השיוויון ישבר הערב ברבע גמר הפלייאוף, אשדוד בזיסמן למשחק קריטי

משחקי רבע גמר הפלייאוף יימשכו הערב (שני) כאשר במקביל יתקיים מחזור נוסף בבית התחתון. א.ס רמה"ש שיין נדל"ן תצא לקרית אתא במטרה להשיג ניצחון חוץ נוסף. הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין תקווה לשמור על הבית אחרי ההפסד בישורון במשחק השני בסדרה. כזכור, שתי הסדרות בשיוויון 1-1. בבית התחתון, מכבי אשדוד תצא לזיסמן למשחק קריטי מול הפועל ר"ג גבעתיים.

מאת: ניב שמולי
צילום: לימור מלינוף

עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא – א.ס רמת השרון שיין נדל"ן (רמז, 19:00)

אחרי שכל קבוצה ניצחה בחוץ, הסדרה חוזרת לאולם רמז. עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא הציגה יכולת טובה בשני המשחקים בסדרה, אל חוסר ריכוז ברבע האחרון של המשחק הראשון מנעו ממנה להיות ביתרון של שני משחקים. אמין סטיבנס ממשיך להיות המוציא לפועל העיקרי, ולצידו מתגלה שלו לוגשי כאקס פקטור של הסדרה. בשני המשחקים ידעה הקבוצה של שרון אברהמי לפתוח טוב, אלא שכעת שהמשחק התקדם היא איבדה את המומנטום. מנגד, א.ס רמת השרון שיין נדל"ן תקווה להשיג ניצחון חוץ נוסף על מנת להעביר את ההכרעה לאולמה הביתי. קווין קייפרס ממשיך להוכיח מדוע זכה בתואר מלך הסלים וחמישיית העונה והוא מעמיד בסדרה 23 נקודות בממוצע. בשני המשחקים קלעה הקבוצה 7 שלשות בממוצע ב-26 אחוז בלבד.

הנתון הנוסף: מבין שמונה רבעים שנערכו הסדרה, נציגת הקריות ניצחה ארבעה.

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – אליצור Briga נתניה (נחשון, 19:00)

אחרי שכל קבוצה שמרה על הבית, הסדרה עוברת לשלושה משחקים קריטיים לכל היותר. מבין 80 הדקות, נראה כי הקבוצה של יהוא אורלנד שלטה ברוב הזמן אבל זה לא מספיק לה על מנת להוביל בסדרה. הקאמבק ברבע האחרון במשחק הקודם יכול לתת רוח גבית ליהלומים, ובעיקר לגרום להם להאמין כי הם יכולים להיות בשלב חצי הגמר. איתן בורג אמנם סובל מאחוזי קליעה נמוכים בסדרה, אבל יחד עם רועי פריצקי ויכולת טובה של ג'סטין רובינסון יש לקבוצה של רובן נייברגר מה להציע. אחרי משחק חלש של 11 נקודות, יצטרך ג'ימי הול לחזור ליכולת שהציג לכל אורך העונה.

הנתון הנוסף: בעונה הסדירה הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין הייתה בפיגור דו ספרתי ברבע האחרון וביצעה קאמבק בדרך לניצחון. במשחק הקודם, אליצור נתניה ביצעה את הקאמבק.

הפועל ר"ג גבעתיים – מכבי אשדוד (זיסמן, 19:00)

הרבה מאד מונח על הכף במשחק בין האורדונים לחבורה מעיר הנמל. שתי הקבוצות טרם הפסידו בבית התחתון, אך למארחים יש משחק פחות והם יקוו לעשות צעד נוסף לעבר ההישארות בליגה עם ניצחון ביתי. הקבוצה של מתן חרוש נראית הרבה יותר טוב לאחרונה, כשהיא מקבלת תרומה משמעותית מדיוויד מוסינדי ומאליעד טל. אחרי שני הפסדים בעונה הסדירה למכבי אשדוד, יקוו בר"ג גבעתיים להשיג ניצחון על מכבי אשדוד וליצור הפרש של ניצחון ומשחק חסר. מנגד, מכבי אשדוד פתחה ברגל ימין את משחקי הבית התחתון עם שני ניצחונות, כאשר האחרון שבהם היה בבית מול מגדל העמק/יזרעאל אחרי דרמה גדולה. הקבוצה של נעמי קולודני נהנית מיכולת טובה של רביב פיטשון שסיפק בשני המשחקים האחרונים 17.5 נקודות לצד 8.5 ריבאונדים. הדרומיים יודעים כי סוויפ עונתי על האורדונים יהיה קריטי במצב של בית משולש יחד עם מגדל העמק/יזרעאל.

מכבי D-CITY מעלה אדומים – עירוני רעננה (קוסל, 19:00)

אחרי שני ניצחונות בעונה הסדירה, מכבי D-CITY מעלה אדומים תקווה להשיג ניצחון ראשון על עירוני רעננה ולעשות צעד נוסף אל עבר הבטחת מקומה באופן סופי בעונה הבאה בליגה. הקבוצה של יאיר גבירץ ניצחה את הוד השרון ביום שישי בזכות מחצית שנייה טובה והשיגה ניצחון בכורה בבית התחתון. הקבוצה מפנינת השרון כבר הבטיחה הישארות בליגה, ומבחינתה היא תגיע משוחררת. את משחקי הבית התחתון פתחה הקבוצה מרעננה עם ניצחון נאה על אליצור איתו אשקלון, במהלכו נפצעו יובל בר וגל טסלר שבספק למשחק.

הפועל מגדל העמק/יזרעאל – מכבי 'סנו' הוד"ש (יערת העמק, 19:30)

הפועל מגדל העמק/יזרעאל פתחה את הבית התחתון עם שני הפסדים לשתי הקבוצות שמתחרות איתה על הישארות בליגה – הפועל ר"ג גבעתיים ומכבי אשדוד. כעת, הקבוצה של ניר קפלן תשחק עד סוף העונה נגד קבוצות שסיימו את חלקן העונה, במטרה להשיג ארבעה ניצחונות שיספיקו להישארות. מנגד, מכבי 'סנו' הוד"ש כבר עמוק בליגה הארצית ולה נותר לשחק על הכבוד בלבד.