עירוני קרית אתא אלופת הליגה הלאומית!

סוויפ בסדרת הגמר של הליגה הלאומית – עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא השיגה היום (שישי) את ניצחונה השלישי בסדרה, עם 61:65 על מכבי עירוני רמת גן ורשמה עליית ליגה אדירה עם 2 ניצחונות בסדרות ללא יתרון ביתיות, היישר מהמקום השמיני. הקבוצה של שרון אברהמי שלטה לאורך רוב המשחק, וברבע האחרון הצליחה לייצר עצירות ונקודות חשובות בדרך לחגיגה אדירה באולם זיסמן. קרית אתא עלתה לליגת העל ותשחק בה לראשונה מאז 2009.

מאת: ניב שמולי
צילומים: לימור מלינוף

בן אלטיט פתח נהדר את המשחק ובעלה את קבוצתו ליתרון 8:10 אחרי שלשה. קורן ג'ורנו קלע שלוש שלשות ברצף כדי לקבוע 21:17 בסוף הרבע הראשון. השלשות של האורחים נמשכו גם ברבע השני, כאשר מנגד מכבי עירוני רמת גן לא מצאה את הטבעת – 27:17. דקות טובות של גור לביא השאירו את היתרון של הצפוניים, אך ריבאונד התקפה של הביתיים קיזזו ל-29:26. המומנטום של מכבי עירוני רמת גן נמשך ואלייז'ה הירש קבע יתרון 32:31, 2 דקות למחצית. הקבוצה של שרון אברהמי הלכה פנימה והובילה 35:34 בירידה לחדרי ההלבשה.

המומנטום נמשך לפתיחת הרבע השלישי כשגור לביא ואמין סטיבנס קובעים 43:36. שתי הקבוצות לא קלעו נקודות במשך דקות ארוכות – 43:40 לקרית אתא, 3 דקות לרבע האחרון. הבצורת נמשכה ובמכבי עירוני רמת גן ניצלו זאת כדי לעלות ליתרון. דווקא בחצי הדקה האחרונה האורחים התעשתתו ועם שלשה על הבאזר הוליכו 50:44 לאחר שלושה רבעים. עם פתיחת הרבע האחרון עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא הגדילה את הפער ל-56:46 בזכות יריב עמירם.

דקראיי טאקר ושחר עמיר הגיבו עם שתי שלשות ברצף, אך עידו דוידי החזיר בשלשה – 59:52, 5 דקות לסיום. נקודות בצבע של עבדוליא גויא ומוריאל לוטאטי שמרו את מכבי עירוני רמת גן במשחק – 59:56, 3 דקות וחצי לסיום. מכבי עירוני רמת גן פספסה מספר הזדמנויות, וראתה את שלו לוגשי קולע מחצי מרחק וקובע 61:56, 1:20 לסיום. מכאן, עבירה בלתי ספורטיבית סגרה את הסיפור ושלחה את עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא לחגוג עליית ליגה.