שירה העליון: "האתגר הוא גדול אבל אני מאמינה בקבוצה שלנו"

דווקא בשבועות ללא כדורסל, תצא השבוע קבוצת הנשים של אליצור רמלה למשימה הכי חשובה שלה עד עכשיו, כשתתמודד במסגרת בועת הבית המוקדם של היורוקאפ, אשר תתקיים באנקרה, טורקיה. בהחלטת פיב"א, הטורניר המסורתי יתקיים השנה במתכונת של בועה כאשר כל בית יפגש לשחק את כל המשחקים (1 מול כל יריבה) במקום אחד ותוך מספר ימים.

רמלה הוגרלה לבית B, שם היא תפגוש את אורמאנספור הטורקית המארחת, אחת מהקבוצות החזקות במפעל ואת מיקוליץ' ההונגרית שהתחילה את העונה ביורוליג ונשרה ליורוקאפ. הקבוצה הרביעית בבית היתה אמורה להיות אומיה באסקט השבדית אך היא הודיעה על פרישתה מהטורניר (עקב הידבקות של 6 שחקניות בקורונה) והבית יורכב מ-3 קבוצות בלבד, כאשר 2 הראשונות יעפילו לשלב שמינית הגמר, שיתקיים בשיטת נוק אאוט, בדיוק כמו רבע הגמר והפיינל פור.

אליצור רמלה פתחה את העונה מצוין והיא מוליכת את ליגת אתנה ווינר לנשים עם מאזן מושלם של שבעה ניצחונות בשבעה משחקים. המאמנת שירה העליון יחד עם הצוות שלה והנהלת הקבוצה הרכיבו בקיץ קבוצה סופר מוכשרת שכולל את אליסון הייטאואר, שחקנית נבחרת ישראל אלכס כהן, נעמה שפיר הותיקה, טיפאני מיטשל, אליסה בארון, לייני בניג'ייה, דרו אדלמן וגם מאי נשר ואלכס גיטצ'נקו הצעירות הישראליות המוכשרות. השבוע צירפה רמלה את דיוואנה בונר, אחת מהשחקניות עם הרזומה הכי מרשים שנחתו בשנים האחרונות בישראל והיא צפויה לערוך את הבכורה שלה כבר במשחקים הקרובים באירופה. רמלה היא הנציגה הישראלית היחידה של כדורסל הנשים שלנו במסגרות האירופיות.

לוח המשחקים של רמלה:
19.1, יום שלישי, 16:00 – מול מיקוליץ'
21.1, יום חמישי, 16:00 – מול אורמאנספור

* שני המשחקים ישדרו בשידור ישיר בערוץ הספורט

"מי שמכיר אותי יודע שאני אוהבת להגיע מוכנה למשחקים, מה שאומר שאני מכירה את היריבות בצורה מאוד יסודית", אומרת שירה העליון, מאמנת אליצור רמלה. "יחד עם זאת השנה המגמה שלי היא להתמקד יותר בקבוצה שלי ולעשות התאמות תוך כדי תנועה. אנחנו מכירות את היריבות, בטוח שנבוא מוכנות אבל מעבר להכרת היריבה אנחנו נצטרך להיות מאוד ממושמעות טקטית בשני צידי המגרש".

כמה התקופה הזו עכשיו בלי משחקים פגעה בהכנה שלכם לקראת הבועה בטורקיה?

"בעייתי לאמוד את זה לכאן או לכאן כרגע, נוכל לראות את ההשלכות של הפגרה רק כשנשחק. כבר הבנו שעם הקורונה הכל אפשרי וצריך להתמודד עם סיטואציות שהן לא רגילות ולא תמיד נוחות. השחקניות מבינות שצריך להתרכז בדברים שיש לנו עליהן שליטה".

אתן נראות מצוין מפתיחת העונה, ועדיין לא הפסדתן משחק. כמה בטחון זה נותן לכם לקראת המשחקים באירופה?

"אני חושבת שהביטחון שלנו נבנה בהדרגה באימונים ובמשחקים תוך כדי היצמדות לשיטת המשחק שלנו. הליגה הישראלית היא מאתגרת ובכל יום נתון כל קבוצה יכולה לנצח את השניה, אירופה זה סיפור אחר. הקבוצות יותר עמוקות, אגרסיביות ומשחקות בסגנון אחר מהליגה הישראלית. מה שמספיק בליגה שלנו לא בהכרח יספיק למשחקים באירופה. נצטרך לשחק טוב יותר מששיחקנו עד היום".

החתמתן השבוע את דיוואנה בונר, זו שחקנית עם רזומה מאוד מרשים. מה הציפיה שלך ממנה כבר בטורניר הקרוב?

"מגיע קרדיט גדול להנהלה של רמלה שהצליחו ללכת לא אחרי הרעיון המשוגע הזה. בהתחלה זה נזרק לאוויר כהלצה ולאחר שבדקנו הבנו שדיוואנה מעוניינת להגיע. דיוואנה מגיעה לאחר תקופה ארוכה ללא משחקים, למעשה מאוגוסט היא לא התאמנה במסגרת קבוצתית, מצד שני שחקנית בקנה מידה כזה עם חוכמת משחק, ניסיון וכישרון בלתי נגמר זה בונוס אדיר לקבוצה שלנו. אני בטוחה שהיא תשדרג אותנו משמעותית".

יש לכן יריבות לא קלות. יש מפתחות מיוחדים לקראת המשחקים הללו?

"אין ספק שהבית שקיבלנו הוא לא פשוט, מה גם שעקב החוקים ששונו בפיב"א לצערי לא נוכל לשתף את כל המתאזרחות שלנו, מה שבטוח לא מקל. נצטרך לבוא סופר ממוקדות ומדויקות בדברים שאנחנו עושות בשני צידי המגרש. האתגר הוא גדול אבל אני מאמינה בקבוצה שלנו ובהחלט המטרה היא לעלות שלב".