לאומית: ניצחונות לנתניה, עפולה והוד השרון

המחזור השביעי בליגה הלאומית המשיך הערב אחרי שנפתח אתמול, אליצור נתניה גברה על מכבי רעננה במשחק צמוד, הפועל חבל מודיעין השיג את הניצחון השני העונה.

מאת: ניב שמולי

אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה – עירוני 'יובלים' רעננה 75:78

ניצחון בכורה ליהלומים מנתניה שמנחילים הפסד ראשון לעירוני 'יובלים' רעננה, שנתקעה ברבע האחרן על 11 נקודות בלבד ואיבדה יתרון דו ספרתי. הקבוצה של רובן נייברגר קיבלה יכולת נהדרת מאיתי מושקוביץ' שגם ניצח את המשחק. אופק מלכה יכל לשלוח את המשחק להארכה, אולם החטיא שלשה. רום קורנליוס הפצוע המשיך להיעדר. אחרי פתיחה שקולה, האורחים קלעו 10 נקודות ברצף וסיימו את הרבע הראשון ביתרון 22:17. ברייס וושינגטון הוביל ריצה של המקומיים ברבע השני והתרון עבר צד.

אופק מלכה המשיך ביכולת הטובה שלו ועם ג'יימס פאדג'ט הלוח הראה 43:40 לאורחים במחצית. עירוני 'יובלים' רעננה נראתה נהדר ברבע השלישי והצליחה לברח ליתרון דו ספרתי, כאשר בצד השני לנתניה לא היו התשובות – 64:54 לאחר שלושה רבעים. ריצת 2-11 של המארחת עם פתיחת הרבע האחרון הביאה למשחק צמוד. ברייס וושינגטון ואיצי מושקוביץ השלימו מהפך. קצת יותר מדקה לסיום הלוח הראה 75:75. רעננה נתקעו בהתקפה ואיתי מושקוביץ' קבר סל גדול והותיר 6 שניות על השעון. אופק מלכה לקח אחריות אבל החטיא ובנתניה חגגו ניצחון בכורה.

הרבו לאליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה: ברייס וושינגטון 22 נק', איתי מושקוביץ' 16 נק'.

הרבו לעירוני 'יובלים' רעננה: ג'יימס פאדג'ט 19 נק', אופק מלכה 16 נק'.

מכבי קרית מוצקין – מכבי עירוני ר"ג 100:72

אחרי מחצית ראשונה צמודה, החבורה של אורי קוקיה ברחה בחצי השני בכדי לרשום ניצחון שלישי ברצף, כשהיא קולעת 7 שלשות ב-41 אחוז. הרבע הראשון היה שקול ונגמר ביתרון לאורחים 21:20. ברבע השני הישראלים של מכבי עירוני ר"ג התעוררו ועזרו לקבוצתם לברוח – 44:36 במחצית. החצי השני רק קבוצה אחת הייתה על הפרקט.

האורחים הציגו משחק התקפי שוטף, כאשר מנגד מכבי קרית מוצקין קולעת 36 נקודות בחצי השני מול 56. אורי קוקיה שיתף את כל שחקני הסגל בדרך לעוד ניצחון מנגד, מכבי קרית מוצקין תקווה להשיג וי ראשון ביום שבת מול חבל מודיעין.

הרבו למכבי קרית מוצקין: ברנדון רנדולף ורום גפן 13 נק' כ"א.

הרבו למכבי עירוני ר"ג: דלוואן גרהאם 16 נק', למונטה בירדן וגיא פרבר (8 ריבאונדים) 14 נק' כ"א, תומר זלמנסון 13 נק', רוברט רוטבארט 12 נק'.

הפועל עפולה – א.ס רמה"ש שיין נדל"ן 83:91

זה הלך קשה, אבל בסוף הפועל עפולה השיגה ניצחון ביתי ראשון ושני ברציפות. החבורה של רועי חגאי התקשתה בפתיחת המשחק והאורחים מרמה"ש ניצלו זאת בכדי להוביל פער מבטיח. ברבע השלישי הגיע המפנה והמקומיים השתלטו על המשחק בדרך לניצחון. ג'קוואן לואיס נראה חד מאד בפתיחת המשחק ויחד עם אריק סטאץ' (19 נקודות משותפות ברבע הראשון) הוביל את קבוצתו ליתרון 23:10 בתום הרבע הראשון.ג'ימי הול התקשה בצבע מול הגבוהים של האורחים, כאשר בהתקפה עמית ביר כץ נכנס לקצב וסיים את המחצית עם 8 נקודות. דיוויד מוסינדי הפגין יכולת טובה, אך במחצית האורחים מרמה"ש הובילו 47:39.

