נבחרת הקדטים יוצאת לאליפות אירופה במקדוניה

אחרי נבחרת העתודה שסיימה במקום הרביעי ונבחרת הנוער שהגיעה עד רבע הגמר וסיימה שמינית, הגיעה תורה של נבחרת הקדטים לצאת לאליפות אירופה. הנבחרת המריאה הבוקר למקדוניה לקראת האליפות שתפתח ביום שישי. הנבחרת שלנו תפתח את הופעותיה נגד הולנד ביום שישי בשעה 15:15, בשבת תשחק נגד צרפת וביום ראשון תסיים את הבית המוקדם נגד ליטא. משחק ההצלבה הידוע יתקיים ביום שלישי והנבחרת תפגוש נבחרת מהבית המקביל שכולל את סלובניה, סרביה, קרואטיה ודנמרק. הפעם האחרונה שהקדטים שלנו הגיעו לרבע הגמר היתה ב-2006, אז דני פרנקו הוביל נבחרת ממנה לא יצא אפילו שחקן אחד לנבחרת הבוגרת לשמונה הגדולות של אירופה, באליפות בה זהר ריקי רוביו שסיים אותה עם מדליית הזהב כשהוא ראשון בנקודות, ריבאונדים ואסיסטים.

לקראת היציאה לאליפות אמר המאמן שרון אברהמי: 'עשינו הכנה טובה מאוד. קצת העיבו פציעות של שחקנים מרכזיים, אבל אנחנו מרגישים מוכנים, בטוחים ומחכים למשחקים הראשון. הבית המוקדם סופר קשה. הולנד יריבה אתלטית שראינו וזו נבחרת שצריך לעבור. צרפת וליטא הן נבחרות מהטופ האירופי שקיבלנו בבית המוקדם. מהניסיון שלנו באליפויות ובשיטה הזו הכי חשוב את מי נפגוש במשחק הרביעי, אבל אנחנו מתרכזים במשחק הראשון'.  

אברהמי הוא אחד המאמנים המנוסים באיגוד הכדורסל, שיוביל נבחרת ללא כל ניסיון באליפויות. הוא התייחס לנושא: זה כדורסל וצריך להגיע מוכנים מנטלית, עם ביטחון והתפקיד שלי לתת להם ביטחון. אסור לחשוב באליפויות האלו רחוק מדי אלא רק על המשחק הקרוב. אנחנו מאוד סומכים על השחקנים שלנו, אלו חברה לוחמים עם כישרון ונצטרך להביא את זה לידי ביטוי באליפות.

הסגל: בן שרף ועומר מאייר (קפטנים), יונתן שם טוב, עמית צוקר, מיירון כץ, רני בלאגה, אביאל מאמו, אריאל סלע, אביב הנקין, אורי יאיר, רועי מיטלנסקי, ג'ואל כראם.
מאמן שרון אבהרמי, עוזרי מאמן גולן יאבלנובסקי ויואב שיינקמן, מאמן כושר יובל טבת, פיזיוטרפיסט שריג שפיגל, פסיכולוג עומר בר, מנהל נבחרת רמי איווניר, ראש משלחת נפתלי בנטוב.