מחזור 9: נס ציונה יוצאת לירושלים, עמק יזרעאל תשחק בגלבוע

המחזור התשיעי בליגת העל לנוער שישוחק היום (שני) יתמקד בדרבי העמקים בצפון ובשני משחקי צמרת מרכזיים במחוז הדרומי.

מאת: לילך וייס

צפון

הפועל גלבוע מעיינות – הפועל עמק יזרעאל

דרבי העמקים של הצפון, משחק צמרת חם בין שתי המועצות השכנות. גלבוע מגיעה למשחק במומנטום נהדר כשהיא תופסת לבדה את המקום הראשון במחוז, ועם מאזן מושלם בכל המסגרות העונה. עמק יזרעאל אומנם ספגה שני הפסדים העונה, אבל שניהם ליריבות אחרות בצמרת ובשניהם היא נתנה פייט רציני, מה שהיא צפויה לעשות גם השבוע. 

מכבי 'אסי' חיפה – בני הרצליה

משחק לא פחות מעניין וחשוב מחכה לנו גם כל הכרמל, בעיקר עבור האורחים. הרצליה נמצאת מקום אחד מתחת לחיפה בטבלה, בפער של 2 נקודות ממנה ומהמקום השישי שמוביל בתום הסיבוב לבית העליון. ניצחון של הרצליה במשחק הזה יפתח מחדש את המאבק שלה על הכניסה לשם, מנגד ניצחון של חיפה יקטין את הסיכויים של הרצליה מאוד. הרצליה מגיעה למשחק במומנטום חיובי עם 2 נצחונות רצופים. יחד עם זאת, חיפה עדיין לא הפסידה העונה בבית והפסידה רק פעמיים העונה בכלל, כך שהמשימה של הרצליה קשה מאוד לביצוע.

הפועל גליל עליון – עירוני רעננה

המשחק שיפתח לנו את המחזור בהצגה כפולה בכפר בלום עם קבוצת הבוגרים של גליל עליון יפגיש בין שתי קבוצות מהחלק התחתון של הטבלה שמחפשות לרשום ניצחון שלישי העונה. גם גליל וגם רעננה חוזרת השבוע לליגה אחרי שנחלו הפסדים מאכזבים בשבוע שעבר במסגרת גביע המדינה. אצל גליל גם מדובר בהפסד שלישי ברציפות יחד עם משחקי הליגה. על הנייר מדובר בשתי קבוצות שוות כוחות, הצפונים ינסו לנצל את המגרש הביתי כדי לחזור למעגל הנצחונות.

הפועל 'אביב' כפ"ס – מכבי 'עמיחי' חדרה

גם בשרון מחכה לנו מפגש בין שתי מאוכזבות סיבוב ב' של הגביע. רק שכאן יש לנו קבוצות שנמצאות במאזנים הפוכים – כפ"ס המארחת עם 5 נצחונות בחלק התחתון של הטבלה, חדרה עם 5 הפסדים בחלק התחתון. אם נשים את הגביע בצד- השרונים עם רצף של 4 נצחונות בליגה ועל הנייר הם עדיפים על פני היריבה שמחכה להם השבוע. יחד עם זאת – כבר ראינו את חדרה עושה צרות לקבוצות שמעליה בטבלה העונה.

אליצור עירוני נתניה – הפועל עמק חפר

נתניה נמצאת בתקופה לא טובה, ואחרי חודש נובמבר קשה בו רשמה ניצחון אחד בלבד. והשבוע מגיעה אליה השכנה מעמק חפר, שרשמה הפסד בודד עד כה העונה בכל המסגרות. לנתניה יהיה קשה מאוד לצאת עם הנקודות מהמשחק הזה.

הפועל 'ניר' נהריה – מכבי זכרון יעקב

קרב בחלק התחתון של הטבלה בין שתי קבוצות שלשתיהן יש כבר 7 הפסדים במאזנן. זכרון יעקב ממש רוצה לסמן וי ראשון לעונה, ואחרי שסיימה סבב משחקים מול קבוצות הצמרת, השבוע זאת ההזדמנות שלה לעשות זאת מול יריבה שדומה לה ברמתה. נהריה לה יש ניצחון אחד העונה נמצאת לפני אותו סבב מול קבוצות צמרת, ותנסה לנצל את האולם הביתי והקהל המקומי הדוחף כדי לנצח השבוע.

דרום

הפועל 'סילו' חולון – אליצור 'ברק' יבנה

המשחק המרכזי של המחזור, בשידור ישיר בערוץ הספורט, יפגיש בין חולון לאליצור יבנה. האורחת נמצאת בכושר פשוט פנטסטי כשהיא לא הפסידה מאז המחזור הראשון בליגה והיא צועדת חזק בצמרת הדרומית, ותנסה להמשיך את הרצף גם השבוע בפחים המיתולוגי. חולון מנגד מגיעה אחרי 2 הפסדים רצופים בליגה וכשהיא קצת איבדה גובה בטבלה, והיא יודעת שהיא חייבת נצחון אם היא רוצה להמשיך לשמור על מקומה בחלק העליון.

הפועל 'עזרא' ירושלים – הפועל 'מ. רוטנשטיין' נס ציונה

עוד משחק מעניין בחלק העליון של הדרום יפגיש בין ירושלים לנס ציונה, במשחק שיועבר בשידור ישיר בפייסבוק של איגוד הכדורסל הישראלי. בדומה לחולון, גם ירושלים חייבת להשיג את הנקודות כדי לשמור את עצמה בעמדה טובה להיכנס לבית העליון, אבל זה לא הולך להיות לה קל. נס ציונה מגיעה בכושר טוב עם רצף של 5 נצחונות ליגה פלוס ניצחון קל בגביע.

ע.ל.ה יהוד – מכבי 'איציק' ראשל"צ

מפגש קצוות בין שתי קבוצות במאזנים הפוכים. ראשל"צ האורחת נמצאת במקום השלישי עם רצף של 4 נצחונות, יהוד בחלק התחתון של הטבלה עם 5 הפסדים רצופים. ראשל"צ פייבוריטית במפגש הזה, לפחות על הנייר, ואמור להמשיך ברצף שלה גם השבוע.

הפועל ב"ש – מכבי 'עומר' רחובות

גם ב"ש וגם רחובות נמצאות עמוק בחלק התחתון של הטבלה, ושתיהן עם ניצחון אחד בלבד שהושג אי שם במחזור פתיחת העונה. שתי הקבוצות די איבדו סיכוי להשתלב בבית העליון, וינסו להשיג ניצחון שייתן להם קצת מומנטום לקראת המשך העונה.  

הפועל ברנר – מכבי 'טדי' ת"א

המארחת מגיעה למשחק כשהיא נמצאת במומנטום חיובי מאוד, עם 3 נצחונות רצופים כולל אחד מרשים במיוחד בחוץ על חולון שהחזיר אותה חזק למאבק על המקום בבית העליון. אבל למרות זאת – השבוע מחכה לה משחק סופר קשה מול מוליכת המחוז, מכבי ת"א שעדיין לא הפסידה העונה. התל אביבים ממשיכים להראות לנו את ההגנה הקטלנית שלהם כשב-4 המחזורים האחרונים הם ספגו 47 נקודות בממוצע בלבד למשחק, והם פייבוריטית לנצח גם השבוע.