ג'ימי הול פתח נהדר את הרבע השלישי והוביל ריצת 2-13 של הביתיים שהעניקה להם יתרון ראשון – 49:52. הקבוצה של רועי חגאי המשיכה על גלי המומנטום והיתרון כבר צמח לדו ספרתי. בסוף הרבע השלישי 58:67 לעפולאים. ברבע הרביעי הקבוצה של גיא קנטור ניסתה לחזור למשחק, אלא שלעפולה היו הפתרונות.

בלטו בהפועל עפולה: ג'ימי הול 24 נק', טרבון יוז (4/8 לשלוש) 23 נק', דיוויד מוסינדי 14 נק'.

בלטו ברמה"ש: ג'קוואן לואיס 25 נק', אריק סטאץ' 18 נק', גיל אמיתי (9 אסיסטים, 6 ריבאונדים) 12 נק'.

אליצור יבנה – הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין 93:84

ניצחון שני להפועל 'מגה אור' חבל מודיעין ששומרת על מאזן מושלם, ועושה זאת אחרי חצי ראשון בו התקשתה. במחצי השנייה החבורה של נתי כהן נראתה הרבה יותר טוב ועם יכולת טובה של אריאל נבון, דניאל דנינו וליס דאן הנהדר השיגה ניצחון חוץ. מנגד, אליצור יבנה עדיין מחפשת ניצחון ראשון והייתה ללא קני מניגולט הפצוע הערב. המקומיים פתחו טוב את המשחק והוליכו 5:10. הקבוצה של נתי כהן הגיבה עם ריצת 10-2 נטלה את ההובלה. אמיתי לוי הגיב עם שתי שלשות רצופות והרבע הראשון נגמר ב-20:23 לאליצור יבנה.

הביתיים הפגינו הרבה התלהבות גם ברבע השני והחזיקו ביתרון קטן. מנגד, גיא דותן שמר את הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין במשחק וסטורם וורן צימק ל-38:41, 3 דקות למחצית. ניהול משחק נהדר של ניב ברקוביץ' הוריד את היבנאים למחצית ביתרון 43:52. ההגנה של הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין נראתה יותר טוב ברבע השלישי ועם התעוררות של דניאל דנינו היתרון עבר צד. האורחים סגרו רבע של 27 נקודות והובילו 70:64 לאחר שלושה רבעים. לייס דאן פתח את הרבע השני עם שני מהלכים גדולים, מנגד ניב ברקוביץ' ואלעד הופמן קיזזו ל-79:75, 5 דקות לסוף. הסיום היה צמוד וכשנותרה דקה הלוח הראה 87:84 לאורחים. מכאן, אליצור יבנה נתקעה וספגה הפסד שלישי.

הרבו לאליצור יבנה: פרנק האסל 17 נק', ניב ברקוביץ' (7 אסיסטים) 14 נק'.

הרבו להפועל 'מגה אור' חבל מודיעין: לייס דאן 20 נק', דניאל דנינו 17 נק', אריאל נבון 14 נק'.

הפועל URDUNS ר"ג גבעתיים – מכבי 'סנו' הוד"ש 82:78

משחק משוגע בזיסמן. האורדונים הובילו לכל אורך שלושת הרבעים הראשונים ונראה היה שהם בדרך לניצחון קליל, אלא שלאקסבייר מון היו תכניות אחרות. הגארד להט ברבע האחרון והוביל ריצת 26-6 של האורחים בכדי להעניק להם ניצחון חוץ שני העונה, כולל שלשת ניצחון אדירה. מנגד, האורדונים עם הפסד שני ויכולים בהחלט לצאת בתחושת פספוס. לאחר פתיחה שקולה, המקומיים הצליחו לברוח, הרבה בזכות ג'רמי קומבס ודניאל רוזנבאום, בדרך ליתרון 13:21 לאחר הרבע הראשון.

הקבוצה של מתן חרוש הייתה הרבה יותר משוחררת ברבע השני. ג'רמי קומבס (24 נקודות במחצית) היה בלתי ניתן לעצירה ועם יכולת טובה של שקד ירושלמי הלוח הראה 35:53 במחצית. האורדונים שמרו על היתרון שלהם גם ברבע השלישי כשסיימו אותו ב-56:72. נגמר? ממש לא. רבע אחרון מדהים של 26-6 לאורחים בהובלת אקסבייר מון העניק להם ניצחון ענק בזיסמן וניצחון חוץ שני ברצף.

הרבו לר"ג גבעתיים: ג'רמי קומבס 27 נק', מייק הולטון (5/11 לשלוש) 22 נק'.

הרבו למכבי 'סנו' הוד"ש: אקסבייר מון 28 נק', אפי טיומקין 19 נק', הראל דדון 10 נק'.