נועה זליבנסקי: "הוכחנו השבוע שעם עבודה קבוצתית נכונה אנחנו יכולות לנצח כל קבוצה"

נועה זליבנסקי חווה שנה את אחת העונות הטובות בקריירה שלה. היא הפכה לשחקנית חמישיה קבועה בקבוצה בה גדלה, מכבי אשדוד, והיא משחקת 19 דקות למשחק. מעבר לשדרוג ביכולת לעשות נקודות, זליבנסקי שיפרה באופן מהותי את משחק ההגנה שלה, מה שגורם למאמן גלעד כץ לסמוך עליה בכל סיטואציה. השבוע מכבי אשדוד הנחילה הפסד שני בלבד העונה לאליצור רמלה, אותה תפגוש ביום שני למשחק חצי גמר גביע המדינה ומה שנראה בהתחלה כמו משחק עם פייבוריטית ברורה הופך לקרב של ממש על מקום בגמר.

"רמלה קבוצה מצויינת אבל בליגה שלנו הכל יכול לקרות והוכחנו השבוע שעם עבודה קבוצתית נכונה אנחנו יכולות לנצח כל קבוצה בליגה. לגביע חוקים משלו ואני בטוחה שגלעד מכין אותנו הכי טוב שיש למשחק הזה", אומרת לנו נועה לקראת שבוע הגביע הקרוב.

איך את מסכמת את העונה שלכן באשדוד עד עכשיו, גם קבוצתי וגם באופן אישי מבחינתך?

"עד עכשיו הוכחנו שאנחנו קבוצה עם הרבה אופי, נטולת אגו, שרעבה להשתפר ממשחק למשחק ושאנחנו מתכוונות ללכת יחד עד הסוף ועל כל הקופה. מבחינה אישית אני שמחה ממקומי בקבוצה, מרגישה שיש לי הרבה אחריות ותפקידים חשובים בעיקר בהגנה".

כמה היה לך חשוב לחזור ולשחק בקיץ הקודם בקבוצה בה גדלת ולמדת כדורסל?

"אשדוד בשבילי זה בית והמקום בו גדלתי. זו האגודה הכי טובה בארץ ויש לי חיבור ענק והמון הערכה למועדון שלי ולאנשים בה , אורי וטלי נותנים את הלב לאגודה הזו וזה מרגש לראות. חלמתי בתור ילדה צעירה להיות במקום הזה ואני שמחה שהצלחתי להגשים את החלום. בחמישיה הפותחת יש שתי שחקניות שגדלו במועדון, מאי ואני. זו גאווה גדולה עבורנו ועבור המועדון ובעיקר מסר ענק לבנות הצעירות שגדלות עכשיו במועדון שעם עבודה קשה ואמונה – הכל אפשרי".

כמה העונה הזו מורכבת לספורטאית מקצוענית? הפסקת העונה שעברה, הסגרים, הבדיקות, המחסור בקהל – ספרי קצת על החוויה המוזרה הזו

"אין ספק שהתקופה הזו היא אתגר גדול, הרבה התקלות לא צפויות אבל אני מאמינה שהיא גם מבחן אופי גדול והזדמנות לחשבון נפש והתחלות חדשות. בתור ספורטאית מקצוענית את לומדת להוציא את המקסימום מכל סיטואציה אז החלטתי שאני עושה הרבה עבודה מנטלית ומנצלת את הסגרים לעבודה קשה והתקדמות. עם זאת אין ספק שהדבר הכי מוזר זה לשחק ללא קהל, זה משחק ששייך לקהל ובלעדיו זה מרגיש כמו משחק אימון ולא כמו הדבר האמיתי. בטח באגודה כמו אשדוד שהקהל שלה כל כך מחובר לקבוצה וחלק מאוד משמעותי בה. בעונה הקודמת היה לי מאוד קשה שנפסקה העונה רגע לפני חצי גמר הגביע, אז עכשיו זו מעין סגירת מעגל ואפשר להגיד שאנחנו באות הרבה יותר רעבות למשחק הזה".

איך את מגדירה את מערכת היחסים שלך עם המאמן גלעד כץ? האם את מקבלת ממנו את הבטחון והעזרה המקצועית שאת צריכה כדי לעזור לקבוצה?

"גלעד הוא הוא אחד המאמנים הכי מקצועיים שיצא לי לפגוש בארץ, מעבר לזה שהוא אדם מדהים שאני מאוד אוהבת ומעריכה אני גם יודעת שהוא שם בשבילי ברגעים הטובים וגם באלו פחות. אני יודעת שהוא מאמין בי, תמיד הייתי שחקנית של מאמן שחשוב לה החיבור עם המאמן ולא סתם היה לי חשוב להישאר עוד עונה עם גלעד. הוא אדם ומאמן מאוד מיוחד שלא פוגשים בכל יום. לא תפגשו אצלו הנחות ופוליטיקה זולה. אני מאוד מאמינה בשיטה שלו, בראיית עולם שלו ובדרך שלו וחושבת שיש לנו חיבור מאוד מיוחד".

עדיין לא לקחת חלק מהותי בסגל הבוגר של הנבחרת, האם יש שאיפה להית בולטת שם? זה משהו שחסר לך?

"שואלים אותי את זה המון ואין לי באמת תשובה ברורה. יש לי שאיפה להיות בולטת בנבחרת אבל אני חושבת שהגיעה לי לפחות ההזדמנות לנסות להיות חלק כמו שקיבלו שאר שחקניות הליגה וחברות שלי. אני לא יודעת להגיד למה עוד לא קיבלתי את ההזדמנות הזו, מרגיש לי שלגביי השיקולים הם לא בהכרח מקצועיים אז החלטתי לא להתעסק בזה. אני לא אדם שמתעסק בדברים שלא תלויים בו. אני כרגע מתעסקת ומרוכזת בלעשות את הכי טוב שלי ובלעזור למכבי אשדוד להיות בטופ של הכדורסל הישראלי".

כספורטאית פעילה, איך את רואה את מעמד כדורסל הנשים בישראל וספורט הנשים באופן כללי ואיך ניתן לשפר אותו?

"ספורט הנשים בארץ בצמיחה וכיף לראות את זה אך מצד שני לא נעשה מספיק להשגת שיוון בעיקר מבחינת תקציבים. באופן ישיר זה פוגע בנושא השיווק של ספורט נשים וכך החשיפה היא לא שוויונית ואז מגיעה שאלת הביצה והתרנגולת. מה שבטוח שהדרך להשגת שיוויון עוד ארוכה אך אפשרית. אדם שאוהב כדורסל – אוהב כדורסל. זה לא באמת משנה אם זה גברים או נשים. מקווה שנעשה את המלחמות בשביל שלדור הבא תהיה חלוקת תקציבים שווה ושיוויון אמיתי בכל היבטיו יהיה נושא שהוא מובן מאליו".

משחק חצי הגמר יתקיים בדיוק ביום האישה הבינלאומי, איזה מסר יש לך לנשים ספורטאיות ונשים בכלל בתקופה שבה אנחנו חיים?

"יום האישה הבינלאומי הוא הזדמנות לשבח את כל הנשים באשר הן, לדון על מעמד האישה והדרך שנעשתה ועוד נעשית לשיוויון, הזדמנות לעודד נשים להאמין בעצמן, להצליח ללכת אחרי החלומות שלהן ובעיקר יום לבוא לצפות ולעודד חבורת נשים שהצליחו ללכת אחרי החלום שלהן, בכדורסל נשים על כל תפארתו. יאלה אשדוד!".