מחזור 15: ניצחונות לרעננה וגליל עליון, נתניה הפתיעה את מג'דל כרום

4 משחקים נערכו אמש במחזור ה-15 בליגה הלאומית לנשים. רעננה וגליל עליון מהצמרת השיגו ניצחונות חוץ על עמק יזרעאל וירושלים, גלבוע מעיינות גברה בחוץ אחרי משחק לא קל על יבנה, ונתניה הפתיעה בבית את מג'דל כרום. במשחקי השלמה בסופ"ש כפ"ס הביסה את ירושלים ויבנה מתחה את גליל עליון.

מאת: לילך וייס

הפועל עמק יזרעאל – הפועל גליל עליון 63:44

ניצחון שני תוך 3 ימים לגליל עליון, ששומרת על המקום השלישי בטבלה. האורחת הובילה לאורך רוב המשחק וברבע השלישי גם ברחה ליתרון דו ספרתי גבוה וסגרה את הסיפור בתחילת הרבע האחרון. העמק רושמת הפסד ביתי אחרי שהייתה ברצף של 2 נצחונות.

שתי קבוצות עלו חדות בהגנה וגרמו אחת לשניה לאיבודים והחטאות, מה שהשאיר את המשחק בסקור נמוך. לקראת סוף הרבע שלשה של אורי אהרוני וחדירה של פינצ'י העלו את העמק ליתרון 7:9, אבל לאחר מכן העמק צברה רק החטאות ולא קלעה עוד עד סוף הרבע. גליל גם לא קלעה יותר מדי, אבל כן הצליחה לסחוט עבירות ולייצר נקודות מהעונשין בדרך ליתרון 15:9 בסוף הרבע הראשון.            

שלשה של בר אביטל בפתיחת הרבע השני שברה את הבצורת של העמק, והביאה איתה עוד כמה שלשות מקומיות שעזרו ליזרעאל לצמצם למינוס 2 בלבד. יכולת טובה בצבע של קרן מוזס לצד הגנה טובה של גליל ושלשות שהפעם לא נכנסו מצד העמק הגדילו שוב את היתרון של האורחת, שעלה לדו ספרתי בדרך ל-37:28 בתום המחצית הראשונה.

העמק שוב פתחה את הרבע עם צמד שלשות (בתוספת כמה שאגות) שהורידו את ההפרש ל-6, אבל כאן שוב נכנסה לבצורת. גליל הייתה צריכה לעבוד קשה מאוד בצבע מול ההגנה הלוחצת של העמק כדי להצליח לייצר נקודות ולמרות זאת הצליחה לשמור את עצמה ביתרון סביב הדו ספרתי. העמק המשיכה לא למצוא את הסל ובהמשך כשגם ההגנה שלה התרופפה משמעותית נקודות של הדר רפאל ושני לוי הגדילו ל-49:34 בסוף הרבע השלישי.

המגמה נמשכה גם ברבע האחרון כשכבר אחרי כמה דקות היתרון של גליל הגיע לאזור ה-20 הפרש. שתי הקבוצות לא הרשימו יותר מדי בהתקפה בזמן שנותר וראינו כמה חילופי סלים שהשאירו את היתרון של גליל על כנו. בסיום 63:44 לאורחת מהצפון הרחוק.

קלעו לעמק יזרעאל: נעמה הלוי 17, בר אביטל 8, תומר נוב 6, אלה פינצי 5, שירז כץ ואורי אהרוני 3 כ"א, ליאן אשל 2.

קלעו לגליל עליון: קרן מוזס 14, דבי בלייברג 11, מיקה ביתן 9, רג'י גליידה 8, ענבר לברון 6, הדר רפאל 8, שני לוי 4, אמה רוזנסטון 3.

אליצור יבנה – הפועל גלבוע מעיינות 56:47

גלבוע משיגה ניצחון שלישי ברציפות שמעלה אותה עוד קצת למעלה ומרחיק אותה מהחלק התחתון של הטבלה, בו נמצאת היריבה שלה יבנה שסופרת כבר 3 הפסדים רצופים. המשחק עצמו היה שקול יחסית, כשכמעט לכל אורכו גלבוע שמרה על ההובלה. גלבוע הצליחה מספר פעמים גם לברוח ליתרון דו ספרתי אבל יבנה ידעה כל פעם לחזור מחדש ושלמור את עצמה במרחק סביר מהיריבה. ברבע האחרון גלבוע שוב ברחה לדו ספרתי והפעם גם הצליחה לשמור עליו כמעט עד לסיום.

קלעו ליבנה: שחר עמית 15, יאנה שפירו והדר לזרוב 8 כ"א, אופק טלקר 7, מעין זילברמן 6, לירן שחף 2, סירין מוחמד 1.

קלעו לגלבוע מעיינות: אליס חתוקאי 14, עדי פירסטנברג 9, נועה רודה 9, מורג'אן סעדה ומאיה משה 8 כ"א, שיר רביב 5, יעל פרחי 3.

אליצור עירוני נתניה – הפועל מג'דל כרום 40:58

אחרי שהושבתה ללא מעט זמן בגלל הקורונה, נתניה חזרה לפרקט וגם חזרה לנצח. אחרי מחצית ראשונה שקולה שהסתיימה ביתרון קל 28:30 לזכות המארחת, למחצית השניה הופיעה רק קבוצה אחת. מג'דל לא הצליחה למצוא את הסל וקלעה 3 נקודות בלבד ברבע השלישי, ונתניה בהובלת עדן אסטטקאו ברחה ליתרון דו ספרתי 31:46 בסוף אותו רבע. גם ברבע האחרון מג'דל לא קלעה יותר מדי, ונתניה הגדילה עוד קצת את הפער בדרך כאמור לניצחון.

