מחזור 9: הפסד ראשון לרמה"ש, רק נהריה מושלמת

המחזור  התשיעי נמשך הערב (שלישי) עם שלושה משחקים לאחר שאתמול עירוני 'גשם' נהריה גברה על מכבי מעלה אדומים. לאור תוצאות המחזור, הסגולים הם היחידים בליגה שטרם הפסידו. הערב א.ס רמה"ש ספגה תבוסה כואבת במטרווסט 69:96 כשג'ייסון סיגרס  בולט עם 32 נקודות עבור עירוני 'קבוצת גינת' רעננה. אליצור נתניה ועירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא שמרו על הבית עם ניצחונות על אליצור איתו אשקלון והפועל 'מגה אור' חבל מודיעין. 

המחזור יימשך מחר (רביעי) במשחק בין הפועל ר"ג גבעתיים להפועל עפולה, ובמוצ"ש עם שני משחקים נוספים. במהלך משחקי הערב חולקו לאוהדים סופגניות כחלק מהפנינג של מנהלת הליגה הלאומית. בהמשך השבוע הקבוצות תקיימנה פעילויות בקהילה עם חלוקת סופגניות והדלקת נרות. 

מאת: ניב שמולי
צילום: הראל שוורצברג

עירוני 'קבוצת גינת' רעננה – א.ס רמה"ש שיין נדל"ן 69:96

נס חנוכה? אחרי שבעה ניצחונות רצופים, א.ס רמה"ש שיין נדל"ן ספגה הפסד כואב ברעננה. הקבוצה של יוסי בונן נעזרה במחצית שנייה אדירה במהלכה ביצעה ריצת 4-33 (!) ממנה האורחים לא יכלו לחזור. הקבוצה של גיא קנטור איבדה במהלך הרבע האחרון את קווין קייפרס שהורחק, ונראתה, לראשונה העונה, לא טוב. גיל אמיתי ורביב לימונד חזרו מפציעות, אך מי שהפגין יכולת נהדרת בשני הצדדים הוא ג'סטין רובינסון. המנצחת נהנתה מ-11 שלשות והענישה את רמה"ש ב-31 נקודות מאיבודי האורחת. המשחק הבא של א.ס רמה"ש שיין נדל"ן יהיה בבית נגד עירוני 'גשם' נהריה – הקבוצה היחידה בליגה שטרם הפסידה עד כה. 

בטרם המשחק נערך טקס הדלקת נרות, ובמחצית חולקו סופגניות שהעניקה מנהלת הליגה הלאומית. 

רביב לימונד פתח בחמישייה של יוסי בונן, אך האורחים היו קצת יותר עדיפים ברבע הראשון והצליחו לסיים אותו ביתרון 17:11. גיל אמיתי עלה להופעת בכורה בפתיחת הרבע השני, לאחר שהביתיים קלעו 6 נקודות ברצף והשוו ל-17:17. סל ועבירה במעבר של גל שטרנברג קבע יתרון 17:20 לקבוצה מפנינת השרון, בעוד מנגד האורחים לא קלעו סל במשך כמעט 5 דקות עד שקווין קיפרס דייק מהקו. דאנק אדיר של ג'סטין רובינסון וחדירה של יהל מלמד העניקו לרעננה יתרון 25:31 בדרך לפסק זמן. האורחים הגיבו עם 6 נקודות ברצף משלהם, אך במחצית ג'ייסון סיגרס קבע 35:37 למארחים. ג'ייסון סיגרס פתח את הרבע השלישי עם שתי שלשות ברצף ומהלך של סל ועבירה של ג'סטין רובינסון קבע 41:50. קווין קייפרס והראל דדון הצליחו לצמק ל-52:54. מאותה הנקודה הייתה רק קבוצה אחת המגרש – ג'ייסון סיגרס וג'סטין רובינסון הובילו את התקפת הביתיים, יהל מלמד היה נהדר בשני הצדדים וההגנה של עירוני 'קבוצת גינת' רעננה עשתה את ההבדל. ריצת 4-33 של המקומיים הכריעה את המשחק והפער כבר חצה את ה-30 נקודות. 

