מחזור 17: קרית אתא יוצאת לעפולה, קרב קצוות בין קרית מוצקין ואשקלון

שישה משחקים יערכו היום בצהרים במסגרת המחזור ה-17 בליגה הלאומית, המשחק בין אליצור יבנה למכבי הוד השרון ישודר בדף הפייסבוק שלנו בשעה 15:00, כל יתר המשחקים ישודרו בערוץ הטלויזיה שלנו באתר איגוד הכדורסל.

מאת: ניב שמולי

הפועל עפולה – עירוני קרית אתא

בעוד נראה שעירוני קרית אתא תהיה בפלייאוף העליון, להפועל עפולה דרך ארוכה לשם. החבורה של שרון אברהמי נראית טוב בתקופה האחרונה, בייחוד במשחקי הבית, ומגיעה לאחר ניצחון דחוק על מכבי קרית מוצקין. סטו דאגלס נכנס לקצב ובשני המשחקים האחרונים היה הבולט במדי קבוצתו. מנגד, הפועל עפולה צריכה לשחק עד לסוף העונה מול שתי הרמת-גניות בקרבות ישירים על הכניסה לפלייאוף. ניר קפלן מקבל מג'ימי הול 26 נקודות בממוצע בשני המשחקים האחרונים. ניצחון של העפולאים יצמק את הפער בין הקבוצות לניצחון אחד בלבד.

אליצור יבנה – מכבי 'סנו' הוד"ש (ישיר בפייסבוק)

אחרי הניצחון הצמוד באולם עתידים, הרצף של אליצור יבנה נקטעה השבוע באשקלון. יניב בורגר ירצה לפתוח ברצף ניצחונות חדש, ועל הדרך להשיג דאבל על מכבי 'סנו' הוד"ש ולגרור גם אותה למאבקי התחתית. דניאל מולינגס רשם הופעת בכורה טובה מול אליצור איתו אשקלון והפעם יפגוש בצד השני גארד אתלט בדמותו של אקסבייר מון. לקבוצה של אלון שטיין נותרו עוד שלושה משחקים בלבד עד לסוף העונה הסדירה, ובכולם היא תשחק נגד קבוצות מהחלק התחתון של הטבלה. בצוות המקצועי ירצו לשפר את ההגנה שספגה 108 נקודות השבוע מעכו/מטה אשר. אייק אופייבו שחתם בקבוצה במקום סמארדו סמואלס סיפק במשחק הבכורה שלו 12 נקודות ב-25 דקות ולא הצליח להשפיע.

מכבי עירוני ר"ג – עירוני 'יובלים' רעננה

אחרי תקופה רעה, מכבי עירוני ר"ג חזרה למאבק הפלייאוף העליון עם שלושה ניצחונות רצופים, כולל ניצחון על עירוני 'יובלים' רעננה בשבוע שעבר. בני בוטרייט ודיוויד מוסינדי, שני המצטרפים האחרונים לקבוצה, נראים מחוברים יותר ותרמו את חלקם לרצף הניצחונות. מנגד, המשחק האחרון של עירוני 'יובלים' רעננה היה נגד מכבי עירוני ר"ג. יוסי בונן יודע שהקבוצה שלו לא יכולה לספוג 95 נקודות, כפי שקרה במשחק הקודם. גל שטרנברג יערוך הופעת בכורה במדי קבוצתו החדשה. בפנינת השרון ימשיכו עם לוח הזמנים העמוס כאשר ביום ראשון יארחו את אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה וישחקו שוב בשלישי.

מכבי אשדוד – הפועל URDUNS ר"ג גבעתיים

לפני שבוע וחצי דרסה מכבי אשדוד את עירוני קרית אתא במשחק ביתי. מאז יצאה הקבוצה של עופר רחימי לשני משחקי חוץ אותם הפסידה, כולל משחק בזיסמן מול האורדונים. שני ההפסדים הללו סיבכו את אשדוד בקרב על המקום השני בטבלה, וכעת היא לפני שלושה משחק בית רצופים. שלומי הרוש עתיד לערוך הופעת בכורה בקבוצתו החדשה. מנגד, הפועל ר"ג גבעתיים לא מינפה את בניצחון על האשדודים ונכנעה בבית לנתניה ביום שני. לאור ההתאוששות של היריבה העירונית נראה כי הדרבי בסוף החודש יכריע לגבי העלייה לפלייאוף, כאשר לאורדונים מחכה משחק קריטי נוסף במחזור הסיום מול הפועל עפולה. הראל רינסקי גילה יכולת טובה בשני המשחקים האחרונים בהם העמיד 14.5 נקודות ב-47 אחוז מחוץ לקשת.

מכבי קרית מוצקין – אליצור איתו אשקלון

רק בשבוע שעבר החזיקה מכבי קרית מוצקין מעמד במשך שלושה רבעים מול אליצור איתו אשקלון עד שהתפרקה. גם מהמשחק בקרית אתא יצאה מכבי קרית מוצקין בתחושת אכזבה לאחר ששמעה יתרון בדקות הסיום. בעוד מכבי קרית מוצקין מחפשת להישאר בליגה, אליצור איתו אשקלון עתידה להבטיח את המקום הראשון באופן סופי לאחר המשחק. בקבוצה מתמודדים עם מספר פציעות וירצו להגיע לפלייאוף עם סגל מלא במטרה להשיג את אחד משני הכרטיסים לליגת העל.

הפועל עכו/מטה אשר – א.ס רמת השרון שיין נדל"ן

המחצית השנייה הנהדרת של א.ס רמה"ש בניצחון על עכו/מטה אשר נמשכה גם לפתיחת המשחק מול הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין בדרך לניצחון ביתי שני ברצף. אמנם הסיכוי לפלייאוף עליון קטן, אך ברמת השרון יקוו לכל הפחות להגיע לבית התחתון בראש שקט. מנגד, הפועל עכו/מטה אשר התפוצצה על חשבון מכבי 'סנו' הוד"ש עם מחצית ראשונה בה קלעה 70 נקודות בדרך לניצחון. עמית תמיר יודע כי השלשות הן המפתח לניצחון עבורו. דור גולדנברג צפוי לערוך הופעת בכורה בקבוצתו החדשה ולהוסיף עומד בצבע.