ארצית: ניצחון למכבי רחובות ביבנה

מחזור פתיחת העונה הפגיש בין ״שתי הגדולות״ של המחוז הדרומי והסתיים בניצחון מוחץ של האורחת באולם ע״ש רלף קליין ביבנה. נצחונות ביתיים ביתר המשחקים בדרום. במחוז הצפוני: כפר סבא לא התקשתה להביס בביתה את מצקין, ניצחון ביתי גם לצפת נגד כפר יונה.

מאת: אלירן כהן
צילום: מועדון ספורטאי מכבי אשדוד

עונת 21/22 בליגה הארצית יצאה לדרך, כשהגרלת המשחקים זימנה, כבר במחזור הפתיחה, מפגש מסקרן במיוחד בין שתי המועמדות העיקריות לעליה במחוז הדרומי – אליצור יבנה ומכבי רחובות שהעמידו סגלים מוכשרים ועמוקים. ואולם, על אף הציפייה למשחק צמוד, הייתה זו דווקא הקבוצה האורחת שפתחה טוב יותר, ירדה למחצית ביתרון דו-ספרתי, וסיימה כשידה על העליונה עם ניצחון 83:100. שי גואטה הוביל את המנצחים עם 24 נק׳, רוברט רותבארט הוסיף 20.

א.ס. אשקלון, מהקבוצות המפתיעות של העונה שעברה פתחה את משחקי הערב שעתיים קודם לכן כשאירחה בביתה את הפועל חבל איילות וניצחה 76:101 אחרי פתיחה מוחצת. רון ציפר (21 נק׳) ובן עברי (20 נק׳) בלטו בשורות המנצחת. גם העולה החדשה מכבי אשדוד צבר פתחה את העונה ברגל ימין עם ניצחון ביתי, 67:78 על מכבי אליצור פתח תקווה. יובל רחמילביץ׳ סיים כקלע המוביל של המנצחת עם 20 נק׳.

דרמה גדולה התחוללה באולם ביד בנימין, שם אירחה אליצור נחל שורק את עירוני קרית אונו. במצב של שוויון 70:70, שניות ספורות לסיום, לוח התוצאות הורה בשוגג על יתרון נקודה לקבוצה המקומית. הטעות אמנם תוקנה, אולם באיחור אשר הוביל את שחקני קריית אונו לבצע עבירה על נחל שורק – שהכריעה את המשחק מהקו וקבעה 71:70.

ביתר משחקי הערב בדרום: הפועל כפר קאסם גברה בביתה 73:84 על מכבי שהם. אליצור רמלה פתחה את העונה גם היא עם ניצחון ביתי – 59:71 על השכנה מלוד.

במחוז הצפוני – הפועל כפר סבא והפועל צפת ניצחו בביתן שני משחקים שעל פניו היו בעלי פוטנציאל להפתעה. כפר סבא גברה בביתה על היורדת מהלאומית מכבי קרית מוצקין 49:85, בעוד צפת ניצחה את כפר יונה 68:93. רם זקס סיים כקלע המוביל בצפת עם 20 נק׳. 17 היו לרועי נברו.

בעוד אלופת מחוז שרון אשתקד, הפועל כפר סבא / כוכב יאיר הפסידה בעכו 73:86, העולה החדשה ממגידו פתחה את העונה בניצחון חוץ 67:90 בכרמיאל, ודרבי השרון הראשון של העונה היה של מכבי חדרה, שגברה בביתה על הפועל עמק חפר 67:74. נועם חסון הוביל את הקבוצה המנצחת עם 19 נק׳.

במשחק שהתקיים ביום שבת גברה הפועל גלבוע ברוש על אליצור שומרון, 61:68. דניאל גואטה הוליך את הקבוצה המנצחת עם 15 נק׳.