הרבו לעירוני 'קבוצת גינת' רעננה: ג'ייסון סיגרס (10/15 מהשדה) 32 נק', ג'סטין רובינסון (3/5 לשלוש) 19 נק', יהל מלמד (5 חטיפות) 13 נק', גל שטרנברג 9 נק', רביב לימונד (5 ריבאונדים, 5 אסיסטים) 8 נק'. 

הרבו ל-א.ס רמה"ש שיין נדל"ן: קווין קייפרס 24 נק', הראל דדון (7 ריבאונדים) 13 נק', טיילר ווידמן 9 נק', עמית ביר כץ 8 נק'. 

עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא – הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין 81:88

הניצחון החמישי ברציפות של עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא. הקבוצה של שרון אברהמי המשיכה ביכולת הנהדרת שלה עם ניצחון ביתי נוסף, ושומרת על מאזן ביתי מושלם. המקומיים הצליחו לעצור את אחת מקבוצות ההתקפה הטובות בליגה על 4 שלשות בלבד. הקבוצה של יהוא אורלנד קלעה ב-36 אחוז בלבד מהשדה. אמין סטיבנס בעוד משחק אדיר סיים עם 28 נקודות, קני פנדבורק פלרטט עם טריפל דאבל. 

פתיחה טובה של האורחים קבעה יתרון 12:8 לקבוצה של יהוא אורלנד. המקומיים הגיבו עם 10 נקודות רצופות ללא מענה בדרך ליתרון 16:20 בתום הרבע הראשון. שליטה מוחלטת של עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' בריבאונד הגדילה את היתרון ל-17:26 בפתיחת הרבע השני. דקות הגנתיות טובות של האורחים הולידו ריצת 11-2 של הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין, שבהמשך גם הצליחה להשוות בזכות יונתן מור שקבע 35:35. שתי שלשות של אוראל לב קבעו 37:41 במחצית לעירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא. לייס דאן פתח את הרבע השלישי עם שלשה ואחת נוספת של שוהם גת קבעה שיוויון 43:43. דקות הגנתיות טובות של המארחת עזרו לה לסגור את הרבע השלישי ביתרון 57:66. גם ברבע האחרון עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא החזיקה ביתרון, אלא שלקראת הסיום האורחים מהמרכז החלו לצמק ושלשה של עמית אלון הורידה ל-73:75 בלבד, 3 דקות לסיום. הקבוצה של יהוא אורלנד פספסה מספר הזדמנויות להשוות, ומכאן המשחק ברח לה. 

הרבו לעירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא: אמין סטיבנס (12/17 מהשדה, 9 ריבאונדים) 29 נק', קני פנדבורק (7 ריבאונדים, 6 אסיסטים) 18 נק', עידו דוידי 15 נק', אוראל לב 12 נק'.

הרבו להפועל 'מגה אור' חבל מודיעין: יונתן מור (7 ריבאונדים) 18 נק', ג'ימי הול (12 ריבאונדים) 16 נק', לייס דאן 15 נק', שוהם גת (8 ריבאונדים) 10 נק'. 

אליצור נתניה – אליצור איתו אשקלון 96:99

ללא אלישי כדיר הפצוע, אליצור איתו אשקלון לא הצליחה לצאת מישורון עם ניצחון. הקבוצה של רובן נייברגר, שקלעה 10 שלשות ב-52 אחוז, החזיקה לכל אורך המשחק ביתרון קטן, שגדל לקראת סוף הרבע השלישי. לכל אורך המשחק הדרומיים נאלצו לרדוף אחרי הביתיים אבל בכל פעם שהתקרבו היה לאליצור נתניה את התשובה. המנצחת קיבלה חמישה שחקנים בדאבל פיגרס, והצליחה לעצור את סטורם וורן על 15 נקודות בלבד. 

בטרם המשחק נערך טקס הדלקת נרות. 