קלעו לנתניה: עדן אסטטקאו 20, הדר כהן 13, עמית כהן 11, עינת סינגר 6, לינוי ביטון 4, ירוס קסה 3, עדן מצארוה 1.

קלעו למג'דל כרום: שדא כנעאן 16, עלית כהן 10, רואן חמדאן 5, ג'ואן מוחמד 4, אסיל בדרהאן 3, אעישה חיג'אזי 2.

אס"א ירושלים – מכבי רעננה 76:43

אחרי שבסופ"ש הפסידה למוליכת הטבלה, השבוע הקשה של ירושלים ממשיך עם הפסד כואב גם לסגנית מרעננה ששלטה במשחק מההתחלה. ירושלים אומנם פתחה את המשחק עם כמה שלשות, אבל בצד השני לא הצליחה לעצור את בר סלע שקלעה 10 נקודות והובילה את רעננה ליתרון 18:11 בסוף הרבע הראשון. סלע המשיכה להוביל את ההתקפה של האורחת גם ברבע הבא ויחד עם נקודות בצבע של לנה פודולובה רעננה המשיכה להגדיל את היתרון שלה – 43:20 במחצית. המחצית השניה לא שינתה הרבה – ירושלים המשיכה להתקשות לייצר נקודות ורעננה, הפעם בהובלת מאיה מדרי ושחקניות מחלקת הנערות של המועדון, המשיכה להגדיל את הפער עד לתום 40 הדקות.

קלעו לירושלים: טליה פרידמן ודניאלה בן אבי 12 כ"א, מורן שחם 7, עדן כהן 5, נועה שמעוני 4, אופיר דרור 3.

קלעו לרעננה: בר סלע 27, מאיה מדרי 13, לנה פודולובה 9, מיכאלה יעקובוביץ 8, טל יעקב 7, נגה סלה ומורן שטרית 4, לי קפיטולניק וליאל אריאל 3 כ"א.

הפועל כפ"ס – אס"א ירושלים 42:103 (השלמה מחזור 14)

כפ"ס רושמת עוד ניצחון ביתי קל על ירושלים שלא הצליחה לעמוד בקצב הקליעה של המארחת. השרוניות קלעו כבר ברבע הראשון 28 נקודות הודות למטווח שלשות בהובלת דרור מייברג, ויחד עם הגנה טובה שהקשתה מאוד על ירושלים לקלוע ירדו להפסקה כשהם ביתרון מבטיח במיוחד 18:50. ברבע השלישי טליה פרידמן באדום הראתה יכולת צליפה מחוץ לקשת, אבל זה לא באמת עזר לירושלים כשכפ"ס המשיכה בשלה והגדילה עוד את הפער. עוד כמה שלשות משני הצדדים ברבע האחרון (וסה"כ21 שלשות במשחק הזה, 15 מתוכן לכפ"ס) המשחק נגמר ב-42:103 מקומי.

קלעו לכפ"ס: שיר תירוש 26 (5 שלשות) דרור מייברג (4 שלשות) וגלי קונטס 18 כ"א, ליעד אורבך 17, קרן נחמה 11, אופיר פרפרה 6, שחר גרנות 5, עמית מלכה 2.

קלעו לירושלים: טליה פרידמן 20, נועה נבו 5, מורן שחם 4, דניאלה בן אבי, נועה שמעוני ונטע רפאל 3 כ"א, רינת בן יעקב ועדן כהן 2 כ"א.

אליצור יבנה – הפועל גליל עליון 57:50 (השלמה מחזור 12)

פספוס גדול של אליצור יבנה להפתיע את אחת מקבוצות הצמרת של הליגה ולהשיג נקודות חשובות שיעזרו לה לברוח מהחלק התחתון של הטבלה. המשחק היה שקול מאוד לכל אורכו, והוכרע רק במאני טיים. במהלך הרבע הראשון גליל עם כמה שלשות הצליחה לברוח ליתרון 7, אבל יבנה צמצמה חזרה ומכאן כאמור המשחק המשיך צמוד. האורחת שמרה על יתרון קל ברבע השני ובתחילת הרבע השלישי, כשלקראת סופו יבנה נטלה את ההובלה והובילה בעצמה בפער קל. אבל במאני טיים גליל שוב הציגה קליעות מבחוץ ששוב נתנו לה את היתרון ואת הניצחון בסיום.

קלעו ליבנה: אופק טלקר 13, הדר לזרוב ויאנה שפירו 12, שחר עמית 7, מעיין זילברמן, לירן שחף ודניאל לוי 2.

קלעו לגליל עליון: ענבר לברון ודבי בלייברג 12 כ”א, אמה רוזנסטון 11, קרן מוזס 8, רג’י גלידה 5, הדר רפאל 4, מיקה ביתן 3, שני לוי 2.

הפועל מג'דל כרום – הפועל באר טוביה (השלמה מחזור 12)

מג'דל כרום אירחה בסופ"ש למשחק השלמה את באר טוביה. המארחת שלטה במשחק כבר מההתחלה והובילה במחצית ביתרון דו ספרתי גבוה במה שנראה היה שהולך להיות משחק חד צדדי. במהלך המחצית השניה נפצעה בראשה אחת משחקניות באר טוביה, ולאור חשש שעלה על הספסל הוחלט לפנותה לבית חולים והמשחק הופסק כששעון המשחק למעשה ממשיך לרוץ עד לסיום. תוצאת המשחק הועברה לבדיקה באיגוד ויוחלט בהמשך האם להחשיב את התוצאה או לקיים משחק חוזר.