השלמה: עפולה תארח את מכבי ר"ג, נהריה יוצאת למגדל העמק

ארבעה משחקי השלמה יתקיימו הערב (מוצ"ש) במסגרת הליגה הלאומית. במוקד הפועל עפולה, שטרם הפסידה העונה בבית, תארח את מכבי עירוני רמת גן. מכבי 'נקסט אורבן' חיפה חוזרת לזירה המקומית ותארח את האורדונים. הפועל מגדל העמק/יזרעאל תנסה להפתיע את עירוני 'גשם' נהריה.

מאת: ניב שמולי
צילום: לימור מלינוף

הפועל עפולה – מכבי עירוני רמת גן (שידור ישיר בפייסבוק)

גם על הפועל עפולה נפלה הפגרה הכפויה, ובבירת העמק יחזרו לפרקט אחרי כשבועיים. הקבוצה של ניר קפלן לא שיחקה מאז הניצחון על מכבי אשדוד, ובזמן הזה יכלה להכניס את קרון דשילדס לעניינים. בבירת העמק יצטרכו להתמודד עם הקבוצה שמחלקת הכי הרבה אסיסטים בליגה ומציגה התקפה מרשימה מאד, גם במשחק העומד וגם במשחק המעבר. מכבי עירוני רמת גן מרגישה שהיא מתקרבת לפסגה. אחרי ההפסדים של עירוני 'גשם' נהריה, בקבוצה יודעים שזה הזמן לצמצם פערים ולשם כך יקוו להיות הקבוצה הראשונה העונה שמנצחת בעפולה. לוח הזמנים הצפוף מזמן להם משחק כל שלושה ימים עד לפברואר.

הנתון הנוסף: אשתקד קרון דשילדס פתח את העונה במכבי עירוני רמת גן, אך סיים אותה בהפועל עפולה.

מכבי 'נקסט אורבן' חיפה – הפועל ר"ג גבעתיים

אחרי סבב משחקים בליגה הבלקנית, מכבי 'נקסט אורבן' חיפה חוזרת לזירה המקומית. הירוקים, שהעפילו לשלב הבא באירופה, נמצאים במצב פחות טוב בליגה עם חמישה ניצחונות מ-12 משחקים. לוח המשחקים הקרוב צפוי להיות מאד צפוף, עם לא מעט משחקים נגד קבוצות מתחתית ומרכז הטבלה. מנגד, הפועל ר"ג גבעתיים מגיעה לאחר שני ניצחונות רצופים, שהושגו בצורה משכנעת. מאז הגעת טאווריון דוסון הקבוצה של מתן חרוש טרם הפסידה, ונראה כי הוא השתלב נהדר. הראל רינסקי עתיד לחזור בקרוב לסגל, כאשר בזמן הזה דיוויד מוסינדי תפס את המקום והציג יכולת טובה. המשחק הקודם ברוממה נגמר בניצחון ביתי מרשים של מכבי 'נקסט אורבן' חיפה במסגרת הגביע.

הנתון הנוסף: בניצחונות הפועל ר"ג גבעתיים קולעת 9.3 שלשות בממוצע, ואילו בהפסדים רק 6.5.

הפועל מגדל העמק יזרעאל – עירוני 'גשם' נהריה

דווקא אחרי רצף ניצחונות מרשים, הפועל מגדל העמק/יזרעאל נבלמה עם שני הפסדים רצופים ליריבות שלה לתחתית. ביום שלישי ספגה העולה החדשה תבוסה כואבת למכבי מעלה אדומים, והיא תקווה להפתיע את מוליכת הטבלה. הסגולים מוליכים את הטבלה משלב מאד מוקדם של העונה, ועושה הרושם שהם בדרך הנכונה לעלות ליגה. בנהריה ירצו להתאושש מההפסד לחבל מודיעין, וצפויים לקבל בחזרה את יוגב אוחיון. הקבוצה של שי סגלוביץ' עומדת בפני רצף של שלושה משחקי חוץ.

הנתון הנוסף: הפועל מגדל העמק/יזרעאל קלעה ב-31 אחוז לשתיים בהפסד למכבי מעלה אדומים. מדובר באחוז הנמוך ביותר שלה מפתיחת העונה.

אליצור Briga נתניה – עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא

שחזור רבע גמר הפלייאוף מאשתקד. עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא חוזרת לשחק אחרי שבועיים. הקבוצה של שרון אברהמי יודעת שעל מנת להשיג את הביתיות היא צריכה לצמצם את הפער משאר היריבות שלה לצמרת. בקבוצה יקוו לקבל יכולת טובה יותר מקני פנדרבורק שאכזב במשחקים האחרונים. מנגד, היהלומים מגיעים למשחק במאזן שלילי אחרי ההפסד הביתי לאורדונים. רובן נייברגר יצטרך יכולת יציבה יותר משחקניו שסובלים מחוסר יציבות והפסידו בשלושה מארבעת המשחקים האחרונים. מי שקצת דעך לאחרונה הוא איתן בורג שקלע 7.5 נקודות בשני המשחקים האחרונים.

הנתון הנוסף: בשלושת הביקורים האחרונים בישורון, קרית אתא הפסידה.