה את התוצאה, ומכן הרבע המשיך שקול. האורחת בכחול הלכה פנימה וקלעה די בקלות על ההגנה של ירושלים שלא הייתה מרוכזת, המארחת מנגד קלעה מבחוץ כש-שלשת כמעט באזר של טליה פרידמן קבעה 15:17 מקומי סוף רבע ראשון.

ירושלים קלעה סל בפתיחת הרבע השני, אבל כאן פשוט נעלמה בהתקפה ולא קלעה יותר עד סוף הרבע. ת"א גם לא הבריקה יותר מדי בהתקפה, ולא ניצלה חטיפות בהגנה לנקודות. אחרי כמה דקות עקרות חטיפה של דוריאן דהן סוויץ' כן נוצלה בהצלחה, ולאחריה ת"א כבר נראתה יותר טוב. בעוד ירושלים המשיכה להחטיא ת"א קלעה יפה בצבע, הפכה את התוצאה וירדה להפסקה כשהיא ביתרון 31:19.

ת"א כבר הצליחה לברוח לפלוס 15 בתחילת הרבע השלישי, עם 5 רצופות של שיר תירוש. ההתקפה של ירושלים התעוררה לכמה דקות בהובלת שני ברמן ועדן פורת והצליחה להורידה ל-40:34 בלבד. בסוף הרבע השלישי 44:36 לת"א.

ברבע האחרון שוב היתה רק קבוצה אחת על הפרקט. ירושלים לא פגעה בכלום, ות"א עם שלשה של אמי רינת ברחה לפלוס 14. שני פסקי זמן של אוהד גל גרמו לירושלים ללחוץ חזק יותר בהגנה ולייצר סטופים, אבל ההתקפה המקומית המשיכה להחטיא לייאפים והפער נותר בעינו ונראה היה שהסיפור גמור. קצת נקודות מהקו לכל צד והמשחק הסתיים ב-64:46 לת"א שכאמור מעפילה לגמר הפלייאוף.

קלעו לירושלים: עדן פורת 13, נטע רפאל 12,  גילי ליאור 8, ניקול מיכאילץ ושני ברמן 5 כ"א, טליה פרידמן 3.

קלעו לת"א: שיר תירוש 18, דוריאן דהן סוויץ' 15, קרן נחמה 11, אמי רינת, רבקה רוס ומאיה לוינשטיין 6 כ"א, גלי קונטס 2.

בית תחתון

אליצור נתניה – הפועל גלבוע קרן 69:62 (השלמה מחזור 3)

נתניה מפספסת הזדמנות לרשום ניצחון ביתי על גלבוע, אחרי שקלעה רק 11 נקודות ברבע האחרון. השרוניות הובילו במשך 3 רבעים, אבל גלבוע עם רבע אחרון טוב בהובלת נועה רודה ויפית כהן השלימה את הקאמבק וסיימה עם הניצחון.

קלעו לנתניה: שירה חג'ג' 17, ענבל מיכל 12, דפנה קדוש מלר וסבינה מרדנוב 11 כ"א, הילה מימון 5, עדן אהובים 4, שירי יום טוב 2.

קלעו לגלבוע: יפית כהן 20, נועה רודה 16, עדי פריסטנברג ושירה בן דוד 9 כ"א, נעה שמעוני 7, גילי ארמה 4, עמית סרויה 3, יעל פרחי 1.

הפועל נצרת אורטודוקס – הפועל באר טוביה 86:71

באר טוביה משיגה ניצחון שני ברציפות בחוץ מול נצרת האחרונה בבית. המארחת דווקא פתחה טוב את המשחק והובילה במהלך הרבע הראשון והשני, אבל באר טוביה הגבירה את הקצב שלה והצליחה להעביר את היתרון אליה וירדה למחצית כשהיא בפלוס 7. המומנטום האורח המשיך ברבע השלישי ובאר טוביה הצליחה לברוח ליתרון דו ספרתי, ממנו נצרת כבר לא הצליחה לחזור למרות מטווח שלשות ברבע האחרון.

קלעו לנצרת: סוהיר אבו ערב ומריאנה שאמא 18 כ"א, רגב עבדו 11, לובנא עבד אללה 7, מריה אבו ערב 5, קארין שאמא 4, סאלי עלימי 3, לין קסיס וליאן חאג' 2 כ"א, מנאר קובטי 1.

קלעו לבאר טוביה: ירדן עיבל 29, ראם נונו 16, עינב אסולין 15, בר אביטל 10, מאיה מדרי 9, ליאור שטיינברג 7.

הפועל גלבוע קרן – א.ס. רמה"ש 53:44

רמה"ש חוזרת מהצפון עם ניצחון סופר חשוב שמקרב אותה למקום ממנו לא הולכים לסדרות נגד הירידה. השרוניות הובילו כמעט כל המשחק וגם הצליחו לברוח ליתרון דו ספרתי במהלך הרבע השלישי. רבע אחרון טוב של גלבוע עזר לה לצמצם את ההפרש לחד ספרתי, אבל היא לא הצליחה להתקרב מספיק כדי להשלים את הקאמבק.

קלעו לגלבוע: אליס חתוקאי 23, נעה שמעוני 9, גילי ארמה ושירה בן דוד 4 כ"א, עדי פירסטנברג 3, נועה רודה 1.

קלעו לרמה"ש: הדר לוי 13, הילה הניג 9, לי קפיטולניק 8, אופיר אליהו 7, רוני קלינגר 6, קרן מוזס ויעל גלילי  4 כ"א, אלה נר 2.

אליצור יבנה – אליצור נתניה 37:82

יבנה משיגה ניצחון ביתי קל על נתניה, ושומרת על מאזן מושלם בבית התחתון. כבר מהפתיחה היה ברור לאן המשחק הזה הולך, כשיבנה ברחה בשלב מוקדם ליתרון דו ספרתי גבוה ונתניה נשארה הרחק מאחור.

קלעו ליבנה: חנה הללי 14, מורן שטרית 12, עמית שחר וענבר טנא אוריון 10, נועה מילון, לירן שחף והדר רפאל 8, אופק טלקר 6, נטע דורפמן, יעל יצחק ועדי ארקושין 2 כ"א.

קלעו לנתניה: שירה חג'ג' 17, ענבל מיכל 7, שני ננקין ושירי יום טוב 4, הילה מימון 3, סבינה מרדנוב 2.