שלושה משחקים נדחו, ארבע קבוצות במאבק על חצי הגמר

לאור ההתפתחויות הביטחוניות האחרונות ובהתאם הנחיות פיקוד העורף, נדחו משחקי רבע הגמר בין מכבי אשדוד להפועל עפולה ובין אליצור איתו אשקלון למכבי עירוני ר"ג, וכן את המשחק בין אליצור יבנה להפועל עכו/מטה אשר במסגרת הבית התחתון. שני משחקי הפלייאוף יתקיימו נכון לעכשיו ביום שישי הקרוב, במידה והמצב הבטחוני יאפשר זאת. בשלב זה של העונה, ובכלל, המטרה היא להכריע את המשחקים כאשר כל קבוצה זוכה להכנה שווה. המשחק בין יבנה לעכו/מטה אשר ייערך ב-28/5.

בעקבות זאת, השידור הישיר הערב בערוץ הספורט יהיו במשחק בין הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון מול הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין (19:40) עם פריצות למשחק בין אליצור קרית אתא לאליצור נתניה שיחל בשעה 19:35. המשחק בין מכבי סנו הוד השרון לא.ס רמת השרון ישודר בעמוד הפייסבוק ובאתר איגוד הכדורסל בשעה 19:30. כל 4 המשחקים ישודרו במקביל גם באתר איגוד הכדורסל.

מאת: ניב שמולי

עירוני קרית אתא – אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה (19:35, ישיר בספורט5+)

1:1 בסדרה

בעוד המשחק הראשון בסדרה היה צמוד, המשחק השני היה במעמד צד אחד . אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה שיתקה את ההתקפה של עירוני קרית אתא בדרך לניצחון קליל ומשחק שלישי ומכריע. היהלומים יצטרכו לשחזר את ההגנה מהמשחק השני, אך ספק אם מרליין ויל וג'וליאן בויד יספקו עוד משחק חלש. בשלושת הרבעים האחרונים במשחק השני קלעו שחקני עירוני קרית אתא 10, 11 ו-12 נקודות בהתאמה. במשחק השני, היהלומים שלטו בעיקר בריבאונד וניצחו 30-48. בעונת 2014/15 שתי הקבוצות התמודדו בשלב חצי הגמר, שאז שוחק במתכונת של הטוב משלושה משחקים, ובמשחק השלישי שנערך באולם רמז ניצחה הקבוצה המקומית של שרון שרון אברהמי בדרך לגמר עם מכבי קרית גת. בקרית אתא ירצו לשמר את המאזן הביתי הנהדר שלהם, לאחר שהפסידה ארבעה משחקי בית בלבד. 

הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון – הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין (19:40, ישיר בספורט5+)

1:1 בסדרה

האם הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון לא תגיע לשלב חצי הגמר? הקבוצה מכפר בלום מגיעה למשחק השלישי בידיעה שהיא הפייבוריטית לניצחון. במשך שני המשחקים בסדרה קיבלנו קרב צמוד, וזאת על אף החסרון של יריב עמירם שייחסר להפועל 'מגה אור' חבל מודיעין גם במשחק הנוכחי. הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון קלעה 14 שלשות במשחק הראשון, לעומת 6 שלשות ב-30 אחוז בלבד במשחק השני. לעומת זאת, הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין קלעה במשחק השני, אותו ניצחה, 12 שלשות ב-43 אחוז לעומת 6 שלשות ב-28 אחוז במשחק הראשון. לייס דאן וסטורם וורן הם ללא ספק שני ספקי הנקודות העיקריים עבור קבוצתם עם לפחות 50 נקודות משותפת בכל אחד משני המשחקים. מנגד, בשני המשחקים בסדרה צמד הזרים של הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון קלע במצטבר 57 נקודות. יחד עם זאת, לברק פלג יש צוות ישראלי נהדר ומנוסה שיצטרך לתרום גם הפעם. בגליל מצפים לאולם מלא ואווירה ביתית במטרה לדחוף את קבוצתם לחצי הגמר. 

עירוני 'יובלים' רעננה – מכבי קרית מוצקין (19:30, ישיר באתר איגוד הכדורסל)

רק תסריט בו מכבי קרית מוצקין תנצח את כל משחקיה ועירוני 'יובלים' רעננה תפסיד את כל משחקיה, ישאיר את נציגת הקריות בליגה לעונה נוספת. הקבוצה, שעברה לא מעט טלטלות העונה, יודעת כי רק נס ישאיר אותה בליגה ותקווה להשאיר לעצמה סיכוי נוסף לאחר המשחק במטרווסט. הפסד, ומכבי קרית מוצקין תיפרד מהליגה הלאומית באופן סופי. מנגד, עירוני 'יובלים' רעננה קרובה מאד להבטחת ההישארות בליגה לעונה נוספת. הקבוצה של יוסי בונן עומדת על מאזן מושלם במשחקי הבית התחתון לאחר הניצחון על עכו/מטה אשר בסוף השבוע ומגיעה עם ארבעה ניצחונות בית רצופים. קווינטרל תומאס ניצל צבע רך של העכואים, והפעם יפגוש בכריס אוטול לקרב מעניין.

מכבי 'סנו' הוד"ש – א.ס רמה"ש שיין נדל"ן (19:30, ישיר בדף הפייסבוק של איגוד הכדורסל)

רצף הניצחונות של א.ס רמה"ש שיין נדל"ן נמשך בסוף השבוע האחרון עם ניצחון על הפועל ר"ג גבעתיים. הקבוצה של גיא קנטור תפגוש את השכנה מהשרון, כשהיא יודעת שמקומה בעונה הבאה מובטח. מנגד, מכבי 'סנו' הוד"ש נלחמת על חייה ואחרי הניצחון הדחוק על מכבי קרית מוצקין, היא חייבת להתרחק עוד קצת מהקו האדום. אקסייר מון ממשיך להיות המוציא לפועל העיקרי, אלא שבמשחק האחרון היו אלה זק ישר ואפי טיומקין עם פעולות גדולות בסיום שהעניקו ניצחון. הפסד של מכבי 'סנו' הוד"ש, יצמצם את הפער מהקו האדום לשני משחקים בלבד.