רועי פריצקי פתח נהדר את המשחק ועם 7 נקודות קבע 9:15 לקבוצתו. איתן בורג קלע מחצי מרחק והוסיף שלשה עם הקרש, מנגד ג'יי אר הולדר צבר נקודות ועם 9 נקודות ברבע הראשון האורחים סגרו את הרבע ביתרון 23:22. סטורם וורן ואיתן בורג פתחו את הרבע השני בשלשות, אך בהמשך ההגנה של היהלומים עבדה טוב יותר בדרך ליתרון 32:38. האורחים חזרו מפסק זמן עם שלשות של די ג'יי שארפ וג'יי אר הולדר, אך מנגד שחר לזר ענה בשלשה מהפינה – 48:50 לאליצור נתניה במחצית. די ג'יי שארפ המשיך את היכולת הטובה מהרבע השני וקלע שלשה בפתיחת הרבע השלישי, כאשר בצד השני איתן בורג הגיב בשלשה – 60:61 ליהלומים. במשך דקות ארוכות הדרומיים נתקעו בהתקפה ובסוף הרבע השלישי הלוח הראה 70:79. עם פתיחת הרבע האחרון היתרון של הביתיים גדל לדו ספרתי, אולם עומר בן דוד עם 8 נקודות ברצף צימק ל-83:87, 6 דקות לסיום. רועי פריצקי קלע שלשה חשובה, אך שוב היה זה עומר בן דוד שצימק בשלשה. הקבוצה של רובן נייברגר החזיקה ביתרון עד לסיום, וגם קאמבק של האורחים לא לקח את הניצחון מהיהלומים. 

הרבו לאליצור נתניה: דשון פרסונס (10/15 לשתיים) 24 נק', איתן בורג 16 נק', עמית אהרוני (7 אסיסטים) 14 נק', שחר לזר 13 נק', רועי פריצקי 12 נק'. 

הרבו לאליצור נתניה: ג'יי אר הולדר 24 נק', עומר בן דוד (10 אסיסטים) ודי ג'יי שארפ 17 נק' כ"א, סטורם וורן 15 נק'.

עירוני 'גשם' נהריה – מכבי D-City מעלה אדומים 57:87

עירוני 'גשם' נהריה פותחת שבוע קריטי מבחינתה ברגל ימין עם ניצחון על העולה החדשה. הקבוצה של שי סגלוביץ' נעזרה במחצית שנייה טובה בכדי לשמור על מאזן מושלם. הקבוצה ממעלה אדומים סבלה מאיבודי כדור רבים שעלו לה ב-30 נקודות.בטרם המשחק נערך טקס הדלקת נר שני של חנוכה, וחולקו סופגניות לקהל מתנת מנהלת הליגה הלאומית.

האורחים פתחו טוב ועלו ליתרון 13:9 בשלב מוקדם, אך סטפון בראנץ' ושלשה של דולב דראפיץ' קבעו 15:20 לביתיים. ברק אוריון הגיב עם 5 נקודות רצופות – 22:25 בלבד לביתיים לאחר הרבע הראשון. הרבע השני התאפיין בהגנות קשוחות הרבה יותר – האורחים קלעו 9 נקודות בלבד ברבע הזה וסגרו את המחצית בפיגור 31:43. בפתיחת הרבע השלישי סטפון בראנץ' קבר שלשה, אך במשחק דקות ארוכות הסגולים לא מצאו את הטבעת. גם העולה החדשה לא הייתה מדויקת, והלוח הראה 35:52. האורחים כבר צימקו ל-10, אך שלשה גדולה של נועם אקריש לפעולות יפות של קלארק רוזנברג קבעו 45:59 בתום הרבע השלישי. מהר מאד בפתיחת הרבע האחרון הפער כבר חצה את ה-20 נקודות הפרש בדרך לניצחון נוסף של היורדת מליגת העל.

הרבו לעירוני 'גשם' נהריה: סטפון בראנץ' 18 נק', קלארק רוזנברג 15 נק', דולב דראפיץ' 11 נק', דאסטין תומאס 10 נק'.

הרבו למעלה אדומים: ג'יילן קאנטי 13 נק', קיית ברקסטון 12 נק', ברק אוריון 10 נק'.