הפועל ראשל"צ זכתה בגביע המדינה לנערות א'

דרמה גדולה מאוד קיבלנו בגמר הנערות, בסיומה הפועל ראשל"צ משאירה אצלה את הגביע לעוד עונה עם זכיה שניה ברציפות אחרי ניצחון 55:57 על מכבי רעננה. המשחק היה שקול מאוד כשברובו רעננה הובילה, אבל לא הצליחה לסגור את המשחק כשראשל"צ נשארה קרובה. בדקות האחרונות האדומות סוף סוף הצליחו להשלים את המהפך, ועם דרמת עונשין קטנה בסיום הצליחה לשמור על היתרון עד לחגיגות הגביע בסיום. נגה אטינגר עם פעולות מאני טיים חשובות נבחרה לשחקנית המצטיינת של המשחק.

מאת: לילך וייס

הרבע הראשון היה שקול יחסית. אומנם ראשל"צ פתחה את המשחק עם יתרון 8:2 מסלים של ג'וי אוסוגווי ועמית טרנר, אבל בצד השני ירדן גרזון איפסה את היד וקלעה את כל 10 הנקודות הראשונות של רעננה כדי להשאיר את קבוצתה בפיגור קל. גרזון המשיכה להיות המוציאה לפועל העיקרית ברעננה, כשמנגד טרנר וקארש קולעות לראשל"צ. סל נוסף של גרזון קבע מהפך ויתרון 16:17 לרעננה בסוף הרבע הראשון. 

ראשל"צ סבלה מבעיית אחוזים בפתיחת הרבע השני, ובמקביל רותם שוסטר עם 5 רצופות העלתה את רעננה ליתרון 18:22. שתי הקבוצות נתקעו כמה דקות ללא סלים, עד שגרזון קטעה את הבצורה והגדיל את הפער של רעננה בדרך לפסק זמן של ראשל"צ. זה לקח עוד שתי דקות בערך עד שהאדומות התאפסו ועם 5 רצופות של רוני גופר הפער ירד לנקודה בלבד. שלשה נוספת של גרזון ונקודות שלה מהקו חתמו את המחצית הראשונה ב-24:29 רעננה.

רעננה המשיכה לשמור על היתרון שלה בפתיחת החצי השני, ואף הגדילה את הפער ל-8 הפרש כראשל"צ רושמת סדרת איבודים. שלשה של גופר העירה את ההתקפה באדום, שיחד עם הידוק ההגנה וחסימות בצבע השלימה ריצת 7-0 שהורידה את הפער ל-34:35. אבל למרות כמה הזדמנויות ראשל"צ לא הצליחה להשלים את הקאמבק, ונענשה על כך מהר כשהמומנטום חזר לשרוניות. שלשות של רותם שוסטר וליאל אריאל הקפיצו חזרה ובכניסה לרבע האחרון 39:45 לבן. 

רעננה המשיכה לשמור על היתרון קל בפתיחת הרבע האחרון, כשראשל"צ רודפת אחרי בעקביות. לקראת אמצע הרבע ראשל"צ הצליחה סוף סוף לפתח מומנטום שגם הוביל למהפך – 5 רצופות 5 רצופות של הילה קארש ושלשה של יעל טננבוים קבעו שוויון, ונגה אטינגר חילקה אסיסט שני תוך חצי דקה – הפעם לגופר שקבעה 53:51 ראשל"צ כ-2 וחצי דקות לסיום. 

גרזון בצד השני השוותה, אבל הכדורים הבאים של רעננה סרבו להיכנס וראשל"צ שוב עלתה ליתרון. בדקה האחרונה קיבלנו דרמה כאשר גרזון עם 2/2 מהקו השוותה, כ-10 שניות לסיום. בהתקפה הבאה עמית טרנר נשלחה אל הקו ושוב הגדילה לפלוס 2, לרעננה נשארו 2.5 שניות והכדור שהלך לגרזון הפעם לא נכנס. בסיום 57:55 דרמטי לראשל"צ שמאירה את הגביע אצלה שנה שניה ברציפות. 

קלעו לרעננה: ירדן גרזון 37 (15 רב', 4/6 ל-3), רותם שוסטר 12 (10 רב', 4 אס'), ליאל אריאל 6 (5 אס').

קלעו לראשל"צ: הילה קארש 16 (5 רב', 4 אס', 3 חט'), עמית טרנר (11 רב', 3 חט') ורוני גופר 12 כ"א, נגה אטינגר 9 (8 רב', 8 אס', 4 חס'), יעל טננבוים 5 (4 רב', 3 אס'), ג'וי אוסיגוואי 3 (4 רב').