מחזור 6 בארצית: הפועל חיפה ובת ים רואות שש שש

 

אמש (ראשון) התקיים המחזור ה-6 בליגה הארצית, ושתי המוליכות הפועל חיפה בצפון ומכבי בת ים בדרום ממשיכות את הריצה שלהן ללאומית עם ניצחון שישי העונה ושמירה על מאזן מושלם ונקי מהפסדים. חיפה לא התקשתה לנצח בכוכב יאיר, ובת ים שייטה לניצחון ביתי קל מול האחרונה, מכבי תל כביר. בדרום החליטה הנהלת מכבי רחובות, שסומנה כמועמדת לעלייה ולא ראתה בעין יפה את שני ההפסדים בשלב מוקדם של העונה, לסיים את עבודתו של המאמן נועם אורן, ובמקומו הוחתם אבנר יאור.

 

צפון

המוליכה הפועל חיפה יצאה למשחק חוץ קשה, לפחות על הנייר, מול החבורה התוססת של עודד וולפסון – כוכב יאיר. אלא שהאדומים נתנו גז מהפתיחה, ולא הותירו סיכוי למארחים שרדפו אחריהם החל משריקת הפתיחה, ולא הצליחו להתקרב יותר מדי. בסיום, 76-90 לחיפה. בלטו בחיפה אור זינדרמן עם 22 נקודות וטל פרסלני עם 21. מאמן חיפה, שקד שוהם: "המשחק היה בשליטה שלנו החל מהרגע הראשון. כוכב יאיר הוכיחו המון אופי כשחזרו מפיגור 22 ל-11 בחצי הראשון, ומפיגור 26 ל-16 בחצי השני, אבל בבריחה האחרונה שלנו הם כבר הרימו ידיים". מאמן כוכב יאיר, עודד וולפסון: "משחק לא טוב שלנו מול קבוצה שתלך העונה רחוק. הגנתית הצלחנו להביא אותם למקומות שרצינו רק ברבע אחד, אבל קרסנו ברבע השני. הראש כבר במשחק הקשה בשבוע הבא בעכו".

אור זינדרמן. 22 נקודות על הראש של כוכב יאיר # צילום: אלעזר פינקוביץ מתוך דף הפייסבוק של המועדון
אור זינדרמן. 22 נקודות על הראש של כוכב יאיר # צילום: אלעזר פינקוביץ מתוך דף הפייסבוק של המועדון

 

מי שעדיין יושבת על הזנב של החיפאים היא בית"ר כפר יונה של דן ג'י שניצחה בבית את מכבי חדרה 78-83, ויושבת על מאזן מושלם של 5 נצחונות מתוך 5 משחקים. כפר יונה תצא לצפת בשבוע הבא לסוג של מבחן אופי עבורה, כאשר המארחת גם היא עם פתיחת עונה מצוינת ומאזן של 4 נצחונות ו-2 הפסדים.

בשאר המשחקים: עמק יזרעאל של עודד הנדלר התאוששה מההפסד להפועל חיפה וגברה על הפועל עכו 73-78, מ.ס. צפת ניצחה בחוץ את קרית מוצקין 72-75, לב השרון הביסה את חוף השרון 55-84, והפועל נשר גברה על אקדמיית וינגייט 62-73.

דרום

המוליכה מכבי בת ים אירחה את האחרונה תל כביר וניטרלה את המוקש בקלילות עם עוד ערב הגנתי מצוין לחבורה של דרור בריגר שניצחה 56-81. הירבו לקלוע בבית ים סרגיי אולשינצקי 17 נקודות, איתי קרביוב 16 ונתנאל יוסף 13. מאמן בת ים, דרור בריגר: "אחרי שני משחקים מאוד מאתגרים מקצועית ומנטאלית, הייתה ירידת מתח, אבל הגנה יציבה איפשרה לנו לעבור את המשחק בלי התקפי לב מיותרים".

השנייה בטבלה, אליצור רמלה, עברה משוכה לא פשוטה וניצחה בשוהם את מכבי המקומית 77-86. מאמן רמלה, אבי סוכר: "היה משק קשה ואגרסיבי מול קבוצה ביתית שרצה וקולעת מכל מצב. התכוננו טוב לשוהם לפני המשחק, וראינו ששלטנו בו לכל אורכו. אני גאה בשחקנים שלי ששיחקו נכון, יישמו כל דבר שעבדנו עליו וניצחו את המשחק באולם מאוד ביתי ונגד קבוצה מסוכנת. אני בטוח שהרבה קבוצות יפסידו השנה בשוהם. הראש כבר במשחק הבא נגד מכבי פ"ת".

בשאר המשחקים: אחרי הזעזוע של החלפת המאמן במכבי רחובות, אבנר יאור רושם ניצחון שני על הקווים ברחובות ורביעי בסך הכל של רחובות השנה, 66-83, בחוץ על מכבי פ"ת, הפועל לוד גברה על קרית אונו של ניר מטלון 72-84 והישוותה את מאזנה לזה של אונו – 3 נצחונות ו-3 הפסדים, מעלה אדומים גברה בחוץ על באר טוביה 55-63, חבל איילות ניצחה בחוץ במשחק צמוד את גבעת שמואל 68-71.