פוקוס על – אורלי קסטן רז

אורלי קסטן רז היא אחת השחקניות הגדולות בהיסטוריה של הכדורסל הישראלי והיום אנחנו מקדישים לה את פינת הפוקוס.
אורלי נולדה בפרדס חנה בדצמבר 1966 והחלה לשחק כדורסל רק בגיל 9. לאורך כל שנות נעוריה עסקה בספורט, היתה קופצת לרוחק וריצות שדה בהפועל עמק חפר והיתה אלופת ישראל לנערות בגלישת רוח בשנת 1983.
היא הצטרפה לקבוצת הכדורסל של מכבי חדרה כבר בגיל 12 ושיחקה במועדון במשך 10 שנים רצופות עד 1982.
לאחר מכן שיחקה גם בהפועל גן שמואל, רמת השרון, בני יהודה, הפועל גליל עליון, מכבי רעננה, מכבי הרצליה וקרית מוצקין אבל את מרכז הקריירה שלה ושיא הקריירה העבירה בקבוצת הנשים של מכבי תל אביב, בין השנים 1984 עד 1993.
לקסטן רז יש שלושה תארים בישראל. היא זכתה באליפות ובגביע עם א.ס רמה"ש בשנת 1999 ובגביע עם מכבי רעננה בשנת 2000. סה"כ שיחקה כדורסל בוגרות מקצועני במשך 20 שנה.
במשך השנים נודעה כסקוררית גדולה שהשיגה מעל 20 נקודות בממוצע למשחק בשנים הגדולות שלה, ולקראת סיום הקריירה ידעה לשנות את סגנון משחקה ולהפוך לשחקנית הגנה מצוינת עד כדי כך שהתואר "נדב הנפלד של הנשים" דבק בה.
לאורך כל הקריירה ועד הפרישה בגיל 36 בשנת 2003, שיחקה אורלי בנבחרת ישראל לאורך כל הגילאים. היא התחילה בנבחרת הקדטיות בשנת 1982, עברה דרך נבחרת הנערות ושיחקה לא פחות מ-19 שנים רצופות בנבחרת הבוגרת של ישראל. היא השתתפה באליפות אירופה 1983 בספרד ובאליפות אירופה שנערכה בישראל בשנת 1991.
היום, בגיל 54, אורלי לא מפסיקה את החיים הספורטיבים, גם כשהיא אמא לשלושה ילדים. היא גולשת סאפ גלים ומתחרה בחתירה על סאפ ואפילו זכתה באליפות ישראל בענף זה בשנת 2018. אורלי היא אמא של אופיר קסטן רז, שחקנית מכבי חיפה שגם עברה על כל הנבחרות הצעירות של ישראל וצפוי לה עתיד מצוין.
מקורות: היכל התהילה של כדורסל הנשים, אתר הארץ, מוזיאון הכדורסל הישראלי של איגוד הכדורסל